Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Turbo vuotaa öljyä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jusu79
    Bimmer Rookie
    • Mar 2014
    • 43
    • Lappeenranta

    E46 Turbo vuotaa öljyä?

    Moikka kaikille!

    Nyt tuli sellainen ongelma että alkoi auton alla olemaan pieniä öljyläikkiä maassa. Huomasin että turbosta on tullu öljyä aika reilusti pihalle. Tulee putkesta missä siivet on ja sitten ahtopaineputkessa näyttäisi olevan kanssa. Sit vielä oli imusarjaan menevässä 10 cm pitkässä putkessa olevan halkeamia ja sieltäkin ruikkinut öljyä pihalle. Onko turbo vaihtokunnossa vai olisiko siellä jotain tukoksia öljynkierrossa? Tuntuu että kumminkin tehot olisi tallella kun ajelin normaalisti ennen kuin huomasin öljyvuodon. Nyt en ole kyllä uskaltanut kaasua pohjaan asti painella vaan ajellut lähinnä pintakaasulla.

    Yritin etsiä vastauksia mutta en tietenkään löytänyt

    Auto: E46 VM.2003 320da touring 110 kw.
    320Da e46 touring M-sport II vm. 03. 400tkm lähenee hyvää vauhtia!
  • jusu79
    Bimmer Rookie
    • Mar 2014
    • 43
    • Lappeenranta

    #2
    Sen verran tiedän että autossa on vortex öljynerotin. Onkohan näissäkin jokin vaihtoväli ja mistä tällaisen voisi saada mahdollisimman nopeasti? Taitaa jokatapauksessa tulla huohottimen kautta öljy sinne vai onko jokin muu paikka mistä sitä voisi turbolle mennä?
    320Da e46 touring M-sport II vm. 03. 400tkm lähenee hyvää vauhtia!

    Comment

    • janne30
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 2198
      • Vantaa

      #3
      Ootko varma että on vortex?
      G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
      E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


      1 x F20
      3 x E30
      2 x E36
      5 x E46
      3 x E9X

      Comment

      • jusu79
        Bimmer Rookie
        • Mar 2014
        • 43
        • Lappeenranta

        #4
        Juu, oon sen kerran irroittanut puol vuotta sitten ja siltä näytti. En kumminkaan muuta ymmärtänyt kun ettei ollu sitä huoparullaa.
        320Da e46 touring M-sport II vm. 03. 400tkm lähenee hyvää vauhtia!

        Comment

        • Juhnukka
          BTCF Member
          • Mar 2014
          • 604
          • Lohja

          #5
          Mulla oli koko auton pohja märkä

          Ja vuosi öljyä kun ahtimen ahtoputken tiiviste falskasi ja pääsi öljysumu oikein paineella leviämään ympäriinsä paljoakaan ei öljyä sylkenyt mutta näytti paljolta kun oli päässyt paineella leviämään käytin huollossa vaihdossa ja selittivät vielä että siellä kulkee huohotin samassa ja sen takia kaikki huohotin öljyt ja ahtimen öljyt levisivät ympäri auton pohjaa.
          Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

          Comment

          • Juhnukka
            BTCF Member
            • Mar 2014
            • 604
            • Lohja

            #6
            Ja turbo

            Oli hyvässä kunnossa se on ihan normaalia että turbo päästää vähän öljysumua lävitseen
            Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

            Comment

            • Juhnukka
              BTCF Member
              • Mar 2014
              • 604
              • Lohja

              #7
              Mutta kannattaa

              Katsoa turbon välys varmuuden vuoksi helppohan se on tarkistaa
              Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

              Comment

              • jusu79
                Bimmer Rookie
                • Mar 2014
                • 43
                • Lappeenranta

                #8
                Siipipyörä pyörii helposti. Katsotaanko välys siipipyörästä? Mulla on öljyä lähinnä apumiehen puolella ja turbon alla oleva mutikka mihin menee hihna on ihan märkä öljystä. Öljyä ei roisku ympäri konehuonetta, lukuun ottamatta sitä imuputkea. Sit turbolta välijäähylle menevän putken liittimet on kanssa ihan märät ja varmaan sitä öljyä reilummin sinne menee. Imuputkessa oleva tunnistin (ilmamäärä tunnistin tms.). Kun otin ilmanputsarilta turbolle menevän putkin irti niin sieltä jonkin verran tuli öljyä. Oisko kumminkin niin että se vortex on tukossa tai hajonnut? Autolla ajettu 340 000 ja en tiedä onko koskaan vaihdettu!
                320Da e46 touring M-sport II vm. 03. 400tkm lähenee hyvää vauhtia!

                Comment

                • Juhnukka
                  BTCF Member
                  • Mar 2014
                  • 604
                  • Lohja

                  #9
                  Voihan sen vortexin vaihtaa ei ole kuin noin 50 e

                  En ole varma menevätkö tukkoon, välys katsotaan heiluttamalla turbon siiven akselia sivuttais suunnassa aivan pieni välys on normaalia noin 0,5-1 mm myös huohotinputket voivat mennä tukkoon jos ajettu huonoilla öljyllä tai pätkäajoa pakkasella niin saattavat jäätyä/tukkeutua, silloin huohotuspaine kasvaa ja alkaa pukkaamaan öljyä turbon laakerin välistä imu tai pako puolelle sama efekti tietty käypi jos vortex on tukossa
                  Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                  Comment

                  • jusu79
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2014
                    • 43
                    • Lappeenranta

                    #10
                    Onko huohotinputkia muualla kuin ilmaputsarin alla oleva juttu, mistä lähtee pieni putki ilmanputsarin putkeen, esim. koneen takana tai muualla? Pitäis varmaan käydä kaikki läpi, mut kun en ole muita löytänyt kuin tuon vaikka kuinka nettiä selaillut. Se ainakin on auki kun työntää sieltä öljyä turbolle.
                    320Da e46 touring M-sport II vm. 03. 400tkm lähenee hyvää vauhtia!

                    Comment

                    • jusu79
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2014
                      • 43
                      • Lappeenranta

                      #11
                      Huomenna lähtee purkuun vortex ja kait sen voi jotenkin putsailla kun en tähän hätää uutta saa kun tilaamalla. käyn läpi kaikki putket mitä imusarjaan asti menee + ilmaputsarin alla olevan huohotinjutun. Epäilen että välijäähyssäkin on öljyä. Viimeeksi kun irroitin ilmaputsarilta turbolle menevän putken tuli sieltä huohottimelta tipoittain öljyä ulos. Mut huomenna olen viisaampi. Mulla on Inpa tietokoneessa ja voisiko niitä arvoja jotenkin hyödyntää vian etsinnässä? Vikakoodeja ei löydä kuin hehkuihin ja siellä siihen ohjausboksiin tms. Epäilen että inpa ei ole ihan uusin versio kun ilmoittaa jostain vanhasta versiosta tms. kun yhdistän moottorin ecuun. Toki jotain tietoja ontaa ja livedataa. Mut laittelen tänne miten remppa etenee ja saanko itse vian selvitettyä, jos jollain on vastaavaa ongelmaa.
                      Last edited by jusu79; 17-03-2015, 19:30.
                      320Da e46 touring M-sport II vm. 03. 400tkm lähenee hyvää vauhtia!

                      Comment

                      • jusu79
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2014
                        • 43
                        • Lappeenranta

                        #12
                        Kuvien kera nostelua!

                        Elikäs vuotoa edelleen. Auto toimii normaalisti, ahtopaineet yms. on kunnossa. Inpalla vikakoodit ainoastaan hehkuille. Kovin on märkää ja öljynkulutus noin 2dl/1000km. Onkohan siellä turbon alla jotain huohotinta joka voisi olla syypää? Öljynerotin (vortex) uusittu. Öljyä on ainoastaan turbon puoleisella alapuolella ja jokseenkin reilusti kuten kuvista näkee. Koneen takaosa, kuskinpuoli ja etuosa kuivia.


                        Kuvia en suoraan saanu liitettyä mut tuolta pitäis näkyä!

                        Last edited by jusu79; 03-06-2018, 14:26.
                        320Da e46 touring M-sport II vm. 03. 400tkm lähenee hyvää vauhtia!

                        Comment

                        • JJwawoo
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2009
                          • 226
                          • Iisalmi

                          #13
                          Onko tämä vuoto vielä selvinnyt? Itsellä täysin samat oireet. Alkoi huohottimen tukkeutumisella ja pullautti öljyt myös öljykorkin ja venttiilikopan välistä. Venttiilikopan tiiviste ja huohotin vaihdettu. Meinasin seuraavaksi turbon vaihtaa jos ei muulla lopu.

                          Edit. Turbo paskana. Vuosi öljyt ahtoputkiin ja jostain tiivisteestä myös ulkopuolelle ja kasteli koko pohjan vänkärin puolelta. Nyt on turbo vaihdettu.
                          Last edited by JJwawoo; 07-07-2018, 00:15. Reason: Päivitys
                          KTM 1090 Adventure R

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎