Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d outo kierrosten heittely

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonich
    Bimmer Rookie
    • Aug 2014
    • 55
    • Nilsiä

    330d outo kierrosten heittely

    Joo. Elikkä meikäläisen 330d (m57d30) heittelee kierroksia oudosti VAIN täydellä kaasulla.
    Eli esim. Kiihdyttäessä iskee kaasun pohjaan niin 2500rpm kiihtyy nätisti jonka jälkeen kierrokset nousee yhtä äkkiä yli 3000rpm ja tuntuu ettei vedä kunnolla. Kierrokset putoaa yhtä äkkiä takaisin 2500 jonka jälkeen sama toistuu. Kaasua jos himaa hiukankin niin vetää oikein nätisti. Eli vika ainoastaan täydellä kaasulla, missä vika? Turbo menossa?
    E91 335D ///M-Sport -07
    Ex: E46 330D -03 / E39 528i -96
  • Palosella
    Bimmer Rookie
    • Aug 2012
    • 84
    • Hyvinkää

    #2
    automaatti vai manuaali?
    e91 325dA -08
    ex. e46 320dA touring -02

    Comment

    • Tonich
      Bimmer Rookie
      • Aug 2014
      • 55
      • Nilsiä

      #3
      Originally posted by Palosella View Post
      automaatti vai manuaali?
      5-lovine manuaali kyseessä
      Ja vika ilmenee esim. Kun kiihdyttää moottoritiellä 100km/H 2000rpm -> 2500rpm nätisti jonka jälkeen kierrokset nousee yli 3000 ja ei vedä kunnolla
      Last edited by Tonich; 10-08-2015, 11:03.
      E91 335D ///M-Sport -07
      Ex: E46 330D -03 / E39 528i -96

      Comment

      • Tonich
        Bimmer Rookie
        • Aug 2014
        • 55
        • Nilsiä

        #4
        Käytetty vikakoodin lukijassa, ei anna mitään vikakoodia.
        Ja kyseisessä autossa on karalan softa
        E91 335D ///M-Sport -07
        Ex: E46 330D -03 / E39 528i -96

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          #5
          No pakkohan sen kytkimen on siellä luistaa jos kierrokset noin nousee. Uutta tilalle.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • Tonich
            Bimmer Rookie
            • Aug 2014
            • 55
            • Nilsiä

            #6
            Originally posted by Supra^ View Post
            No pakkohan sen kytkimen on siellä luistaa jos kierrokset noin nousee. Uutta tilalle.
            Jos kytkimessä olisi vikaa niin luulis oireilevan koko kierros alueella?
            Ja kytkin toimii aivan normaalisti. Pienemmillä vaihteilla ei ole vika ainakaan vielä ilmennyt. Pelkästään 4. Ja 5. Vaihteilla
            Last edited by Tonich; 10-08-2015, 13:32.
            E91 335D ///M-Sport -07
            Ex: E46 330D -03 / E39 528i -96

            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              #7
              Originally posted by Tonich View Post
              Jos kytkimessä olisi vikaa niin luulis oireilevan koko kierros alueella?
              Ja kytkin toimii aivan normaalisti. Pienemmillä vaihteilla ei ole vika ainakaan vielä ilmennyt. Pelkästään 4. Ja 5. Vaihteilla
              No mikä ihme siellä voisi antaa hetkittäin periksi joka aiheuttaa että kone kiertää enemmän? Lyökö sulla sitten renkaat tyhjää noissa vauhdeissa? Manuaalivaihteisessa autoissa tuollainen hetkittäinen kierrosten nousu ei vaan oikein jätä kauhean montaa realistista vaihtoehtoa.

              Ja kytkin kun on ehtoopuolella, niin alkaa luistamaan yleensä ensin suurimman väännön/kuormituksen alla joka tottakai on isolla vaihteella huippuväännön alueella, joka aika hyvin täsmää tuohon vikakuvaukseesi.

              Paljonko autolla on ajettu ja onko siihen kytkinremppaa tehty?
              Last edited by Supra^; 10-08-2015, 14:43.
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • Tonich
                Bimmer Rookie
                • Aug 2014
                • 55
                • Nilsiä

                #8
                Originally posted by Supra^ View Post
                No mikä ihme siellä voisi antaa hetkittäin periksi joka aiheuttaa että kone kiertää enemmän? Lyökö sulla sitten renkaat tyhjää noissa vauhdeissa? Manuaalivaihteisessa autoissa tuollainen hetkittäinen kierrosten nousu ei vaan oikein jätä kauhean montaa realistista vaihtoehtoa.

                Ja kytkin kun on ehtoopuolella, niin alkaa luistamaan yleensä ensin suurimman väännön/kuormituksen alla joka tottakai on isolla vaihteella huippuväännön alueella, joka aika hyvin täsmää tuohon vikakuvaukseesi.

                Paljonko autolla on ajettu ja onko siihen kytkinremppaa tehty?
                319tkm ajettu ja ei varmuutta millon on kytkintä vaihdettu. Kiitos tiedosta! Pitää ruveta tarkkailemaan tilannetta! Antaako kytkin vikakoodia kun rupeaa olemaan lopussa?
                E91 335D ///M-Sport -07
                Ex: E46 330D -03 / E39 528i -96

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  #9
                  Originally posted by Tonich View Post
                  319tkm ajettu ja ei varmuutta millon on kytkintä vaihdettu. Kiitos tiedosta! Pitää ruveta tarkkailemaan tilannetta! Antaako kytkin vikakoodia kun rupeaa olemaan lopussa?
                  Voimansiirrossa ei manuaalivaihteisissa ole minkäänlaista älyä, joten vikakoodia et siitä saa. Oikeastaan tuo kuvailemasi oireilu on jo selkeä "vikakoodi". Joka kerta kun kytkin pääsee kuvaamallasi tavalla luistamaan, lyhenee sen käyttöikä huomattavasti, ja pikkuhiljaa kytkin alkaa luistamaan herkemmin ja laajemmalla kierrosalueella.

                  Itse lähtisin jo noiden oireiden perusteeella tekemään kytkinremonttia. Tai no voihan sillä ajella rauhallisesti ja välttää tuota luistamista, mutta eipä se kytkin tuosta enää paremmaksi vaihtamatta muutu.

                  Onko tehoista/väännöistä karalalta lappua, onko softa ollut autossa kauankin? Meinaan vaan että jos on otettu "liikaa" vääntöä vrt. vakiokytkimen vääntökestoon, niin saahan sieltä uudenkin nopeasti sulamaan. Toki ajotyylilläkin on todella iso merkitys.
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • Tonich
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2014
                    • 55
                    • Nilsiä

                    #10
                    Originally posted by Supra^ View Post
                    Voimansiirrossa ei manuaalivaihteisissa ole minkäänlaista älyä, joten vikakoodia et siitä saa. Oikeastaan tuo kuvailemasi oireilu on jo selkeä "vikakoodi". Joka kerta kun kytkin pääsee kuvaamallasi tavalla luistamaan, lyhenee sen käyttöikä huomattavasti, ja pikkuhiljaa kytkin alkaa luistamaan herkemmin ja laajemmalla kierrosalueella.

                    Itse lähtisin jo noiden oireiden perusteeella tekemään kytkinremonttia. Tai no voihan sillä ajella rauhallisesti ja välttää tuota luistamista, mutta eipä se kytkin tuosta enää paremmaksi vaihtamatta muutu.

                    Onko tehoista/väännöistä karalalta lappua, onko softa ollut autossa kauankin? Meinaan vaan että jos on otettu "liikaa" vääntöä vrt. vakiokytkimen vääntökestoon, niin saahan sieltä uudenkin nopeasti sulamaan. Toki ajotyylilläkin on todella iso merkitys.
                    Karalan softa ohjelmoitu mahdollisesti -08 tai -09. Auto tuotu Italiasta niihin aikoihin, jolloin on samalla 218hp/470nm ohjelma pistetty sisään. Autolla on ohjelman laiton jälkeen ajettu n. 130-150tkm . Mistä kannattaisi ostaa uusi kytkin?
                    E91 335D ///M-Sport -07
                    Ex: E46 330D -03 / E39 528i -96

                    Comment

                    • Nifa
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2008
                      • 292
                      • Kymenlaakso™

                      #11
                      Originally posted by Tonich View Post
                      Karalan softa ohjelmoitu mahdollisesti -08 tai -09. Auto tuotu Italiasta niihin aikoihin, jolloin on samalla 218hp/470nm ohjelma pistetty sisään. Autolla on ohjelman laiton jälkeen ajettu n. 130-150tkm . Mistä kannattaisi ostaa uusi kytkin?
                      Oikeastaan rahan menon kannalta kysymys on, että missä kunnossa on kaksoismassavauhtipyörä? Uusi Lukin valmistama asetelmapaketti esim. Motonetistä on halpaa ku saippua verrattuna kaksoismassan suomihintoihin. Itse suosittelen sen kaksoismassan vaihtoa kytkimen vaihdon yhteydessä, sillä valmista kauraa se on noilla kilsoilla, jos sitä ei ole vaihdettu, tai sitten uusi kiree kytkin paskoo sen vanhan massiksen viimeistään. Mutta, jos päädyt ostamaan vauhtis+asetelma paketin, niin halvimpia on britti ebay. Briteistä lukin valmistama massis + kytkinpaketti oli expressinä ovelle toimitettuna n. 650e posteineen. (Alkuperäinen kytkin oli Lukin valmistama vm. 2002 kulkineessa, omassa kaksoismassassa ei näkynyt valmistajan logoja, Lukkia tosin epäiltiin.)
                      "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3143
                        • Tampere

                        #12
                        Ääni edelliselle. Kaksoismassa porsinee jollei ole kertaalleen vaihdettu. Ohjelmointi altistaa sekä kytkimen että kaksoismassan rasitukselle, riippuu tietysti oikean jalan raskaudesta. Kun paketin kerran avaa, niin vaihtaisin myös itse suosiolla kaksoismassan.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎