Missä hintaluokassa nämä suomen puljut yleensä on olleet? Kannattaako kysellä vai lähettää mieluummin suoraan saksaan/puolaan? :think
Kun ei näytä hintoja olevan sivuillakaan.
Missä hintaluokassa nämä suomen puljut yleensä on olleet? Kannattaako kysellä vai lähettää mieluummin suoraan saksaan/puolaan? :think
Kun ei näytä hintoja olevan sivuillakaan.
300-400€ väliin on ollut mitä itse kysellyt. EP:n alueen verhoilijoilta.
Omaan tein kuitenkin kokeilumielessä itse elvytyksen vinyylimaalilla. Motonetin 10€ spray pullo. Kevyt hionta, special cleanerilla putsaus ja vinyyliä 3 kerrosta. Tuli todella hyvä / tasainen pinta ja ainakin nyt 2kk kestänyt ihan moitteettomasti pinnassa.
Missä hintaluokassa nämä suomen puljut yleensä on olleet? Kannattaako kysellä vai lähettää mieluummin suoraan saksaan/puolaan? :think
Kun ei näytä hintoja olevan sivuillakaan.
royalsteeringwheels uk otti multa jotain 200€ posteineen kun lähettivät mulle custom tehdyn ratin ja laitoin vanhan takaisin. Tossa siis kaikki kulut.
Ei nyt ole BMW mutta varmaan sekin hoituu. Nämä tosiaan verhoilevat orkkisnahan päälle että vähän se ratti paksunee, ei tosin mua haitannut.
Materiaalit oli mulla Bentleyn ja S-mersun nahkoja. Tikkaus alkuperäisen värinen. Saa mitä materiaalia nyt haluaa ja tikkauksen värin myös valita.
Soitin Suomessa parille verhoomolle, olivat vähän sellain "ei oikein kerkiä, tai maksaa sen 400€ minimissään".. no, katselin sitten ulkomailta ja uusi ratti taisi olla 2 viikossa autossa kiinni kun sovin maililla verhoilusta.
Tässä eräästä suomalaisesta verhoomosta aikanaan saamani vastaus. Hintaa pidin kohtuullisena siihen mitä pyysin. Päädyin erilaiseen ratkaisuun vain tuolloin.
—————————————————————————
moikka
m-tikkauksin ja reikänahalla+ normaalinahalla tehtynä hinta on siinä 300e paikkeilla.
alcantara ja hiukan paksumpana ratin hinta menee hiukan tuon hinnan yli.
ja ja alempana muutama sananen
alempana hiukan selvitystä tästä hinnasta kun se tuntuu ratin verhoilemisessa aiheuttavan suurta ihmetystä
aikaa vievää verhoilutyötä ja vaativaakin vielä ja materiaaliakin menee se 30cm x noin 100cm yhteensä.
-materiaalina nahkarateissa on bentleyn nimenomaisesti vain ja ainoastaan rattinahka joka on siis eri tavaraa kuin penkin normi verhoilunahka.
rattinahassa hien, rasvan, lämmön ja valonkesto oltava eri luokkaa kuin penkkinahassa, kun on eri käyttökohdekkin.
-mokkanahassa käytän samasta tehtaasta hommattua mokkanahakaa, ja siinä hankauksen ja rasvan kesto on todella hyvä, ei voi verrata motonetin yms halppismokkarateihin jotka kuluu viikossa kiiltäväksi.
-alcantara ratteihin tulee euroopasta, johtavalta valmistajalta. tämä on myös tehty rattia varten eli ei nukkaannu niin helposti. aikoinaan esim volvo t5r malleissa jo testailtua tuotetta. tässä värinä antrasiitti, myös bmw käyttänyt samaa sävyä.
veloitus muodostuu: materiaalit+ noin 2 päivän ratin verhoiluaika vaikka noin 16h + alv
( jota verhoilija ei saa vaan menee valtiolle johonkin kohteeseen tässä 300 euron ratin verhoilussa se on jo noin 60 !!!! euroa )
eli noin 240euroa jää tuotteelle sitä oikeaa hintaa josta siis materiaalit pois, tässä tapauksessa liki 90e. jäljelle jää noin 150e josta muut kulut, eli liimat langat ja tietenkin jos lähtee vielä kikkaileen niin sähkötkin
jää 140e josta saa alkaa suunnilleen laskeen tuntipalkkaa eli alle kympin mennään reilusti eli 8.75 !!
ja nyt jos joku pitää vielä kalliina ratin verhoilua niin ihmettelen isosti.
lähinnä tämä ratinverhoilu on mulle harrastus koska se vie aikaa tolkuttomasti oikeilta töiltä ja kun tuon järettömän 300e hintapyynnin purkaa pienempiin osiin huomaa helposti että tää ratin teko ei oo kannattavaa liiketoimintaa, vaan just se mun harrastehomma kun itsekkin harrastan autoja niin teen sitten ratteja enää nykyään harvakseen niitä haluaville.
( tehnyt satakunta rattia ja osan reilustikkin alle 300e ja no, se alkoi jo näkymään kirjanpidossa kun nää vei niin paljon aikaa kannattavimmilta verhoiluhommilta. nykyään siis hinta minimi se 300e ja siitä ylöspäin riippuen kuinka rattia modataan yms customoidaan asiakkaan näkemysten mukaan)
tietty ebäystä tai jopa suomesta saa ehjää tuollaista rattia ehkä halvemmalla mutta joo, ratteja ei vaan kannattaisi ees tehdä tuolla 300e veloituksella
toki joku verhoilija saa tehtyä nopeemmin ja halvemmilla materiaaleilla mutta saattaa sitten joutua laadusta tinkaamaan. itsellä ei ole tullut vielä kertaakaan työnjäljen eikä materiaalien takia rattia takasin vaan monesti korjannut juur muiden jälkiä kun tikkauksiin satuttaa sormensa tai ratti tehty niin nopeasti että ratin nahka venynyt pilalle sitten asiakkaalla parin päivän ajon jälkeen ..
pitkät kirjoitukset mutta nämä oon alkanut lisään jo viimevuonna rattikyselyihin kun tuota 300e pidetään niin kovin ryöstöhintana mutta kukapa tekee tänäpäivänä 8.75 eurolla / h vaativaa käsityötä..
jonossa on aikalailla tämän vuoden ratit jo, aikaisintaan lokakuun jälkeen voin alkaa ottamaan uusia ratteja työn alle.
Totta on että eihän tuosta paljoa käteen jää jos aikaa menee noin paljon. Ja ymmärrän täysin ettei työ tällöin kannata.
Kuvittelisin että ainakin isommilla puljuilla olisi kaavat valmiiksi näihin yleisimpiin rattimalleihin jolloin ei tartte kun leikata, tehdä koneellinen ompelu nahan reunaan ja käsin kiinnitys/kiristys ruoriin.
En usko että tällöin menee ihan 16 tuntia
Välillä ei tarvitse edes miettiä miksi suomalainen yritys ei pärjää kilpailussa
Aiheeseen: Yksi mitä myös miettisin on, että saako ratin valmiiksi millä aikataululla jos se oma verhoillaan uusiksi, vai saako ostaa suoraan uuden ja palauttaa vanhan niin saa "pantin" takaisin. :think
Kannattaa ainaskin kysyä tarjous..
Minulla se tosiaan meni pari viikkoa tilauksesta kun ratti tuli paketissa postiin, autoon kiinni ja alkuperäinen paluupostissa takaisin Englantiin.
Pantti tuli paypalille sitten takaisin kun ratti oli mennyt perille..
Näyttäsi tuolla galleriassa olevan 5 ja 7-sarjan BMW:tä myöskin.
Onkohan tämä vielä pelastettavissa maalaamalla vai lähteekö hankkimaan uutta tuolta Saksasta tai Englannista.
Muualta löytyi ihan ok kuntoinen nahka, kun kissansaippualla pesi älyttömän paksun likakerroksen pois ratin päältä. (Kunto esim toiselta puolelta rattia kuva)
Tätä mietin korjaussarjaksi, jos tätä lähtee ehostamaan vai onko parempia ehdotuksia
Sanoisin että ihan varmasti on pelastettavissa täysin uuden veroiseksi.
Lähdin 99% huonommasta lähtökohdasta ja pelkällä nahkabalsamilla, tuo sinun ratti ei ole edes kulunut.
Oliko tuo jotain sävyn kanssa olevaa vai mitä tuotetta? Miten teit? Pitäisi kans omat ratit entrata... vanhimman lähetin verhoilijalle kun oli pari reikää
Negatiiviset kauppakokemukset:
Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus
Oliko tuo jotain sävyn kanssa olevaa vai mitä tuotetta? Miten teit? Pitäisi kans omat ratit entrata... vanhimman lähetin verhoilijalle kun oli pari reikää
Mulla tuo homma on kesken vielä, korjasin yhden puhkireiän, nahan luovuttajaksi e39 ratti. Puuttuu vielä nahkakitti vaihdetun palasen saumoihin ja maali/lakka koko ratista.
Projektin aloitin hiomalla todella kuluneen nahan auki, melko raakasti jollain 600 hiomapaperilla, sitten liimasin uuden palasen, hioin ja mustalla perusbalsamilla useampi käsittely että ainetta imeytyy kunnolla.
Pitkälti kokeilua saako nahan elvytettyä, kyllä saa. Vaatisi oikeaa paneutumista mutta itsellä vielä muita suunnitelmia koko sisustan kanssa niin jätin hieman 1/2tiehen, käyttökunnostus vain. Luultavasti vien koko sisustan kuitenkin verhoilijalle jolle piti jo talvella mennä mutta tuli muita estoja.
Miulla on yks projektikuntonen m-sport -ratti mistä pehmuke irronnut kehältä, miettinyt jos viiltelis puukolla halki muutamasta kohdasta ja lorottelis jotain liimaa, toimisikohan tuommonen?
BMW 335i coupe -06
BMW 330i coupe -00
Ja pari vanhempaa menOpeliä
Comment