Announcement

Collapse
No announcement yet.

330D turbiinin lukko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eedu97
    Newbiemmer
    • Aug 2015
    • 2
    • Alajärvi

    330D turbiinin lukko

    Eli turbiinin lukko ei lähde päälle, esim. 80 vauhdista kiihdytys vaikka vakkarilla niin kierrokset nousee kovaa ja sitten vasta vauhti.

    Miten kannattaisi toimia? voisiko korjaantua öljyjen vaihdolla? uusi turbiini?
  • Esal
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1344
    • Lempäälä

    #2
    Originally posted by Eedu97 View Post
    Eli turbiinin lukko ei lähde päälle, esim. 80 vauhdista kiihdytys vaikka vakkarilla niin kierrokset nousee kovaa ja sitten vasta vauhti.

    Miten kannattaisi toimia? voisiko korjaantua öljyjen vaihdolla? uusi turbiini?
    Pitäisi lukittua vasta lähempänä 90 vauhtia. ..
    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

    Comment

    • 530dA Touring
      BTCF Member
      • Jun 2009
      • 50
      • Orimattila

      #3
      Tossa omassa kulkineessa lukittuu vasta n
      120-130 vauhdissa. Tiedä sitten mistä johtuu, mut tais ennen softausta lukittuu kyl siin 90 tienoilla. Onkohan toi normaalia? :think
      330d XDrive -13

      Ex:
      330xdA Touring - 06
      330dA Touring -01
      530dA -00
      530i Touring -01
      328iA Touring -97
      530dA Touring -00
      528iA Touring -96
      316i Touring -97
      Ja pari 316 E30

      Comment

      • Esal
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1344
        • Lempäälä

        #4
        Originally posted by 530dA Touring View Post
        Tossa omassa kulkineessa lukittuu vasta n
        120-130 vauhdissa. Tiedä sitten mistä johtuu, mut tais ennen softausta lukittuu kyl siin 90 tienoilla. Onkohan toi normaalia? :think
        Ei pitäisi softauksen laatikon ohjaukseen vaikuttaa. Tietenkin jos kiihdyttää vähänkin reippaammin, niin eihän se lukitse sitä ollenkaan. Mutta jos nostaa tasaisesti vauhtia 80 ylöspäin, niin kyllä pitäisi 90 hujakoilla kierroslukumittarin neulan nitkahtavan alaspäin ja kaasua lisäämällä pitäisi taas irrottaa.

        Omassani on tämä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=255533 lukitukseen vaikuttava modaus tehty, ja lukko on kiinni n. 60 ylöspäin, ja pysyy kiinni aika reilullakin kaasulla. 5 vaihteella kun moottoritien rampista kiihdyttää, niin vähän ennen kun irrottaa lukon, saattaa jyrähtää ilkeästi (softattu) kun lukitus alkaa luistamaan. Tämän välttää kun painaa reilusti kaasua että irrotaa heti. Muutoin on mukava kun kierrosluku- ja nopeusmittari menee samaa tahtia eikä moottori vongu joka kaasun lisäyksestä.
        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

        Comment

        • Eedu97
          Newbiemmer
          • Aug 2015
          • 2
          • Alajärvi

          #5
          Joo tuohon omaankin on tulossa ohjelmaa lähiaikoina, sitä juuri mietin että lisääntyykö tuo "luistaminen".
          Eli on siis enemmän laatikon ominaisuus kuin vika?

          Mitkä olisi järkevät voimat mitä loota kestää? Huoletta kumminkin voi ohjelmalla ottaa irti niin paljon kuin saa?

          Comment

          • EPDM
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2005
            • 4621
            • Lahti.

            #6
            Manuaali laatikon verrattuna yleensä ohjelmoija leikkaa automaatti laatikollilla hieman huippuväännöt matalilla kieroksilla ( 2-2.5k), ettei turbiini joudu liian kovilla.
            Viviendo en Lahiti
            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
            Vw Corrado vr6

            Comment

            • 530dA Touring
              BTCF Member
              • Jun 2009
              • 50
              • Orimattila

              #7
              Joo on se itelläkin kaikissa edellisissä m57 koneisissa lukittunu siinä 90 hujakoilla. Tässä nykysessä se oikeesti lukitsee vasta siinä 120 vauhdissa. Olikos näissä joku systeemi että se lukitsee "pikkuhiljaa" turbiinia? Eikös siel venttiilikoneistossa ne neljä pyöreetä venttiilii toisessa sivussa oo tolle lukitukselle :think
              330d XDrive -13

              Ex:
              330xdA Touring - 06
              330dA Touring -01
              530dA -00
              530i Touring -01
              328iA Touring -97
              530dA Touring -00
              528iA Touring -96
              316i Touring -97
              Ja pari 316 E30

              Comment

              • Esal
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1344
                • Lempäälä

                #8
                Originally posted by 530dA Touring View Post
                Joo on se itelläkin kaikissa edellisissä m57 koneisissa lukittunu siinä 90 hujakoilla. Tässä nykysessä se oikeesti lukitsee vasta siinä 120 vauhdissa. Olikos näissä joku systeemi että se lukitsee "pikkuhiljaa" turbiinia? Eikös siel venttiilikoneistossa ne neljä pyöreetä venttiilii toisessa sivussa oo tolle lukitukselle :think
                Onhan se tavallaan portaaton säätö, esim. sport-puolella se on osittain lukittuneena kokoajan. Tiedä sitten onko kovin järkevästi toteutettu, kun lukkopinnat jauhaa kokoajan. Tämä uudempi modihan säätää asteittain sitä painetta lisää niin paljon että lukko pysyy kiinni. Samalla saa sitten voimansiirron jyrinöitä.
                *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎