Announcement

Collapse
No announcement yet.

M47N ahdot hukassa (vai jotain muuta?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Malagutisti
    BTCF Member
    • Aug 2010
    • 211
    • Kurikka/Tre

    #16
    Jos egr on tukittu niin luonnollisesti puhdasta ilmaa menee suurempia määriä. Jos ei koskaan vaihdettu maffia niin se toki kannattaa vaihtaa. Samalla numerolla olevaa ei tarvi koodata.
    Tuo ahtopaine vikakoodi vois johtua MAP- anturista imusarjan takapäässä, ahtimen vnt-siipien pwm-ohjatusta venttiilistä tai ahtovuodosta. Ahtovuodon yhteydessä toki savuttaa runsaasti.
    BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
    BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
    E46 320d purettua palikkaa tarjolla

    Comment

    • MPV
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1192
      • Muhos

      #17
      Originally posted by Malagutisti View Post
      Jos egr on tukittu niin luonnollisesti puhdasta ilmaa menee suurempia määriä. Jos ei koskaan vaihdettu maffia niin se toki kannattaa vaihtaa. Samalla numerolla olevaa ei tarvi koodata.
      Tuo ahtopaine vikakoodi vois johtua MAP- anturista imusarjan takapäässä, ahtimen vnt-siipien pwm-ohjatusta venttiilistä tai ahtovuodosta. Ahtovuodon yhteydessä toki savuttaa runsaasti.
      Jep, EGR on tukittu ja läpät poistettu. Molemmistahan tulee tietenkin vikakoodi. Pystyikös noita koodaamaan pois käytöstä?

      Maffin vaihdosta ei ole mitään merkintää auton huoltodokumenteissa, joten tuskinpa sitä on koskaan vaihdettu.

      Ahtovuodon luulisin olevan koko ajan päällä, joten tuo MAP-anturi kuulostaisi todennäköisimmältä, ellei sitten tuo turbon siipien ohjaus häröile.

      Miksihän tuo ajotietokone ja kulutusmittari näyttää noin paljon pienempää kulutusta kuin todellinen? Olisko siihen mitään vinkkiä?

      Comment

      • mikkis-92
        Bimmer Rookie
        • Sep 2012
        • 86
        • Taivalkoski

        #18
        Maffi vois ehkä vaikuttaa kulutusmittarin toimintaan, muuta ei tuu mieleen. EGR pois moottoriohjelmoinnilla niin ei anna vikakoodia. Läppienpoistosta ei pitäisi jäädä mitään koodeja/valoja
        e39 M5 ahdettuna

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          #19
          Charge air controlliin voi vaikuttaa niinkin yksinkertainen asia kuin turbon alipaineletkun vuoto tai että alipainekellolta (osa 6 täältä: KLIK) on letku hypännyt pois. Allekirjoittaneelle kävi näin, M57N:ssä alipainekello on pystyssä ja sen alapäästä oli letku irronnut itsekseen.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎