Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54B30 sytyskatkosia #Ratkaisu post #8 Ei sittenkään

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skunkki^
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 688
    • Espoo

    M54B30 sytyskatkosia #Ratkaisu post #8 Ei sittenkään

    Juupajaapa elikkä hyviä ideaoita otetaan vastaan.
    Koneena m54b30 ja vikakoodia pukkaa sytytyskatkoksia sylintereissä 1 ja 3.
    Oireena siis lämpimällä koneella pätkiminen jonka jälkeen katkaisee suuttimet sylintereistä 1 ja 3.

    Vaihdettua osaa:
    Puolat
    Tulpat
    Suuttimet kokeiltu ristiin
    Ilmamassamittari
    DISA
    Huohotinventtiili
    Imuvuodot tutkittu

    Ideoita?
    Last edited by Skunkki^; 17-05-2016, 16:24.
    KIA Optima PHEV

    Exät:
    520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28
  • kani
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 699
    • Espoo

    #2
    Originally posted by Skunkki^ View Post
    Juupajaapa elikkä hyviä ideaoita otetaan vastaan.
    Koneena m54b30 ja vikakoodia pukkaa sytytyskatkoksia sylintereissä 1 ja 3.
    Oireena siis lämpimällä koneella pätkiminen jonka jälkeen katkaisee suuttimet sylintereistä 1 ja 3.

    Vaihdettua osaa:
    Puolat
    Tulpat
    Suuttimet kokeiltu ristiin
    Ilmamassamittari
    DISA
    Huohotinventtiili
    Imuvuodot tutkittu

    Ideoita?
    mitkä imuvuotopaikat on tarkastettu? johtosarja, moottorinohjausyksikkö? oletko kurkannut sisään onko joskus kastunut/hapettumaa? e46fanaticsissa oli yksi outo tapaus mikä korjautui kun dme ohjelmoitiin uusiksi. rupesi toimimaan yhtä mystisesti kuin lakkasikin.
    E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6935
      • N/A

      #3
      Teetä nyt se savutesti, ihan imuvuodon oireilta nuo vaikuttaa.

      Comment

      • Skunkki^
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 688
        • Espoo

        #4
        Originally posted by kani View Post
        mitkä imuvuotopaikat on tarkastettu? johtosarja, moottorinohjausyksikkö? oletko kurkannut sisään onko joskus kastunut/hapettumaa? e46fanaticsissa oli yksi outo tapaus mikä korjautui kun dme ohjelmoitiin uusiksi. rupesi toimimaan yhtä mystisesti kuin lakkasikin.
        Originally posted by Antti O View Post
        Teetä nyt se savutesti, ihan imuvuodon oireilta nuo vaikuttaa.
        Savutestiä ei ole tehty, mutta imusarja on ollut irti ja mielestäni kaikki mahdolliset letkut mitä imupuolella menee on kyllä tarkkaan syynätty.
        Sinäänsä mielenkiintosta, että miksi katkoisi vain 1 ja 3 pytyt jos imuvuoto olisi kyseessä :think

        Kokeillaan savulla nyt vielä varmistukseksi
        KIA Optima PHEV

        Exät:
        520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6935
          • N/A

          #5
          Lähinnä ehdotin sitä sen vuoksi koska se maksaa jotain kymppejä teettää. Voi löytyä joku yllättävä paikka mistä se vielä vuotaa.. m54 niitä paikkoja riittää.
          Toinen asia on se että yleensä nuo puola/tulppaviat on melko harvinaisia m54 moottoreissa.
          Miltä livedata näyttää.. onko siellä jotain mikä pistää silmään?

          Joskus 2009 vuoden tienoilla törmäsin e46 keissiin missä pakkasella se sytytti koneen vikavalon ja pudotti osan sylintereistä pois. Vikakoodina oli misfire muistaakseni 1 sylinterissä. Vikakoodit kun nollasi auto alkoi käymään hyvin. Erona toki se että tuo teki kylmänä sen ja vain 1 sylinterillä.
          Nuo loppuivat imuvuotojen korjauksella.
          Last edited by Antti O; 31-03-2015, 10:18.

          Comment

          • Skunkki^
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 688
            • Espoo

            #6
            Originally posted by Antti O View Post
            Lähinnä ehdotin sitä sen vuoksi koska se maksaa jotain kymppejä teettää. Voi löytyä joku yllättävä paikka mistä se vielä vuotaa.. m54 niitä paikkoja riittää.
            Toinen asia on se että yleensä nuo puola/tulppaviat on melko harvinaisia m54 moottoreissa.
            Miltä livedata näyttää.. onko siellä jotain mikä pistää silmään?

            Joskus 2009 vuoden tienoilla törmäsin e46 keissiin missä pakkasella se sytytti koneen vikavalon ja pudotti osan sylintereistä pois. Vikakoodina oli misfire muistaakseni 1 sylinterissä. Vikakoodit kun nollasi auto alkoi käymään hyvin. Erona toki se että tuo teki kylmänä sen ja vain 1 sylinterillä.
            Nuo loppuivat imuvuotojen korjauksella.
            Livedataa vois ihmetellä jos osaisi. Pystyykö sitä INPAlla tekemään ja miten, on tuo opettelu vielä osittain kesken
            Vikakoodit on tosiaan nollattu aina korjausten yhteydessä mutta silti aina lämmettyään valittaa 1 ja 3 misfiresta.
            KIA Optima PHEV

            Exät:
            520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6935
              • N/A

              #7
              Olihan tämä topic jo tuttu?



              Inpan livedatan lukemista nyt en suoraan muista minkä valikon kautta mentiin, kun ne vaihtelee hieman ainaskin kielen puolesta. Lambdakorjauksia vois katsoa ja onko ne miten erilaiset jos vertaa 1&2 bankkia eli 1-3 sylinteriä ja 4-6 sylintereitä. Bank1 on se mikä on koneen tavallaan etupäässä se etummainen pakosarja.

              Lambdoista löytyy tietoa esim. tälläisen kautta inpassa:

              Comment

              • Skunkki^
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 688
                • Espoo

                #8
                Lisätään tänne nyt ratkaisu, eli vihoviimein homma saatiin toimimaan vanoksen tiivisteiden vaihdolla.
                Voi toki olla, että DISA ja huohotinhilppeetkin on vaikuttanut asiaan.
                KIA Optima PHEV

                Exät:
                520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                Comment

                • Skunkki^
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 688
                  • Espoo

                  #9
                  No ei se nyt kuitenkaan ole ratkaistu.
                  Eli. Katin jälkeiset lambdat on poistettu tekniikan vaihdossa, tällä ei varmaan ole mitään seksuaalista merkitystä, kerta nämä ei seosta säädä?
                  Etummaiset lambdat kun vaihtaa ristiin, siirtyy sytytyskatkokset bank1 ---> bank2.

                  Uudet lambdat kummassakin.
                  Onko niin, että lambdaohjaimet on itse moottorinohjauksessa ja vikaa kannattaisi lähteä kitkemään täältä?
                  KIA Optima PHEV

                  Exät:
                  520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                  Comment

                  • kani
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 699
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by Skunkki^ View Post
                    No ei se nyt kuitenkaan ole ratkaistu.
                    Eli. Katin jälkeiset lambdat on poistettu tekniikan vaihdossa, tällä ei varmaan ole mitään seksuaalista merkitystä, kerta nämä ei seosta säädä?
                    Etummaiset lambdat kun vaihtaa ristiin, siirtyy sytytyskatkokset bank1 ---> bank2.

                    Uudet lambdat kummassakin.
                    Onko niin, että lambdaohjaimet on itse moottorinohjauksessa ja vikaa kannattaisi lähteä kitkemään täältä?
                    Onkohan siellä tekniikanvaihdon jäljiltä johdot ihan kunnossa?? Johtosarjan syynäys.
                    E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎