Ekana vois tarkistaa/vaihtaa kardaanin rättinivelen ja tukilaakerin/laakerit kumeineen, ristikko tuskin tekee tommosta.
Myös perän puslat kannattaa tarkistaa.
Jos autolla on ahkerasti poltettu kumia ilman lukkoperää on perästäkin voinut keskitappi antautua, ainakin mersuissa yleinen ongelma .
BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic E46 320d purettua palikkaa tarjolla
Perän (vetopyörästön) taaempi kannatinpusla väsynyt/revennyt. Näkyy yleensä selvästi kun ryömii auton alle.
Uusi maksaa muutaman kympin, mutta työläs/vittumainen vaihtaa.
Koko työ ~300e BMW-asiantuntemuksen omaavalla korjaamolla Tampereella. Kesti hieman alta 3 tuntia auton viennistä niin ilmotettiin rempan olevan jo valmis Hieman yllätti kun olin kattonu ohjeita vaihtoon jenkkiforumilta ja yhdellä jannulla kesti perjantaista maanantaihin vaihtotyö ja toisella 2 viikkoo
Tai sitten ihan "parkkilukon" se tappi vai mikä lie siellä onkaan niin kulunut? Kokeileppa että ajat parkkiin ja vetäiset käsijarrun kun vaihdat P-asennon ja vasta sitten nostat jarrulta jalan. Silloin auto ei valahda tätä lukkoa vasten ja seuraavan kerran ei kolahdakkaan pakille laittaessa.
Voi toki olla myös tuo pusla tai myös näiden kahden yhdistelmä.
Comment