Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Ovitiivisteen nitinät

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Palehti
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 146
    • Klaukkala

    E46 Ovitiivisteen nitinät

    Morjesta

    Vaimokkeella on työpaikalla sellainen palvelu että joku pesufirma hakee auton töistä ja tuo sen sinne takaisin. Vaimoke oli sitten ruksannut lappuun pesun ja jonkinsortin sisäpuhdistuksen.
    Itse en pysty (viitsi) autoa oikein tuolla parkkipaikalla ämpärin kanssa kauhean usein pesemään...seliseli

    Nythän se vaimoke ilmoitti että auto natisee ja jotain muuta kauheata, ja silloin kun niin kuuro ihminen ilmoittaa tuollaisen niin tietää auto natisevan huolella.

    No tänään sitten koitin parkkipaikalla autoa ja sen huomasi jo ruudusta peruuttaessa että nyt natisee, eikä se pirssi ole ennen natissut. Heitin siinä pikadiagnoosin että olisiko tuolla sisäputsauksen yhteydessä ruikittu jotain sopimatonta silikoonia tjms. tiivisteisiin, mutta kun tuota vähän enemmän ajattelin niin kyllä se taitaa niin olla että ovat siellä paineella pestessä pesseet ne niissä olleet 'toimivat voiteet' pois.

    No, se varsinainen ongelma on nyt se että mitä tököttiä haen purkillisen että teen edes vähän hyvän ja kestävän työn?

    -Pasi-
    i4 M50, E46 325 CiA avo, Suzuki Katana 2022
    ex E39 M5 2001 Anthracite, M550D, F11 525D N57, F36 435D, Model 3 Perf, jne
  • Ikuinen aloittelija
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 336
    • maa

    #2
    Saman ongelman kanssa taistelin viime keväänä sillä poikkeuksella, että laitoin (nuija) itse sitä silikonia tiivisteisiin. No putsasin tiivisteet jollain rasvanpoistoaineella ja pyyhkäisin Shellin tiivistepuikkoa perään. Tiivisteestä tulee nahkea tuolla. Hiljeni kohtuullisen hyvin. BMW:llä on omat myrkyt tuota tiivisteen puhdistusta varten. Tiiviste ei saa olla liukas vaan nahkea. Muistaakseni rasvanpoistoaine muutamia euroja, muutta se tiivistepuikko on 42e. Takuuseen ei tiivisteitä saa, jos niihin on laitettu silikonia.
    Last edited by Ikuinen aloittelija; 04-04-2005, 20:51.
    G30 520d Xdrive Sport -18
    F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

    Comment

    • Palehti
      Bimmer Rookie
      • Jan 2005
      • 146
      • Klaukkala

      #3
      Kiitos vastauksesta.


      -No voi nyt fillu.

      Vaikuttaa oikeasti siltä että olisiko ne **tun urpot heittäny vähän koonia kehiin. Kun on auto meitin taloudessa pesty joku 5 kertaa ilman mitään ongelmia, ja nyt on ongelmia tuon pesun yhteydessä.

      Ne saa sitten muuten oikeasti hakea sen auton ja tehdä sille tarvittavat temput, jos ovat sinne pistäneet omia litkujansa. Siitähän ei ole vielä mitään varmuutta, täytyypä tehrä parit puhelut.

      No huomenna ollaan taas viisaampia
      i4 M50, E46 325 CiA avo, Suzuki Katana 2022
      ex E39 M5 2001 Anthracite, M550D, F11 525D N57, F36 435D, Model 3 Perf, jne

      Comment

      • Ikuinen aloittelija
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2003
        • 336
        • maa

        #4
        Kysyppäs ihan piruuttas merkkihuollosta kommentti. Mulle sanottiin ihan suoraan, että valmistaja on kieltänyt silikonien käytön. Se lukee siinä auton mukana tulevassa ruotsinkielisessä (olikohan tekniikka) kirjasessa.
        G30 520d Xdrive Sport -18
        F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

        Comment

        • kenoveiva
          Newbiemmer
          • Jan 2005
          • 28

          #5
          Joo Shellin puikko muutamalla eurolla tai BMW:n oma puikko yli 40 euroa, kumpikin poistaa kitinät.

          Comment

          • TINTTI
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 404
            • ...kuvan kaunis Koivuhaka

            #6
            ...ja mikähän oli SHELLin kitinän poisto puikelon nimi.. jotta voin hakea samaa kamaa omamaan bemuriin?!?

            T:TINTTI
            420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
            ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
            ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
            ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
            ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
            ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

            Comment

            • Vanquish
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 1961
              • Hki

              #7
              Originally posted by TINTTI
              ...ja mikähän oli SHELLin kitinän poisto puikelon nimi.. jotta voin hakea samaa kamaa omamaan bemuriin?!?

              T:TINTTI
              Listskyddbeskytter - Tiivistesuoja. 3.55€. Mulla tuli tiivisteet nahkeaksi, mutta en ainakaan vielä ole suurta muutosta havainnot äänissä.

              Comment

              • Ikuinen aloittelija
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2003
                • 336
                • maa

                #8
                Muistakaa putsata maalipinnastakin pois se silikoni. Tosiaan meikäläisellä tuo puhdistus ja tiivistesuoja auttoi huomattavan paljon. Ovien narinoista sai laskettua asfaltin katkokset.
                G30 520d Xdrive Sport -18
                F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

                Comment

                • Palehti
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2005
                  • 146
                  • Klaukkala

                  #9
                  Tänään vaimoke soitti sille pesijä-patulle ja kyseli et ootteko vetäny siliä mun autooni ja se puheluun vastannut hlö sano et ei o ollu tapana, mut hän ottaa selvää autoa hinkanneelta äjjältä.

                  No, sainpas sitten itseni hinattua tuonne parkkipaikalle (hirveällä asenteella Reinot jalassa...)
                  Juu eipä ollu saanu siliä sitten pätkääkään ja nuo tiivisteet tuntuivat juuri sopivan nihkeiltä kovaan ajoon
                  Mutta, nitinät oli vielä komiasti tallella ja aikani ajeltuani autolla hypisteltyäni kaikkia mahdollisia paikkoja, paikansin natinan tulevan ikkunan ja ikkunatiivisteen välistä, ikkunaa kun vähän laskee niin natinat puolittuu ja vielä kun vähän laskee niin alkaa suhiseen niin että natinat peittyy.
                  Auton takaluukussa oli jotain tosi high quality pesunestettä (~1,5€ / 4L ) ja sillä sitten koitin hieman hieroa sitä lasin yläosaa ja sitä tiivistettä, johon se lasi menee sisälle. Tämä rojekti poisti natinasta varmaankin jotain 1/4 , eli jottain tarttis tehrä.

                  Tuo lasin tiiviste on aika erikoisen oloinen tälläiselle toyotan mallia 'etola' -tiivisteeseen tottuneelle, enkä yhtään ihmettele että alkaa ajan päälle nitisemään.

                  Aamuisin auto ei kuulemma natise, auto on silloin lämmityksessä. Töistä lähtiessä natisee sitten iltapäivällä. Kai toi johonkin kosteusjuttuun liittyy.

                  Onko muilla ollut ikkunanitinöitä E46:ssa?
                  E39:ssä noita on kuulemma/näemmä ollut, mutta minulla ei ainakaan ole tietoa onko kyseessä samanlainen tiivisterakenne...


                  tälläistä tänään
                  -Pasi-

                  edit:
                  löytyi ihan yllättäen searchilla vastaus melkein kaikkiin meidän ongelmiin

                  lainaus->

                  Moro!

                  Tuohon ikkunoiden kitinään sen verran, että itseasiassa siellä kitisee oven tiiviste, eikä niinkään varsinaisesti ikkunatiiviste.
                  Kitinä aiheutuu oven yläreunassa kulkevan tiivisteen hankautumisesta karmia vasten; se kyllä kuulostaa siltä kuin kitinä tulisi ikkunoista!
                  Kun sitten vähänkin raotat ikkunoita, se keventää puristusta ja kitinä häipyy.
                  Mutta kyllä ikkunat pitää voida sulkea kunnolla ja tuo rutina on v***maista, koskapa auto on muuten suhteellisen hiljainen.

                  Kokemusta asiasta sen verran, että olen vaihdattanut ko. tiivisteet
                  320d -01, 525d -00 ja 320d -02:een ja aina auttoi. BMW-huolloissa kyllä tuntevat ongelman ja kaikki em.tiivisteet on vaihdettu takuuna.

                  Ensiapuna käy tosiaan silikoni, mutta EI ikkunatiivisteisiin vaan oven tiivisteen pinnalle. Erinomaista ainetta on CRC:n teollisuussilikoini - ei valu, ei tahraa eikä leviä ympäriinsä.

                  paavo
                  Last edited by Palehti; 05-04-2005, 21:31.
                  i4 M50, E46 325 CiA avo, Suzuki Katana 2022
                  ex E39 M5 2001 Anthracite, M550D, F11 525D N57, F36 435D, Model 3 Perf, jne

                  Comment

                  • Ikuinen aloittelija
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2003
                    • 336
                    • maa

                    #10
                    Hyvä juttu ettei oltu menty laittaan ylimääräisiä liukasteita
                    Jostain luin myös noista ikkunan nitinöistä. Joku ratkaisukin niihin oli, mutten nyt muista. Ensiapunahan menee se ikkunan "laskeminen".
                    G30 520d Xdrive Sport -18
                    F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

                    Comment

                    • Ikuinen aloittelija
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2003
                      • 336
                      • maa

                      #11
                      Originally posted by paavo
                      Kokemusta asiasta sen verran, että olen vaihdattanut ko. tiivisteet
                      320d -01, 525d -00 ja 320d -02:een ja aina auttoi. BMW-huolloissa kyllä tuntevat ongelman ja kaikki em.tiivisteet on vaihdettu takuuna.

                      Ensiapuna käy tosiaan silikoni, mutta EI ikkunatiivisteisiin vaan oven tiivisteen pinnalle. Erinomaista ainetta on CRC:n teollisuussilikoini - ei valu, ei tahraa eikä leviä ympäriinsä.

                      paavo
                      Mulle sanottiin Laakkosella, ettei mene takuuseen jos on merkkejä silikonin laitosta. Nimenomaan kiellettiin tiivisteen liukastaminen.
                      G30 520d Xdrive Sport -18
                      F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        ...talkilla lähtee natinat...

                        Comment

                        • Palehti
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2005
                          • 146
                          • Klaukkala

                          #13
                          Täytyy mennä niitä laakkosia kiusaamaan tossa joku päivä tällä viikolla. Kyseessä oleva auto ei ole enää takuunalainen, mutta se on 3 kuukautta sitten ostettu Laakkosen linttaosastolta ja noillahan on 6kk takuu tietyin ehdoin ja kyllä ainakin kovilla pakkasilla sirissyt lämppärin moottori vaihdettiin mukisematta takuuseen. En usko että tiivisteidenkään kanssa voi olla ongelmia olla kun niitä ei siinä silissä ole uitettu, tai jos on uitettu niin se on tehty laakkosen meikkauspajalla.

                          No mut kuiteski 3kk toi auto on ollut vaimokkeella ja voin ihan suoraan sanoa että eipä paljoa vakuuta BMW-laatu.
                          Autohan on tosi hyvännäköinen, hyvä ajaa, hiljainen (varauksin ), laadukkaan oloinen ja kaikinpuolin sairaan hyvä, mutta vaatimustaso nousee myös. Ja eipä ole corolla -02 jälkeen paljon naurattanut itkeä joka perkeleen nitinästä ja sirinästä ja vaihdelaatikon takkuilusta huollossa. Corollassa muovinitinät kuuluvat asiaan ja ne saa itse korjattua.

                          -Pasi-
                          i4 M50, E46 325 CiA avo, Suzuki Katana 2022
                          ex E39 M5 2001 Anthracite, M550D, F11 525D N57, F36 435D, Model 3 Perf, jne

                          Comment

                          • Ikuinen aloittelija
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2003
                            • 336
                            • maa

                            #14
                            Eipähän se tuossa kakkoskulkine Astrassakaan haittaa vaikka renkaat vipattaa, jarrut jumii ja laturi viheltää..... Mutta bimmerissä en niitä sulata.

                            Niin mulle tuo tiiviste kommentti annettii JKL:n Laakkosella.
                            G30 520d Xdrive Sport -18
                            F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

                            Comment

                            • Northstar
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2003
                              • 745
                              • Järvenpää

                              #15
                              Wurthin joku muovinkiilloke (en muista nimeä voi olla juuri tuo 'muovinkiilloke', anyway, ainakin Teesi on myynyt sitä) ei sisällä silikoonia mutta ajaa saman asian. Maksaa muistaakseni alta 10EUR/pullo.
                              sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎