Arvon btcf:läiset,
Saksantuliaisena haetussa 330i:ssä taitaa olla kytkin (+vauhtipyörä?) tiensä päässä. Vähän oireet kuitenkin mietityttävät:
Mitä auto tekee:
-paikaltaanlähdettäessä reippaasti/täyskaasulla kierrokset nousee, mutta auto kiihtyy vain hitaasti. Luistonesto päällä oire korostuu. Sama esim 2-vaihteella moottoritien rampissa. Hommaan auttaa jos päästää kaasun, odottaa pari sekuntia ja lähtee kiihdyttämään rauhallisemmin.
Renkaita ei saa sutimaan vaikka luistonesto ja ajovakauden hallinta pous päältä.
Mitä auto ei tee:
Kovassa vauhdissa ei tunnu luistavan vaan esim 140-180km/h kiihtyy reippaasti (saksassa).
Isolla vaihteella lähtiessä auto sammuu (ei luista)
Mitään tärinää yms vauhtipyöräoireita ei ole. Perästä kuuluu vaihteita vaihdettaessa matala 'tumps', sen luulen olevan joko perän kulunut takapusla (1kpl) tai kulunut rättinivel.
Autolla kilsoja 220tkm, kaiken kaikkiaan hyvin pidetty.
Oonko oikeassa et kytkin siinä on mäsänä? Rauhallinen ajo onnistuu ilman oireita. Ja vissiin tuo kaksoismassavauhtipyörä pitää sit vaihtaa samalla (pirun kallis osa)?
Jos näin, niin laittaako tilalle OEM vai kiinteä vauhtipyörä? Ois se mukava jos nostais kierroksia herkemmin...
Kiitos neuvoista!
Saksantuliaisena haetussa 330i:ssä taitaa olla kytkin (+vauhtipyörä?) tiensä päässä. Vähän oireet kuitenkin mietityttävät:
Mitä auto tekee:
-paikaltaanlähdettäessä reippaasti/täyskaasulla kierrokset nousee, mutta auto kiihtyy vain hitaasti. Luistonesto päällä oire korostuu. Sama esim 2-vaihteella moottoritien rampissa. Hommaan auttaa jos päästää kaasun, odottaa pari sekuntia ja lähtee kiihdyttämään rauhallisemmin.
Renkaita ei saa sutimaan vaikka luistonesto ja ajovakauden hallinta pous päältä.
Mitä auto ei tee:
Kovassa vauhdissa ei tunnu luistavan vaan esim 140-180km/h kiihtyy reippaasti (saksassa).
Isolla vaihteella lähtiessä auto sammuu (ei luista)
Mitään tärinää yms vauhtipyöräoireita ei ole. Perästä kuuluu vaihteita vaihdettaessa matala 'tumps', sen luulen olevan joko perän kulunut takapusla (1kpl) tai kulunut rättinivel.
Autolla kilsoja 220tkm, kaiken kaikkiaan hyvin pidetty.
Oonko oikeassa et kytkin siinä on mäsänä? Rauhallinen ajo onnistuu ilman oireita. Ja vissiin tuo kaksoismassavauhtipyörä pitää sit vaihtaa samalla (pirun kallis osa)?
Jos näin, niin laittaako tilalle OEM vai kiinteä vauhtipyörä? Ois se mukava jos nostais kierroksia herkemmin...
Kiitos neuvoista!
Comment