Onko joku vaihtanut e46 dieseliin isompaa välijäähdytintä? onko hyötyä? itselläni on ny noin 180 - 190hp olisiko siihen järkeä vaihtaa isompi välijäähdytin? Ja sitten minkälaisia putkistoja ootte tehneet tuohon e46? että sais vähän dieselin murinaa esille ja isompaa putkistoo? Ideoita kiitos
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Välijäähdytin ja putkisto
Collapse
X
-
Itselläni 320 d
On korvattu takavaimennin suoralla 2,5 " putkella ja ihan hauska ääni kuuluu tyhjäkäynnillä viheltää ja kiihdyttäessä suhisee jos about 2000 ja vähän yli päästää kaasun pois niin päästää ns dumppimaisen suhahduksen putkesta. Kun kierrokset on yli 3500 niin alkaa pitämään pörinää kun ahtimen siivet kääntyy ja ei ns vaimenna pakoääniä.
Isompaa cooleria en laittaisi enkä putkia kuulemma vain vähentää tehoa ja vääntöä, koska nykyinen ahdin plus kartat suunniteltu juuri tuolle järjestelmälle niin isommilla putkilla ja jäähyllä kestää kauemmin että kerää paineita ja näin herääminen viivästyy huomattavasti Ja muutenkin ilma virtaa yhtä kovin kun se pääsee kapeimmasta kohtaa esim egr Venttiilin kotelosta.
Jotkut ovat laittaneet isompaa/herkempää ahdinta ja 335 d suuttimia jos siis commonrail on, niin sillä saa tehoa sekä vääntöä huomattavasti ja vasta siinä kohdissa ja sen jälkeen alkaa nykyinen välijäähy ja putket ahdistamaan tehoja
Olikos tuo sun 46 330 d vai 320 d?Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
-
-
Originally posted by Juhnukka View PostOn korvattu takavaimennin suoralla 2,5 " putkella ja ihan hauska ääni kuuluu tyhjäkäynnillä viheltää ja kiihdyttäessä suhisee jos about 2000 ja vähän yli päästää kaasun pois niin päästää ns dumppimaisen suhahduksen putkesta. Kun kierrokset on yli 3500 niin alkaa pitämään pörinää kun ahtimen siivet kääntyy ja ei ns vaimenna pakoääniä.
Isompaa cooleria en laittaisi enkä putkia kuulemma vain vähentää tehoa ja vääntöä, koska nykyinen ahdin plus kartat suunniteltu juuri tuolle järjestelmälle niin isommilla putkilla ja jäähyllä kestää kauemmin että kerää paineita ja näin herääminen viivästyy huomattavasti Ja muutenkin ilma virtaa yhtä kovin kun se pääsee kapeimmasta kohtaa esim egr Venttiilin kotelosta.
Jotkut ovat laittaneet isompaa/herkempää ahdinta ja 335 d suuttimia jos siis commonrail on, niin sillä saa tehoa sekä vääntöä huomattavasti ja vasta siinä kohdissa ja sen jälkeen alkaa nykyinen välijäähy ja putket ahdistamaan tehoja
Olikos tuo sun 46 330 d vai 320 d?
Comment
-
-
Jeeep
Ehkä hevosen tai kaksi saisi lisää Jos laittais ns paremmin jäähdyttävän saman kokoisen välijäähyn tilalle mutta ei ole kovin kannattavaa budjetin suhteen, herkempää/isompaa ahdinta vain ja isompia suuttimia tilalle Jos tuosta haluaa vielä lisää tehoa, mutta kyllä se 3 litrainen diisseli olisi parempi viritykseen tuohon pikkukoneeseen verrattunaVikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
Comment
-
-
Mutu puheitahan kannattaa kertoa, avarimmista putkistoista...
Itsellä 3" RST turbolta, takapuskuriin asti. Pois en vaihda muuta kuin katsastukseen.
Viheltää ja suhisee makiasti, ku polkasee. Matka ajossa kulutus tippu 1l/100km. Softalla sit toinen mokoma.
Vakio softalla ja RST putkella penkitetty 210hp/450nm, et ei se ainakaan vähennä tehoja. Autohan on 330d M57N koneella. nykyään tehot aivan jotain muuta.
550X180x75 cooleri mahtuu heittämällä paikalleen, ei näy mistään kun on muovit paikallaan.
Viivettä tulee aavistuksen lisää, mutta kulutus laskee ja kuumalla ilmalla ahtolämmöt pysyy kurissa.Last edited by JMTN; 17-05-2015, 22:23.BMW e91 320d -08
ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...
Comment
-
-
Mutu puheitahan kannattaa kertoa, avarimmista putkistoista...
Itsellä 3" RST turbolta, takapuskuriin asti. Pois en vaihda muuta kuin katsastukseen.
Viheltää ja suhisee makiasti, ku polkasee.
Vakio softalla ja RST putkella penkitetty 210hp/450nm, et ei se ainakaan vähennä tehoja. Autohan on 330d M57N koneella. nykyään tehot aivan jotain muuta.
550X180x75 cooleri mahtuu heittämällä paikalleen, ei näy mistään kun on muovit paikallaan.
Viivettä tulee aavistuksen lisää, mutta kulutus laskee ja kuumalla ilmalla ahtolämmöt pysyy kurissa.BMW e91 320d -08
ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...
Comment
-
-
Originally posted by jukkae View PostSyön hattuni jos saan omasta putkistolla litran pois ja softalla toisen. Sitten maantiellä menis helposti alle 4 litraa sadalle
Tuleeko täysin suoralla putkella häiritsevää kuminaa 80-100kmh vauhdissa? Pelkällä takapöntön poistolla ainakin tulee, ei aja pirukaan.
Piti kääntää putken loppupää 60 astetta alas päin, niin loppu kumiseminen. En tiedä mistä johtuu, mutta tällä siitä selvisi.BMW e91 320d -08
ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostLastutushan muuttaa kulutusmittarin lukemaa pienemmäsi jolloin näyttää kun kulutus pienenisi, mut ei kai tässä siitä ollut kysymys? Eli tankkauksista laskettu tuo kulutus...
80tkm matkalta joka ikinen tankkaus on kirjattu ylös ja laskettu kulutus.BMW e91 320d -08
ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...
Comment
-
-
Originally posted by Abmw320r View PostKiitoksia Niin ajattelinkin että laitan vain suoran putken loppu päähän ja kyseessä 320d lastutettu.Last edited by Abmw320r; 19-05-2015, 11:19.
Comment
-
Comment