Auto BMW 330d e46 -00 automaatti, ajettu 340k
Ajaessa alkoi kuulumaan jyrinää n. 100km/h vauhdissa ja viaksi todettiin turbiini. Ajoin auton korjaamolle, vaihteisto vaihtoi normaalisti, mutta matkalla syttyi ratasvalo mittaristoon eikä auto meinannut millään lähteä liikkeelle, sammuttamisen jälkeen toimi taas.
Öljypohjasta löytyi paljon metallisälää ja tarkoitus oli suorittaa vaihteiston pesu ennen turbiinin vaihtamista. Pesu onnistui, mutta vaihteiston öljyntäyttö ei, on jonkinlaisia tukoksia vaihteistossa. Korjaamo oli pesun jälkeen käynyt testaamassa autoa ja se teki samaa mitä ennen korjaamoon viemistä, eli vaihteisto kadottaa kuumana paineet eteenpäin ajaessa, mutta pakki toimii kuitenkin normaalisti. Turbiinia ei siis ole vielä vaihdettu, korjaamolta epäilevät vaihteiston olevan rikki.
Voiko nämä viat johtua turbiinista ja kannattaako yrittää vielä turbiinin vaihtoa, vai onko vaihteisto tosiaan rikki?
Ajaessa alkoi kuulumaan jyrinää n. 100km/h vauhdissa ja viaksi todettiin turbiini. Ajoin auton korjaamolle, vaihteisto vaihtoi normaalisti, mutta matkalla syttyi ratasvalo mittaristoon eikä auto meinannut millään lähteä liikkeelle, sammuttamisen jälkeen toimi taas.
Öljypohjasta löytyi paljon metallisälää ja tarkoitus oli suorittaa vaihteiston pesu ennen turbiinin vaihtamista. Pesu onnistui, mutta vaihteiston öljyntäyttö ei, on jonkinlaisia tukoksia vaihteistossa. Korjaamo oli pesun jälkeen käynyt testaamassa autoa ja se teki samaa mitä ennen korjaamoon viemistä, eli vaihteisto kadottaa kuumana paineet eteenpäin ajaessa, mutta pakki toimii kuitenkin normaalisti. Turbiinia ei siis ole vielä vaihdettu, korjaamolta epäilevät vaihteiston olevan rikki.
Voiko nämä viat johtua turbiinista ja kannattaako yrittää vielä turbiinin vaihtoa, vai onko vaihteisto tosiaan rikki?
Comment