Elikkäs potilaana on 320 d kaasu pohjassa kiihdyttäessä täristää koko koria (ehkä hieman takapäästä enemmän) noin 3000 kierroksilla hetken yleensä vain 3 vaihteella vetäessä, joskus 2 vaihteella noin 4 tonnin paikkeilla tärinän yhteydessä ei ilmene kolinaa.
Ennen tärinää auto ohjelmointiin hieman tehokkaammaksi noin 180 hp ja 400 nw mutta tärinän myöhemmin ilmetessä laitettiin takaisin vakioksi. Autoon vaihdettu 40 tkm sitten takataka apurungon etummaiset puslat, 30 tkm sitten kardaanin etummainen tukilaakeri 10 tkm sitten kaksoismassa ja kytkin 1500 km sitten kardaanin kumilimppu, tänään moottorin tukikumit vaihdettiin ja vaikutti että hieman olisi pahimmat tärinät hiipunut /ei ilmene niin herkästi.
Kardaanin limppua vaihdellessa ei tuntunut ainakaan välystä laakereissa joten voisiko olla vaihdelaatikon tukikumit?
Päällipuolin ne näyttävät hyvältä mutta ties miten paljon ne ovat tuossa 300 tkm aikana väsyneet?
Normaali ajossa auto kulkee ilman tärinöitä liikkeellelähdössä, kevyissä kiihdytyksissä yms, mutta kaasua runtatessa täristää niin että mummolla tekohampaat tippuu
Ennen tärinää auto ohjelmointiin hieman tehokkaammaksi noin 180 hp ja 400 nw mutta tärinän myöhemmin ilmetessä laitettiin takaisin vakioksi. Autoon vaihdettu 40 tkm sitten takataka apurungon etummaiset puslat, 30 tkm sitten kardaanin etummainen tukilaakeri 10 tkm sitten kaksoismassa ja kytkin 1500 km sitten kardaanin kumilimppu, tänään moottorin tukikumit vaihdettiin ja vaikutti että hieman olisi pahimmat tärinät hiipunut /ei ilmene niin herkästi.
Kardaanin limppua vaihdellessa ei tuntunut ainakaan välystä laakereissa joten voisiko olla vaihdelaatikon tukikumit?
Päällipuolin ne näyttävät hyvältä mutta ties miten paljon ne ovat tuossa 300 tkm aikana väsyneet?
Normaali ajossa auto kulkee ilman tärinöitä liikkeellelähdössä, kevyissä kiihdytyksissä yms, mutta kaasua runtatessa täristää niin että mummolla tekohampaat tippuu
Comment