Announcement

Collapse
No announcement yet.

330 cabrio öljyvuoto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mäksy
    Bimmer Rookie
    • Dec 2007
    • 41

    330 cabrio öljyvuoto?

    noniin.yhden vian kun saa korjailtua niin toista pukkaa.
    elikkäs, 330ci pudottaa yön aikana pienen pläntin maahan. tänään ajoin auton nosturille ja öljypohja näytti olevan öljyinen vähän joka paikasta. vikaa sen enemmän selvittelemättä laitoimme tilaukseen öljypohjan tiivisteen, öljysuodattimen jalan tiivisteen ja kummatkin kampiakselin stefat.

    mistähän remontti kannattaisi lähteä liikkeelle? lueskelin jostain että ö-suodattimen jalan tiiviste kovettuu ajan saatossa niin kovaksi ettei se enään tiivistä?


    kiitokset vastanneille!
  • Enliz
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 1503
    • Espoo

    #2
    Originally posted by mäksy View Post
    noniin.yhden vian kun saa korjailtua niin toista pukkaa.
    elikkäs, 330ci pudottaa yön aikana pienen pläntin maahan. tänään ajoin auton nosturille ja öljypohja näytti olevan öljyinen vähän joka paikasta. vikaa sen enemmän selvittelemättä laitoimme tilaukseen öljypohjan tiivisteen, öljysuodattimen jalan tiivisteen ja kummatkin kampiakselin stefat.

    mistähän remontti kannattaisi lähteä liikkeelle? lueskelin jostain että ö-suodattimen jalan tiiviste kovettuu ajan saatossa niin kovaksi ettei se enään tiivistä?


    kiitokset vastanneille!
    Suodattimen jalan tiivisteellä alottaisin.. ainakin aikoinaan omassa 530i tuo vuoti kuin seula..
    now: Mercedes Benz 350e AMG
    ex: f30 320i M-Sport
    ex: e46 320i M-Sport II
    ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
    ex: e36 316i Compact
    ex: e39 530i M-Sport
    ex: e46 320Cd M-Sport II

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6935
      • N/A

      #3
      Siinähän se vastaus tulikin, aloittaisin myös sieltä. Samalla sitten kun on hihnat irti katso rullien ja hihnojen kunto. Ei ole kovin kalliita uusia.

      Tässä erittäin pätevä ohje projektiin. Ei ole paha tehdä ite.

      Comment

      • Jakuza
        BTCF Member
        • Nov 2006
        • 516
        • Brisbane

        #4
        Jep, itselläni vuoti myös 530i öljynsuodattimen jalan tiiviste, joka tulikin vaihdettua. Lisäksi se on helppo ja nopea vaihtaa itse.

        edit. Lisäksi tämä tosiaan riittää levittämään öljyn aika suurelle alueelle.

        Comment

        • outlander6
          Bimmer Rookie
          • Jan 2014
          • 44
          • Esbo

          #5
          Omassa 330 oli myös tuo öljyntaso-anturi antanut periksi, vuotaen öljyä. Huohotin järjestelmäkin voi pettää...

          Comment

          • 525iiäxä
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1842
            • Lappeenranta, Finland

            #6
            Originally posted by Jakuza View Post
            Jep, itselläni vuoti myös 530i öljynsuodattimen jalan tiiviste, joka tulikin vaihdettua. Lisäksi se on helppo ja nopea vaihtaa itse.

            edit. Lisäksi tämä tosiaan riittää levittämään öljyn aika suurelle alueelle.
            Vaatiiko tämän tiivisteen vaihto öljyjen valuttamisen ulos?

            Volvo V70 2.4T -02
            E30 323i -84 (taas)

            Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6935
              • N/A

              #7
              Originally posted by 525iiäxä View Post
              Vaatiiko tämän tiivisteen vaihto öljyjen valuttamisen ulos?
              Ei tarvi laskea öljyjä pois.

              Comment

              • karitammi
                Bimmer Rookie
                • Jun 2012
                • 78
                • Espoo

                #8
                Taitaa olla öljytikun ja öljypohjan tiivisteen vuoto myös suht yleinen. Olen laittanut venttiilikopan ja suodattimen tiivisteet. Nyt tuntuisi vielä tihkuvan öljypohjan takareunasta. Ei vaan huvittaisi availla niin paljon.

                Comment

                • Jka
                  BTCF Member
                  • Sep 2009
                  • 214
                  • jyväskylä

                  #9
                  Venttiilikopan tiiviste on itsellä ollut suht usein se mikä vuotaa ja just pakosarjan päälle. 8v aikana vaihtanut sen varmaan 4 tai 5 kertaa öljynsuodattimen jalka on kans aika salakavala kun sitä vuotoa ei suoranaisesti näe kun sotkusena pohjana. Nyt viimesin oli vuotava vanoksen öljyletku joka ilmeni vaan kylmällä koneella.
                  E70 X5 4.8i
                  ex: E46 325Ci

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6935
                    • N/A

                    #10
                    Eikai sitä öljypohjan tiivisteen vaihtoa tarvitse pelätä. Pikkasen laskee apurunkoa ja pohja pois välistä ja uusi tiiviste ja kasaan.. ?
                    Tosin jos se sieltä vähän mehii en tekis mitään, sellasia ne tuppaa olemaan vanhemmiten.

                    Comment

                    • 525iiäxä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1842
                      • Lappeenranta, Finland

                      #11
                      Tiiviste vaihdettu, muutama tunti meni, kun hissukseen ajatuksen kanssa puuhasteli.

                      Opetusvideoista poiketen otin vanoksen öljyletkun irti yläpäästä, useimmissa se on otettu suodatinjalasta irti. Muuten ei ongelmia, saahan siinä tovin näperrellä ennen kuin potilas on esissä. Samalla meni uudet hihnat paikoilleen ja irroitettuun banjoon uudet prikat. Varmaan tunti meni putsatessa paikkoja, sen minkä yläkautta rätillä ja erilaisilla kaaputtimilla sai aikaiseksi. Loput kuivunee ajastaan, jos ei enää uutta kosteutta sinne tihku. Toivottavasti ei. Pohjamuovit saa olla vielä tovin irrallaan, niin hahmottaa nopeammin jos vielä vuotaa.

                      HUOM! Ja akun kenkä irti ihan ensimmäiseksi.

                      Jaa, että mitenkä niin mukamas öljyä vuotanut...:


                      Volvo V70 2.4T -02
                      E30 323i -84 (taas)

                      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6935
                        • N/A

                        #12
                        Ihan tuttu näky. Itsellä meni pisimpään kun putsaili nuo öljymoskat pois erilaisilla liuottimilla ja brakecleanerilla. Alakautta pääsi hyvin putsailemaan hammastangot sun muut. Se kyllä sotkee aika tehokkaasti tuo vuoto.

                        Comment

                        • A^A
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 2168
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Samalta näyttää tääläkin. Epäillyt jo että vuotaako jostain muualtakin kun aika hurjan näköinen mutta näköjään se tuo tiiviste riittää tuollaiseen sotkuun
                          EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎