Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 Nykii alhaisilla kierroksilla annettessa nopeasti kaasua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BEN
    Newbiemmer
    • Sep 2014
    • 7
    • Rauma

    e46 Nykii alhaisilla kierroksilla annettessa nopeasti kaasua

    Joo elikkäs autona e46 318i vm -03. Ongelmana on nykiminen, mikä esiintyy vain nopeasti kaasua painettaessa. Ja varsinkin jos ajaa 2-4 vaihteilla kierrosvälillä 1000-2000 ja antaa nopeasti kaasua niin nykii erittäin voimakkaasti. Hitaasti kaasu painettaesaa kuitenkin toimii hyvin... missä vika?
  • Juhnukka
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 604
    • Lohja

    #2
    Nykiikö moottori

    Vai luistaako kytkin? Onkos paljon ajettu? Kytkin jos loppu niin kovalla rasituksella voi aina hieman rupea luistamaan vielä kun paljon kuormaa ja kaasua
    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

    Comment

    • BEN
      Newbiemmer
      • Sep 2014
      • 7
      • Rauma

      #3
      Originally posted by Juhnukka View Post
      Vai luistaako kytkin? Onkos paljon ajettu? Kytkin jos loppu niin kovalla rasituksella voi aina hieman rupea luistamaan vielä kun paljon kuormaa ja kaasua
      hmmm tuota en ole edes ajatellut. Autolla ajettu 175 000

      Comment

      • Spedemasta
        Bimmer Rookie
        • Oct 2013
        • 23
        • Helsinki

        #4
        Taitaa olla hyvin tyypillinen oire valvetronic-koneille. Oma ei oireile kylmänä ollenkaan, eikä puolilämpimänä, mutta kuumalla koneella ja varsinkin kesällä ilmastointi päällä kesällä sen kyllä huomaa. Eli tehot tulee portaittain 1000-1800 rpm, kun antaa enemmän kaasua, tai on ns. flat spotteja juurikin idle->1800 rpm (kuormalla). Tasaisesti kiihdyttämällä ei mitään ongelmaa. Mistä lie johtuu, jossain foorumilla oli ongelmasta päästy eroon vanoksen solenoidien vaihdolla tai vanos-yksiköiden. Omassa autossa vanos-yksiköt vaihdettu 80tkm sitten ja auto ollut minulla viimeiset 20tkm.

        Comment

        • Spedemasta
          Bimmer Rookie
          • Oct 2013
          • 23
          • Helsinki

          #5
          Onko kenelläkään ideoita mistä tämä matalien kierroksien nykiminen/tehon puute/tehon tulo portaittain voisi johtua? Oireilu ei ole aina läsnä ja jos on niin varsinkin kuumalla koneella ainakin oma sitä tekee. Jos käyttää ajossa kierrokset 1000rpm tuntumassa ja sitten tallapohjaan, niin ei välttämättä oireile yhtään. Jos taas vaikka valoissa seisottaa ja sitten polkaisee paikaltaan niin selvästi sen huomaa. Tehot tulee peliin samaan aikaan kun esim kulutusmittari herää eloon. INPAn asentelin, vikakoodeja ei ole ja muutenkin näyttää perusarvot IMM / lambdat hyviltä.

          Comment

          • hjenkka
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 577
            • JKL

            #6
            E46 318i ´98 nykii lämpimänä pienillä kierroksilla ajettaessa, kylmänä ei nyi ollenkaan, missähän voisi olla vika?

            -tulpat/johdot?
            -imm?

            :think
            "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

            Vs1400 Intruder

            Ex:
            F11 530dA xDrive
            E60 523iA
            E39 520i Sedan
            E39 530dA Touring
            E39 528iA Sedan
            E46 318i Sedan
            E39 523i Sedan
            E36 316i Sedan x2

            Comment

            • Retze
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 422
              • Keski-Suomi

              #7
              Originally posted by hjenkka View Post
              E46 318i ´98 nykii lämpimänä pienillä kierroksilla ajettaessa, kylmänä ei nyi ollenkaan, missähän voisi olla vika?

              -tulpat/johdot?
              -imm?

              :think
              Kokeiles lämpimänä ryntäytellä ni rupeeko "röpöttämään". Jos rupee ni sit massamittarin piuha irti ja sit uus kokeilu onko eroo.
              nyk. jalkapelillä
              ex BMW 320i

              Comment

              • Retze
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 422
                • Keski-Suomi

                #8
                Originally posted by BEN View Post
                Joo elikkäs autona e46 318i vm -03. Ongelmana on nykiminen, mikä esiintyy vain nopeasti kaasua painettaessa. Ja varsinkin jos ajaa 2-4 vaihteilla kierrosvälillä 1000-2000 ja antaa nopeasti kaasua niin nykii erittäin voimakkaasti. Hitaasti kaasu painettaesaa kuitenkin toimii hyvin... missä vika?
                Vois kokeilla putsata ne vanoksen solenoidit ja tarkistaa putsauksen jälkeen voimakkaasti ravistamalla liikkuuko ne. Jos ei apua ni jos oireilun yhteydessä kone seis, sit nykäsis puolien suojan alta valvetronicin epäkeskoanturin piuhan irti. Pitäs mennä vikatilaan ja ajaa maksiminousulle valvetronicin, jos oireilu poistuu ni sieltäpäin kannattas ruveta etsimään vikaa. Tai sit vois ettiä jollain testerillä vikaa ajamalla testejä.
                nyk. jalkapelillä
                ex BMW 320i

                Comment

                • BEN
                  Newbiemmer
                  • Sep 2014
                  • 7
                  • Rauma

                  #9
                  Joo elikkäs vika löyty! Kyseessä oli ilmamassamittari... Seuraavak kokeillaan jos pelkkä puhdistus auttais

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎