Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 m54b30 Moottorin merkkivalo ei pala

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skunkki^
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 688
    • Espoo

    e46 m54b30 Moottorin merkkivalo ei pala

    Nunni,

    Autona 320i vm-00 (vai 01) jossa m54b30 moottori.
    Moottorin vikavalo (MIL valo) ei syty kun virrat laittaa päälle.
    Ei myöskään syty esim. MAFin irrottamisella, tai vikakoodeista.
    Mittaristotestillä kyllä valo syttyy.

    Ideoita kaivataan, pitäisi auto saada leimattua.
    Last edited by Skunkki^; 27-05-2015, 15:06.
    KIA Optima PHEV

    Exät:
    520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28
  • intfreak
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 2966
    • Uusikaupunni

    #2
    Originally posted by Skunkki^ View Post
    Nunni,

    Autona 320i vm-00 jossa m54b30 moottori.
    Moottorin vikavalo (MIL valo) ei syty kun virrat laittaa päälle.
    Ei myöskään syty esim. MAFin irrottamisella, tai vikakoodeista.
    Mittaristotestillä kyllä valo syttyy.

    Ideoita kaivataan, pitäisi auto saada leimattua.
    Eihän sen edes tarvi syttyä? -01 ja siitä eteenpäin vasta.
    N62 Money Spender Club

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      #3
      Ei sitä ole DME:ltä varmaankaan vedetty mittaristolle tai mittaristo ei juttele DME:n kanssa oikein, kun on tuollainen swappi tehty, ja syitä voi olla miljoona kun on kyse itsetehdystä kombosta. Niinkuin tuossa edellä sanottiin, ei varmaankaan tarvitse miettiä tuota leimalla, jos auto tosiaan on <2001.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • Skunkki^
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 688
        • Espoo

        #4
        Originally posted by Supra^ View Post
        Ei sitä ole DME:ltä varmaankaan vedetty mittaristolle tai mittaristo ei juttele DME:n kanssa oikein, kun on tuollainen swappi tehty, ja syitä voi olla miljoona kun on kyse itsetehdystä kombosta. Niinkuin tuossa edellä sanottiin, ei varmaankaan tarvitse miettiä tuota leimalla, jos auto tosiaan on <2001.
        Oiskohan auto sitten ollu vm-2001, kun tosiaan leima kusahti tuohon (Duunikaverin auto)
        Eikö aika pitkälti tollanen swäppi ole plug and play? Oletan ainakin. Pystyykö noiden keskustelua mitenkään testerin kautta tutkimaan?
        KIA Optima PHEV

        Exät:
        520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          #5
          Originally posted by Skunkki^ View Post
          Oiskohan auto sitten ollu vm-2001, kun tosiaan leima kusahti tuohon (Duunikaverin auto)
          Eikö aika pitkälti tollanen swäppi ole plug and play? Oletan ainakin. Pystyykö noiden keskustelua mitenkään testerin kautta tutkimaan?
          Jos siellä on alunperin ollut M54, niin pitäisi kyllä olla aikas plug'n'play koska samanlainen DME = sama väylä, jostain syystä oletin että on tehty M52->M54 swap, my bad. Mittariston sekä DMEn vikakoodit lukuun, joistain erroreista se mittaristokin osaa herjata.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • Skunkki^
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 688
            • Espoo

            #6
            Nunni, eli auto valmistettu 11/2000 mutta rekattu tammikuun 7. 2001
            Eli 7 päivää liian myöhään
            Ja tosiaan swäppi on ollut m54b22 ---> m54b30 joten ei tuo nyt mitään rakettitiedettä voi olla.

            Noh, lukasin mittaristosta ja koko helvatan sähköjärjestelmästä vikakoodit.
            Muutama vanha koodi, mutta mikään ei viitannut lähellekkään Check Engine valoon.

            Vikakoodit nollailtu ja INPAlla välkytelty kaikkia valoja päälle ja pois, mutta ei, se moottorin kuva ei syty kun virtaavaimesta kääntää...

            Pääseekö tota DME:tä lukemaan jostain erikseen, ainakaan omaan silmään ei osunut missään.
            Edit. Tai siis väylää.
            Last edited by Skunkki^; 28-05-2015, 11:53.
            KIA Optima PHEV

            Exät:
            520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

            Comment

            • Skunkki^
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 688
              • Espoo

              #7
              Jatketaan yksinpuhelua:

              Kävin testaamassa vm-02 e46:ssa, ja tässä palaa kummatkin, EML ja Check Engine Light kokoajan kun avain käynnistysvirtasennossa.
              Tässä potilaana olevassa EML vain vilkahtaa ja CEL ei sano mitään.
              Voiko olla, että 2000 valmistetussa ei nuo kuulukaan palaa?

              Kokeiltu myös mittaristoja vaihtaa ristiin, ei vaikutusta.
              KIA Optima PHEV

              Exät:
              520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

              Comment

              • World L
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2011
                • 270
                • Kellokoski

                #8
                Originally posted by Skunkki^ View Post
                Jatketaan yksinpuhelua:

                Kävin testaamassa vm-02 e46:ssa, ja tässä palaa kummatkin, EML ja Check Engine Light kokoajan kun avain käynnistysvirtasennossa.
                Tässä potilaana olevassa EML vain vilkahtaa ja CEL ei sano mitään.
                Voiko olla, että 2000 valmistetussa ei nuo kuulukaan palaa?

                Kokeiltu myös mittaristoja vaihtaa ristiin, ei vaikutusta.
                07/2000 EML vilahtaa ja Check Engine Light palaa virrat päällä.
                E36 320i cabrio -96
                E46 330i sedan -00
                F31 318d -14

                Ex: 2x E36, 2x E39, 1x E61

                Comment

                • Skunkki^
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 688
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by World L View Post
                  07/2000 EML vilahtaa ja Check Engine Light palaa virrat päällä.
                  Kiitos kovasti!
                  Tuossa siis jotain häikkää, jatketaan metsästystä.
                  KIA Optima PHEV

                  Exät:
                  520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    #10
                    Tämä nyt on ihan itsestäänselvyys, mutta onhan kaikki sulakkeet ok?
                    Penkoisin seuraavaksi esille sähkökuvat josta näkee mihin liittimiin/pinneihin valo tulee ensin mittaristossa, ja sitten mittaristosta DME:lle asti, ja yleismittari tsekkaus että linja on OK. Ei sen jälkeen taida jäädä kuin DME jäljelle.
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • kama
                      BTCF Member
                      • Dec 2002
                      • 1264
                      • Savonmua

                      #11
                      M54:ssä (ms43?) CEL signaali tulee DME:ltä mittaristolle CAN-väylää pitkin
                      E24 - M88/3 N/A
                      E85 - M54 Supercharged
                      G26 - M50 Supercharged
                      IG:kamamikko

                      Comment

                      • Skunkki^
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 688
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by Supra^ View Post
                        Tämä nyt on ihan itsestäänselvyys, mutta onhan kaikki sulakkeet ok?
                        Penkoisin seuraavaksi esille sähkökuvat josta näkee mihin liittimiin/pinneihin valo tulee ensin mittaristossa, ja sitten mittaristosta DME:lle asti, ja yleismittari tsekkaus että linja on OK. Ei sen jälkeen taida jäädä kuin DME jäljelle.
                        Originally posted by kama View Post
                        M54:ssä (ms43?) CEL signaali tulee DME:ltä mittaristolle CAN-väylää pitkin
                        Siis tosiaan valon saan syttymään ihan mittaristotestillä ja INPA:lla erikseen sen päälle kytkemällä, eli sähkövikaa se ei voi olla.
                        Nyt siis ilmeisesti DME ei jostain kumman syystä tätä valoa sytytä silloin kun sen pitäisi.
                        Milläs helvetin ilveellä tuohon purkkiin pääsee käsiksi?
                        KIA Optima PHEV

                        Exät:
                        520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                        Comment

                        • kama
                          BTCF Member
                          • Dec 2002
                          • 1264
                          • Savonmua

                          #13
                          Menee vähän arvailun puolelle, mutta voisikohan DME:ssä olla joku koodaus tai tune jolla CEL on disabloitu? Onko tietoa mistä autosta kone on peräisin?
                          INPA:lla voisi katsoa "coding data" näytön numerot josko niistä saisi jotakin vinkkiä.
                          E24 - M88/3 N/A
                          E85 - M54 Supercharged
                          G26 - M50 Supercharged
                          IG:kamamikko

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎