Announcement

Collapse
No announcement yet.

M47 kuoli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Doni666
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 168
    • Kotka

    M47 kuoli

    Hyviä arvauksia viasta:

    440tkm ajettu 2003 320d, M47TUD-koneella siis. Eilen aamulla käynnistyksessä startti pyöritti huonosti moottoria, akun jännite ja latausjännite oli suunnilleen ok. Illalla auto jätti kaupan pihaan kun ei jaksanut startti pyörittää moottoria, hain uuden akun ja vasta apuvirralla sai auton käyntiin. Ajoin auton kotipihaan ja latasin akun yön aikana täyteen. Aamulla auto käynnistyi mutta sytytti öljynpainevalon+ylimääräisiä kolinoita kuului koneesta. Öljy oli laskenut mittatikun alarajan alle mutta keltainen varoitusvalo ei ollut missään vaiheessa syttynyt.

    Öljypumppu?
    1995 E38 740iAL
    1994 E38 740iA
    2004 E61 530d touring
    1989 Nissan 200SX S13
    1981 Datsun Sunny B310
  • Hezman
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2012
    • 708
    • Jyväskylä

    #2
    Kuulostas vähän siltä että motti vetelee viimesiä, eli öljypumpun uusinta ei pelkästään taida riittää.

    Lisää öljyt ylämerkkiin ja mittaa öljyn paineet.

    Comment

    • Doni666
      Bimmer Rookie
      • Mar 2009
      • 168
      • Kotka

      #3
      Originally posted by Hezman View Post
      Kuulostas vähän siltä että motti vetelee viimesiä, eli öljypumpun uusinta ei pelkästään taida riittää.

      Lisää öljyt ylämerkkiin ja mittaa öljyn paineet.

      No sen kyllä tiesin että moottori on tullut tiensä päähän. Hävisi kestävyydessä 200tkm Nissanille. Sen verran vielä eilen kokeilin käynnistää niin öljynpaineen valo sammui käynnistyksessä mutta syttyi uudestaan 10 sekunnin jälkeen samalla kun moottori alkoi taas kolkottelemaan ja vinkumaan. Sammutin auton siihen.

      Tänään tutkitaan öljyt ja suodatin tarkkaan..
      1995 E38 740iAL
      1994 E38 740iA
      2004 E61 530d touring
      1989 Nissan 200SX S13
      1981 Datsun Sunny B310

      Comment

      • Doni666
        Bimmer Rookie
        • Mar 2009
        • 168
        • Kotka

        #4
        Suodattimesta löytyi sekä magneettisia (rautaa) että ei-magneettisia (alumiinia) murusia, kooltaan max. 2mm. Purkaan moottorin silkasta uteliaisuudesta vaikka viisain ratkaisu onkin varmasti etsiä vaihtomoottori tai myydä auto osina.
        1995 E38 740iAL
        1994 E38 740iA
        2004 E61 530d touring
        1989 Nissan 200SX S13
        1981 Datsun Sunny B310

        Comment

        • Juhnukka
          BTCF Member
          • Mar 2014
          • 604
          • Lohja

          #5
          Laita ihmeessä kuvia ja lisätietoja

          Että mitä kone oli syönyt ja mikä siellä petti
          Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

          Comment

          • Doni666
            Bimmer Rookie
            • Mar 2009
            • 168
            • Kotka

            #6
            Originally posted by Juhnukka View Post
            Että mitä kone oli syönyt ja mikä siellä petti
            Ei vielä tietoa, kerron aikanaan kun saan koneen purettua.
            1995 E38 740iAL
            1994 E38 740iA
            2004 E61 530d touring
            1989 Nissan 200SX S13
            1981 Datsun Sunny B310

            Comment

            • Doni666
              Bimmer Rookie
              • Mar 2009
              • 168
              • Kotka

              #7
              Öljypumppu oli halki, sekä kuori että ulompi pumppuratas. Mitään syytä hajoamiseen en keksinyt.
              1995 E38 740iAL
              1994 E38 740iA
              2004 E61 530d touring
              1989 Nissan 200SX S13
              1981 Datsun Sunny B310

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #8
                olisiko kone myynnissä tai aiotko kunnostaa sen, täällä yksi imusarjan läpän syönyt tarvitsisi hieman osia...

                Comment

                • Doni666
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2009
                  • 168
                  • Kotka

                  #9
                  Originally posted by WSE1 View Post
                  olisiko kone myynnissä tai aiotko kunnostaa sen, täällä yksi imusarjan läpän syönyt tarvitsisi hieman osia...
                  Kone on kunnossa taas, mitään muuta vauriota ei löytynyt ja uuden pumpun vaihdon jälkeen tuntuisi pelaavan normaalisti.
                  1995 E38 740iAL
                  1994 E38 740iA
                  2004 E61 530d touring
                  1989 Nissan 200SX S13
                  1981 Datsun Sunny B310

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎