Announcement

Collapse
No announcement yet.

Korjaamo/tekijä n46 venttiilivarrenkumien vaihtoon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tumppa_525d
    Bimmer Rookie
    • Feb 2010
    • 47
    • Espoo

    Korjaamo/tekijä n46 venttiilivarrenkumien vaihtoon?

    Taitaa venttiilivarrenkumit olla tiensä päässä, joten olisiko suosituksia korjaamosta taikka tekijästä, jolta tuo työ onnistuisi kohtuuhinnalla?

    Autohan seilailee Espoossa, joten pk seutu olisi ihanteellinen. Tosin, jos hinta kohdallaan niin kyllähän tuo liikkuu pidemmällekin.

    tunnusluvut:
    E46, N46, 2004, 318i, 155tkm

    Kaikki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6935
    • N/A

    #2
    Ehkä tyhmä kysymys mutta mitä vikaa autossa on, meillä samanlainen 240tkm ajettu eikä minkäänsortin ongelmia vielä öljynkulutuksen suhteen.

    Comment

    • suppari
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4049
      • Turku

      #3
      Originally posted by Antti O View Post
      Ehkä tyhmä kysymys mutta mitä vikaa autossa on, meillä samanlainen 240tkm ajettu eikä minkäänsortin ongelmia vielä öljynkulutuksen suhteen.
      Suuri öljynkulutus ja pidemmän joutokäynnin jälkeen kun painaa kaasua niin on taivaanranta harmaana. Esiintyy nykypäivänä about joka toisessa n42 ja n46 moottoreissa.
      sigpic
      P:0409699000

      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
      huollot/korjaukset!

      BMW E&F sarjaan.
      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

      Comment

      • Antti O
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6935
        • N/A

        #4
        Ok, no isukin auto ei kyllä syö kun tyyliin 5 desiä / 10tonnille maksimissaan eikä pöllyttele. Ei ne ihan kaikki tommosia ole.

        Comment

        • suppari
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4049
          • Turku

          #5
          Originally posted by Antti O View Post
          Ok, no isukin auto ei kyllä syö kun tyyliin 5 desiä / 10tonnille maksimissaan eikä pöllyttele. Ei ne ihan kaikki tommosia ole.
          Juu ei ole kaikki, mutta joka toinen
          sigpic
          P:0409699000

          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
          huollot/korjaukset!

          BMW E&F sarjaan.
          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

          Comment

          • Tumppa_525d
            Bimmer Rookie
            • Feb 2010
            • 47
            • Espoo

            #6
            Originally posted by suppari View Post
            Suuri öljynkulutus ja pidemmän joutokäynnin jälkeen kun painaa kaasua niin on taivaanranta harmaana. Esiintyy nykypäivänä about joka toisessa n42 ja n46 moottoreissa.
            Kyllä, toukka oireilee juuri näin. Toivottavasti tuttien vaihdolla tulee korjattua.
            Tuli mieleen: voiko joku muu aiheuttaa / vaikuttaa tähän? Kuskin puoleinen osa koneesta ts imupuoli on kokonaisuudessaan käyty läpi bensapumpusta lähtien imusrajan tiivisteisiin ts "uusi kone" tältä osin .

            Mitens Vanos kiukuttelee? Jotain juttua tästä olikin foorumilla - täytynee lukaista uudestaan. Männän öljyrengas - renkaat linjassa? Onkohan edes realistista? Onko tälläistä mahtanut käydä jollekkin? Kuulostaa vain aika harvinaiselta..:think

            Annoin koneelle suolihuuhtelun, eli sisäpesun (ei Forte, olikohan STP tuoteperheen koko setti lisäaineineen). Käynti mielestäni hieman rauhallisempaa ja tyhjäkäynti hieman korkeamalla, mutta kyllähän vielä puskee hieman sinistä edelleen. Tosin ei niin pahasti, kuin aikaisemmin. Mutta kun nyt ollaan perfektionistejä (siten miten tämän kanssa voi olla) niin positetaan kaikki ylimääräinen putkenpäästä. Vaihdetaan nyt kumit ja siirrytään tarvittaessa uuteen mahdolliseen "ongelmakohtaan"... ai tätä riemua..

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎