Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Välijäähdytin ja putkisto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Abmw320r
    Newbiemmer
    • Mar 2015
    • 4
    • Suomi

    E46 Välijäähdytin ja putkisto

    Onko joku vaihtanut e46 dieseliin isompaa välijäähdytintä? onko hyötyä? itselläni on ny noin 180 - 190hp olisiko siihen järkeä vaihtaa isompi välijäähdytin? Ja sitten minkälaisia putkistoja ootte tehneet tuohon e46? että sais vähän dieselin murinaa esille ja isompaa putkistoo? Ideoita kiitos
  • Juhnukka
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 604
    • Lohja

    #2
    Itselläni 320 d

    On korvattu takavaimennin suoralla 2,5 " putkella ja ihan hauska ääni kuuluu tyhjäkäynnillä viheltää ja kiihdyttäessä suhisee jos about 2000 ja vähän yli päästää kaasun pois niin päästää ns dumppimaisen suhahduksen putkesta. Kun kierrokset on yli 3500 niin alkaa pitämään pörinää kun ahtimen siivet kääntyy ja ei ns vaimenna pakoääniä.

    Isompaa cooleria en laittaisi enkä putkia kuulemma vain vähentää tehoa ja vääntöä, koska nykyinen ahdin plus kartat suunniteltu juuri tuolle järjestelmälle niin isommilla putkilla ja jäähyllä kestää kauemmin että kerää paineita ja näin herääminen viivästyy huomattavasti Ja muutenkin ilma virtaa yhtä kovin kun se pääsee kapeimmasta kohtaa esim egr Venttiilin kotelosta.

    Jotkut ovat laittaneet isompaa/herkempää ahdinta ja 335 d suuttimia jos siis commonrail on, niin sillä saa tehoa sekä vääntöä huomattavasti ja vasta siinä kohdissa ja sen jälkeen alkaa nykyinen välijäähy ja putket ahdistamaan tehoja

    Olikos tuo sun 46 330 d vai 320 d?
    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

    Comment

    • Abmw320r
      Newbiemmer
      • Mar 2015
      • 4
      • Suomi

      #3
      Originally posted by Juhnukka View Post
      On korvattu takavaimennin suoralla 2,5 " putkella ja ihan hauska ääni kuuluu tyhjäkäynnillä viheltää ja kiihdyttäessä suhisee jos about 2000 ja vähän yli päästää kaasun pois niin päästää ns dumppimaisen suhahduksen putkesta. Kun kierrokset on yli 3500 niin alkaa pitämään pörinää kun ahtimen siivet kääntyy ja ei ns vaimenna pakoääniä.

      Isompaa cooleria en laittaisi enkä putkia kuulemma vain vähentää tehoa ja vääntöä, koska nykyinen ahdin plus kartat suunniteltu juuri tuolle järjestelmälle niin isommilla putkilla ja jäähyllä kestää kauemmin että kerää paineita ja näin herääminen viivästyy huomattavasti Ja muutenkin ilma virtaa yhtä kovin kun se pääsee kapeimmasta kohtaa esim egr Venttiilin kotelosta.

      Jotkut ovat laittaneet isompaa/herkempää ahdinta ja 335 d suuttimia jos siis commonrail on, niin sillä saa tehoa sekä vääntöä huomattavasti ja vasta siinä kohdissa ja sen jälkeen alkaa nykyinen välijäähy ja putket ahdistamaan tehoja

      Olikos tuo sun 46 330 d vai 320 d?
      Kiitoksia Niin ajattelinkin että laitan vain suoran putken loppu päähän ja kyseessä 320d lastutettu.

      Comment

      • Juhnukka
        BTCF Member
        • Mar 2014
        • 604
        • Lohja

        #4
        Jeeep

        Ehkä hevosen tai kaksi saisi lisää Jos laittais ns paremmin jäähdyttävän saman kokoisen välijäähyn tilalle mutta ei ole kovin kannattavaa budjetin suhteen, herkempää/isompaa ahdinta vain ja isompia suuttimia tilalle Jos tuosta haluaa vielä lisää tehoa, mutta kyllä se 3 litrainen diisseli olisi parempi viritykseen tuohon pikkukoneeseen verrattuna
        Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

        Comment

        • JMTN
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 338
          • Haukipudas

          #5
          Mutu puheitahan kannattaa kertoa, avarimmista putkistoista...

          Itsellä 3" RST turbolta, takapuskuriin asti. Pois en vaihda muuta kuin katsastukseen.
          Viheltää ja suhisee makiasti, ku polkasee. Matka ajossa kulutus tippu 1l/100km. Softalla sit toinen mokoma.

          Vakio softalla ja RST putkella penkitetty 210hp/450nm, et ei se ainakaan vähennä tehoja. Autohan on 330d M57N koneella. nykyään tehot aivan jotain muuta.

          550X180x75 cooleri mahtuu heittämällä paikalleen, ei näy mistään kun on muovit paikallaan.
          Viivettä tulee aavistuksen lisää, mutta kulutus laskee ja kuumalla ilmalla ahtolämmöt pysyy kurissa.
          Last edited by JMTN; 17-05-2015, 22:23.
          BMW e91 320d -08
          ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
          ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
          ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
          Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

          Comment

          • JMTN
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2010
            • 338
            • Haukipudas

            #6
            Mutu puheitahan kannattaa kertoa, avarimmista putkistoista...

            Itsellä 3" RST turbolta, takapuskuriin asti. Pois en vaihda muuta kuin katsastukseen.
            Viheltää ja suhisee makiasti, ku polkasee.

            Vakio softalla ja RST putkella penkitetty 210hp/450nm, et ei se ainakaan vähennä tehoja. Autohan on 330d M57N koneella. nykyään tehot aivan jotain muuta.

            550X180x75 cooleri mahtuu heittämällä paikalleen, ei näy mistään kun on muovit paikallaan.
            Viivettä tulee aavistuksen lisää, mutta kulutus laskee ja kuumalla ilmalla ahtolämmöt pysyy kurissa.
            BMW e91 320d -08
            ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
            ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
            ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
            Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

            Comment

            • jukkae
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3506
              • 70800

              #7
              Syön hattuni jos saan omasta putkistolla litran pois ja softalla toisen. Sitten maantiellä menis helposti alle 4 litraa sadalle

              Tuleeko täysin suoralla putkella häiritsevää kuminaa 80-100kmh vauhdissa? Pelkällä takapöntön poistolla ainakin tulee, ei aja pirukaan.

              Comment

              • JMTN
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2010
                • 338
                • Haukipudas

                #8
                Originally posted by jukkae View Post
                Syön hattuni jos saan omasta putkistolla litran pois ja softalla toisen. Sitten maantiellä menis helposti alle 4 litraa sadalle

                Tuleeko täysin suoralla putkella häiritsevää kuminaa 80-100kmh vauhdissa? Pelkällä takapöntön poistolla ainakin tulee, ei aja pirukaan.
                Ennen vei matka ajossa 7,5L/100km nyt 5,5L/100km.

                Piti kääntää putken loppupää 60 astetta alas päin, niin loppu kumiseminen. En tiedä mistä johtuu, mutta tällä siitä selvisi.
                BMW e91 320d -08
                ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
                ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
                ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
                Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

                Comment

                • Esal
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1344
                  • Lempäälä

                  #9
                  Originally posted by JMTN View Post
                  Ennen vei matka ajossa 7,5L/100km nyt 5,5L/100km.
                  Lastutushan muuttaa kulutusmittarin lukemaa pienemmäsi jolloin näyttää kun kulutus pienenisi, mut ei kai tässä siitä ollut kysymys? Eli tankkauksista laskettu tuo kulutus...
                  *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                  Comment

                  • JMTN
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2010
                    • 338
                    • Haukipudas

                    #10
                    Originally posted by Esal View Post
                    Lastutushan muuttaa kulutusmittarin lukemaa pienemmäsi jolloin näyttää kun kulutus pienenisi, mut ei kai tässä siitä ollut kysymys? Eli tankkauksista laskettu tuo kulutus...
                    Kulutus mittari on aina näyttänyt mitä sattuu.

                    80tkm matkalta joka ikinen tankkaus on kirjattu ylös ja laskettu kulutus.
                    BMW e91 320d -08
                    ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
                    ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
                    ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
                    Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

                    Comment

                    • Abmw320r
                      Newbiemmer
                      • Mar 2015
                      • 4
                      • Suomi

                      #11
                      Originally posted by Abmw320r View Post
                      Kiitoksia Niin ajattelinkin että laitan vain suoran putken loppu päähän ja kyseessä 320d lastutettu.
                      Nyt on ihan komiat suhinat ja pörinät autossa Onko muuten kellään kokemusta tämmösessä e46 kiisselissä dumpista? Sitten vielä onko kukaan tyhjentänyt kattia / tehnyt jotain ohituksia? onko hyötyä? katsatuksessa ei ainakaan pitäisi olla ongelmia päästöjen kanssa olenko oikeassa?
                      Last edited by Abmw320r; 19-05-2015, 11:19.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎