Announcement

Collapse
No announcement yet.

n46 imusarjan irrotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tumppa_525d
    Bimmer Rookie
    • Feb 2010
    • 47
    • Espoo

    n46 imusarjan irrotus

    haulla en löytänyt sivustolta (googlella kylläkin nestistä jotain, mutta en tarpeeksi selvää ohjetta taikka videota..) DIY imusarjan irrottamiseen. Tarkoitus olisi tarkastaa huohotinputket ja suodatin/erotin (uusi suodatin odottamassa, joten eiköhän tuo mene paikoilleen.).
    Työ on kuulema kettumainen, mutta tehtävissä kohtuu verenpainetasoilla ohjeistuksen avulla.

    Olisikohn vinkkiä mistä löytyisi ohjetta N46 (2.0) koneelle - kuvat step by step olisi hyvä. Ymmärtääkseni N42 kone sama kuin N46, joten nämäkin ohjeet siis kelpaavat.
    Last edited by Tumppa_525d; 27-08-2015, 21:18.
  • Lundersson
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2009
    • 245
    • Kerava

    #2
    Tällä videolla pärjäsin itse -> https://youtu.be/qe7d4YTyTfM
    Tosiaan "ne kuuluisat 2 pulttia" imusarjan alla; T30 pultti (ellei joskus vaihdettu) etummaisen saa ylhäältä mutta toisen joutuu avaamaan auton alta. Itsellä meni vajaa 4 tuntia kun rauhassa teki ja sammalla etsi imuvuotoja.

    Henk.koht. mielipide on se että jos projektiin ryhtyy kannattaa kaikki osat vaihtaa ellei ne ole hiljattain vaihdettu (huohotinletkut (yleensä haperoita/rikkoutuu avatessa) & imusarjan tiivistesarja esim. bemariosat.fi ~120€ )
    Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
    ex 325 e30, 316ti e46

    Comment

    • Tumppa_525d
      Bimmer Rookie
      • Feb 2010
      • 47
      • Espoo

      #3
      Kiitos. Tuon jo katsoin, mutta katsotaan uudestaan. Mielellään olisi paperiohjeet vieressä hieman vieraamissa hommissa kun on konepellin alla..

      Putket ja erotin vaihdettu viime syksynä. Nyt ajattelin puhaltaa putket puhtaaksi ja samalla vaihtaa imusarjan tiivisteet. "vanhan" erottimen ajattelin purkaa ja puhdistaa, jos mahdollista. Jostain olen saanut mielikuvan, että purkaminen onnistuisi :think.

      Comment

      • TseiPii
        BTCF Member
        • Apr 2012
        • 188
        • Keskellä Suomea

        #4
        Originally posted by Lundersson View Post
        Tällä videolla pärjäsin itse -> https://youtu.be/qe7d4YTyTfM
        Tosiaan "ne kuuluisat 2 pulttia" imusarjan alla; T30 pultti (ellei joskus vaihdettu) etummaisen saa ylhäältä mutta toisen joutuu avaamaan auton alta. Itsellä meni vajaa 4 tuntia kun rauhassa teki ja sammalla etsi imuvuotoja.
        Jos on samanlainen keksintö tosiaan kuin n42 niin ne molemmat pultit saa yläkautte irti. Toki aavistuksen kettumainen mutta saa kuiteski

        Originally posted by Tumppa_525d View Post
        Kiitos. Tuon jo katsoin, mutta katsotaan uudestaan. Mielellään olisi paperiohjeet vieressä hieman vieraamissa hommissa kun on konepellin alla..

        Putket ja erotin vaihdettu viime syksynä. Nyt ajattelin puhaltaa putket puhtaaksi ja samalla vaihtaa imusarjan tiivisteet. "vanhan" erottimen ajattelin purkaa ja puhdistaa, jos mahdollista. Jostain olen saanut mielikuvan, että purkaminen onnistuisi :think.

        Suosittelen suosista vaihtamaan sen separaattorin kun kerta alotat, maksaa toki 100e lisää mutta ompahan sitte varmasti kunnos.
        E30 318i -85

        E30 320i -87 ex
        E36 316i -91 ex
        E36 325i -94 ex
        E46 325i -03 ex
        E46 316i -02 ex
        E61 525i -06 ex
        E46 320d -03

        E70 3.0d - 09


        E39 M5 pyhänä

        Comment

        • Tumppa_525d
          Bimmer Rookie
          • Feb 2010
          • 47
          • Espoo

          #5
          Suosittelen suosista vaihtamaan sen separaattorin kun kerta alotat, maksaa toki 100e lisää mutta ompahan sitte varmasti kunnos.
          Kyllä, kyllä - uusi erotin menossa pakoilleen. Tämän vanhan (n. vuoden) ajattelin purkaa atomeiksi ja puhdistaa jos mahdollista. Josko saisi toimivan varalle. Mutta jos hajoaa käsiiin niin saapahan kokemusta
          Ajattelin vaihtaa myös kaasuläpän tiivisteen niin olisi imupuolen tiivisteet kunnossa.

          Comment

          • Tumppa_525d
            Bimmer Rookie
            • Feb 2010
            • 47
            • Espoo

            #6
            Onko tietoa mihin momenttiin mutterit tulisi kiristää?
            Kestääkö imusarja esim. jarrucleaneriä, jos tarvitsee puhdistaa ?:think eiköhän..?
            Imusarjan tiivisteisiin ei varmaankaan kannata ajatellakkaan esim. Permatexin tuotteita tiivistyksen parantamiseksi?

            Comment

            • Tumppa_525d
              Bimmer Rookie
              • Feb 2010
              • 47
              • Espoo

              #7
              momentit löytyivät


              M8 22 Nm
              M7 15 Nm
              M6 10 Nm

              Comment

              • Tumppa_525d
                Bimmer Rookie
                • Feb 2010
                • 47
                • Espoo

                #8
                paperiohjeet vieressä hieman vieraamissa hommissa kun on konepellin alla..
                itselleni vastaten; tuolta sai jotain tulostettua mukaan konepellin alle..

                Comment

                • TseiPii
                  BTCF Member
                  • Apr 2012
                  • 188
                  • Keskellä Suomea

                  #9
                  Originally posted by Tumppa_525d View Post
                  Kyllä, kyllä - uusi erotin menossa pakoilleen. Tämän vanhan (n. vuoden) ajattelin purkaa atomeiksi ja puhdistaa jos mahdollista. Josko saisi toimivan varalle. Mutta jos hajoaa käsiiin niin saapahan kokemusta
                  Ajattelin vaihtaa myös kaasuläpän tiivisteen niin olisi imupuolen tiivisteet kunnossa.

                  Kappas niinhän tuola aluus luki että uus osa menos paikoille.
                  E30 318i -85

                  E30 320i -87 ex
                  E36 316i -91 ex
                  E36 325i -94 ex
                  E46 325i -03 ex
                  E46 316i -02 ex
                  E61 525i -06 ex
                  E46 320d -03

                  E70 3.0d - 09


                  E39 M5 pyhänä

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎