Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 heikko pito märällä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bandiitti
    Bimmer Rookie
    • Sep 2012
    • 188
    • Suomi

    e46 heikko pito märällä.

    Märällä tuntuu olevan vähän turhan heikko pito takana ja kaasu pohjaan painaessakin tuntuu että perä vähän vetäis sivulle. Rengasvalinta toki halvin mahdollinen mutta ei mulla muut kiinankumit tällasia oo ollu. Ensimmäinen e46 alla ni en edes oikeen tiedä miten tälläsen kuuluu käyttäytyy. Voisko syynä mahdollisesti olla katkennut takajousi? Uudet tulossa kumminkin.
  • kye
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 320
    • Forssa

    #2
    Onko käsitystä pyöränkulmista? Villi veikkaus... takana camberkulma luokkaa 2,5-3 astetta.
    - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
    - N42/46 jakopäät
    - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

    tied. 0407247465

    Comment

    • Jakettaja
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2013
      • 222
      • Paimio

      #3
      Vetääkö moottorijarrutuksella toiseen suuntaan? Jos vetää niin ääni väljille puslille. Ja jos meinaa sutia ja dsc valo vilkkuu niin sitten camberit.
      Yes, Money can't buy happiness,
      But, It's more comfortable to cry in a BMW than on a bicycle.


      Nykyinen: BMW e61 525i
      Ex: BMW 323i e46 -98
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=288584

      Comment

      • Bandiitti
        Bimmer Rookie
        • Sep 2012
        • 188
        • Suomi

        #4
        Originally posted by Jakettaja View Post
        Vetääkö moottorijarrutuksella toiseen suuntaan? Jos vetää niin ääni väljille puslille. Ja jos meinaa sutia ja dsc valo vilkkuu niin sitten camberit.
        Sutii märällä kakkosel iha vaa ko tällää kaasu pohjaa

        Comment

        • Bandiitti
          Bimmer Rookie
          • Sep 2012
          • 188
          • Suomi

          #5
          Originally posted by Bandiitti View Post
          Sutii märällä kakkosel iha vaa ko tällää kaasu pohjaa
          Mahtasko johtuu vaa noist pyörist ko camperit ei mitkää iha tylyt ol ja 325 toukka digituning lastulla.

          Comment

          • intfreak
            Bimmer Enthusiast
            • May 2003
            • 2966
            • Uusikaupunni

            #6
            Helpottais arvailua jos tietäis millaset linglongit sielä on alla
            10 vuotta sitten 255/35R18 Wanlit lähti sutimaan märällä ihan vaan sen takia että ne oli paskat.
            N62 Money Spender Club

            Comment

            • Bandiitti
              Bimmer Rookie
              • Sep 2012
              • 188
              • Suomi

              #7
              Originally posted by intfreak View Post
              Helpottais arvailua jos tietäis millaset linglongit sielä on alla
              10 vuotta sitten 255/35R18 Wanlit lähti sutimaan märällä ihan vaan sen takia että ne oli paskat.
              Merkki oli joku ihan outo mistä koskaa kuullukkaa ja 225/40. Kuivalla ajettavuus iha erilaine

              Comment

              • jluoma
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2015
                • 685
                • Lappeenranta

                #8
                Saattaa siellä alustassakin jotain olla joka voimistaa vaikutusta, mutta ehkä renkaita epäilisin ensimmäisenä.

                Omani istuu tiessä kuin tauti, oli sitten kuivaa tai märkää. Ihan vakio alusta (toistaiseksi) ja renkaina Hankook Ventus S1 EVO, vakiossa 205/55-16 koossa. Tietysti tää on alitehoinen malli ja siksi ei paljoa sudi, mutta kurviinkin uskaltaa mennä melkoista haipakkaa märälläkin.
                Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                Comment

                • kani
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 699
                  • Espoo

                  #9
                  Oudonmerkkiset renkaat on kyllä sateella yleensä oudonlaisia ajettavia..
                  E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                  Comment

                  • ritac
                    Newbiemmer
                    • Jul 2015
                    • 4
                    • Finland

                    #10
                    Mulla on 4vedon kanssa pito-ongelmaa märällä kiihdyttäessä ja onpa nuo renkaat kans tooodella herkät vesiliirtoon, alla on sattuneesta syystä jotkut eteläeuroopan ihmemerkkiset kitkat.
                    Alusta kun ei pidä mitään ylimääräsiä ääniä, on jämäkkä ja kuivalla kuitenkin auto toimii niin oottelen tässä, että saan itseni rengaskaupoille.
                    Mulla ollut kaks takaveto E46 aiemmin ja niissä renkaat tunnettua valtavirtaa, ei ollut pito-ongelmia.
                    Ja vertailun vuoksi, etuveto passat jolla ajellut, edessä on jotkut kiinarenkaat ja takana Nokian hakka green, kuivalla suht ok, märällä karkaa puskemaan ja sutimaan. Kun edessäkin oli hakka greenit, ei lähtenyt pukemaan märällä(kään).
                    E46 330XiA touring
                    -----
                    exiä:
                    2* E46 318i touring
                    E38 740iA

                    Comment

                    • Bandiitti
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2012
                      • 188
                      • Suomi

                      #11
                      Originally posted by ritac View Post
                      Mulla on 4vedon kanssa pito-ongelmaa märällä kiihdyttäessä ja onpa nuo renkaat kans tooodella herkät vesiliirtoon, alla on sattuneesta syystä jotkut eteläeuroopan ihmemerkkiset kitkat.
                      Alusta kun ei pidä mitään ylimääräsiä ääniä, on jämäkkä ja kuivalla kuitenkin auto toimii niin oottelen tässä, että saan itseni rengaskaupoille.
                      Mulla ollut kaks takaveto E46 aiemmin ja niissä renkaat tunnettua valtavirtaa, ei ollut pito-ongelmia.
                      Ja vertailun vuoksi, etuveto passat jolla ajellut, edessä on jotkut kiinarenkaat ja takana Nokian hakka green, kuivalla suht ok, märällä karkaa puskemaan ja sutimaan. Kun edessäkin oli hakka greenit, ei lähtenyt pukemaan märällä(kään).
                      Eli hyvin mahdollista johtua renkaista? Tuntuu lisäksi märällä melkolailla uraherkältäkin. Liikeneympyrässä ko normaalista painaa vähänki enemmä kaasua ni rupee heti luistonesto hakkaamaa. Mahdollisesti pusliakin väljänä mutta ei noi perkeleelline voi puslie takii ol. Eilenki meinas käyd hassusti ellei olis luistoesto ollu pääl ko tulin vähä vauhdikkaammi erkanemiskaistalt.

                      Comment

                      • Järppä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 1108
                        • Stadi, ladon takana.

                        #12
                        Kyllä heittäisin kans ääneni renkaille jos pyöränkulmat kondiksessa. Itselläni on paljon negatiivista camberia mutta kuivalla nada pito ongelmia, hiton hyvä ajaa mutta märällä saa luisutella menemään ihan vapaasti. Kumit on kiinan paskaa ja osalla asfalttipinnoista märällä todella luikkaat, esim. uudella märällä asfaltilla ei ole pito ongelmia.
                        Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                        Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                        Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                        If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                        Top Gear review

                        Comment

                        • pomo
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2013
                          • 429
                          • Oulu

                          #13
                          Saattaapa tuo toki kevyt perä, takaveto, kapeat renkaat ja kaasu pohjassakin aiheuttaa sutimista märällä....
                          --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

                          E46 320 Cab

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16413
                            • Asikkala

                            #14
                            Originally posted by pomo View Post
                            Saattaapa tuo toki kevyt perä, takaveto, kapeat renkaat ja kaasu pohjassakin aiheuttaa sutimista märällä....
                            Kevyt perä :think Eikös e46:nkin painonjakauma ole kokolailla 50/50 ?

                            Comment

                            • jluoma
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2015
                              • 685
                              • Lappeenranta

                              #15
                              Originally posted by jr66 View Post
                              Kevyt perä :think Eikös e46:nkin painonjakauma ole kokolailla 50/50 ?
                              Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                              325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                              Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎