Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw e46 330 ci automaatti kolahtaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petse
    Newbiemmer
    • Aug 2015
    • 1
    • suomi

    bmw e46 330 ci automaatti kolahtaa?

    BMW e46 330 ci ajettu 188tkm
    Pamahtaa aina välillä kun vaihtaa p:ltä r:lle ??
    mistä voisi johtua?
  • Malagutisti
    BTCF Member
    • Aug 2010
    • 211
    • Kurikka/Tre

    #2
    Ekana vois tarkistaa/vaihtaa kardaanin rättinivelen ja tukilaakerin/laakerit kumeineen, ristikko tuskin tekee tommosta.
    Myös perän puslat kannattaa tarkistaa.
    Jos autolla on ahkerasti poltettu kumia ilman lukkoperää on perästäkin voinut keskitappi antautua, ainakin mersuissa yleinen ongelma .
    BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
    BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
    E46 320d purettua palikkaa tarjolla

    Comment

    • j328
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 310
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by Petse View Post
      BMW e46 330 ci ajettu 188tkm
      Pamahtaa aina välillä kun vaihtaa p:ltä r:lle ??
      mistä voisi johtua?
      Perän (vetopyörästön) taaempi kannatinpusla väsynyt/revennyt. Näkyy yleensä selvästi kun ryömii auton alle.

      Uusi maksaa muutaman kympin, mutta työläs/vittumainen vaihtaa.

      Comment

      • Kylli-Täti
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2012
        • 499
        • Tampere

        #4
        Originally posted by j328 View Post
        Perän (vetopyörästön) taaempi kannatinpusla väsynyt/revennyt. Näkyy yleensä selvästi kun ryömii auton alle.

        Uusi maksaa muutaman kympin, mutta työläs/vittumainen vaihtaa.
        Koko työ ~300e BMW-asiantuntemuksen omaavalla korjaamolla Tampereella. Kesti hieman alta 3 tuntia auton viennistä niin ilmotettiin rempan olevan jo valmis Hieman yllätti kun olin kattonu ohjeita vaihtoon jenkkiforumilta ja yhdellä jannulla kesti perjantaista maanantaihin vaihtotyö ja toisella 2 viikkoo

        Comment

        • Thetic
          Bimmer Rookie
          • Jan 2011
          • 88
          • Suomi

          #5
          Tai sitten ihan "parkkilukon" se tappi vai mikä lie siellä onkaan niin kulunut? Kokeileppa että ajat parkkiin ja vetäiset käsijarrun kun vaihdat P-asennon ja vasta sitten nostat jarrulta jalan. Silloin auto ei valahda tätä lukkoa vasten ja seuraavan kerran ei kolahdakkaan pakille laittaessa.

          Voi toki olla myös tuo pusla tai myös näiden kahden yhdistelmä.
          530e M-Sport

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎