Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 kansipahvi mennyt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16419
    • Asikkala

    #16
    Originally posted by St0be View Post
    Tämä testattu ja lämmintä tulee
    Eli ei ole ilmaa kennossa, tod. näk. sylinteripaineet ei karkaa nesteen sekaan.

    Comment

    • mmie
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 502
      • Kouvola

      #17
      Olikos M54:ssa mahdollista sotkeutua litkut muuta kautta? Öljynsuodattimen jalan tiivisteiden yms. kautta? En niin kyseisen koneen rakennetta muista, miten nesteet ja öljyt hiihtelee, että oliko siellä öljy/neste lämmönvaihdinta?
      ex e36 325
      ex e46 328
      e92 335i FBO
      Ducati 900S ie
      KTM 640
      Suzuki GT550
      Honda CBR600

      Comment

      • St0be
        Bimmer Rookie
        • Feb 2019
        • 34
        • Suomi

        #18
        Originally posted by mmie View Post
        Olikos M54:ssa mahdollista sotkeutua litkut muuta kautta? Öljynsuodattimen jalan tiivisteiden yms. kautta? En niin kyseisen koneen rakennetta muista, miten nesteet ja öljyt hiihtelee, että oliko siellä öljy/neste lämmönvaihdinta?
        Joku fiksumpi vois tähän vastata :think

        Comment

        • kalevik
          BTCF Member
          • Apr 2009
          • 957
          • Salo

          #19
          Öljynsuodattimen jalassa ei ole vesikiertoa, ei voi siinä sekoittua.
          E61 525i, Suzuki VS1400
          Exät: Jaana, Susanna, Maija

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6935
            • N/A

            #20
            Automaatti vai manuaali?

            Comment

            • St0be
              Bimmer Rookie
              • Feb 2019
              • 34
              • Suomi

              #21
              Originally posted by Antti O View Post
              Automaatti vai manuaali?
              Automaatti

              Comment

              • vexu524tdic
                BTCF Member
                • Jan 2004
                • 776
                • Gallia = Kinnula

                #22
                e70 X5 3.0sd -08
                f30 320i xdrive -16
                e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                e30 316 -88 2,2TIC M10
                e21 323i -81 ruostekasa...

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6935
                  • N/A

                  #23
                  Sitä minäkin epäilin jos se sotkee tuo automaatin öljyn cooleri niitä öljyjä ja vesiä sekaisin.

                  Comment

                  • Wespa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2016
                    • 1832
                    • Karjaa

                    #24
                    Jos nyt oikein muista niin siihen tosiaan riittää että siellä syylärin päässä o-rengas tai pari on rentoutunut. Toivottavasti on vain tuosta kyse niin pääsee helpolla ja halvalla.
                    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                    Porsche 944 -86 (DE)
                    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                    Comment

                    • mmie
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2012
                      • 502
                      • Kouvola

                      #25
                      Tosiaankin on kansiremppoja tehty markan vian takia, jotka kannattaa poissulkea ensin.
                      ex e36 325
                      ex e46 328
                      e92 335i FBO
                      Ducati 900S ie
                      KTM 640
                      Suzuki GT550
                      Honda CBR600

                      Comment

                      • kalevik
                        BTCF Member
                        • Apr 2009
                        • 957
                        • Salo

                        #26
                        Originally posted by Wespa View Post
                        Jos nyt oikein muista niin siihen tosiaan riittää että siellä syylärin päässä o-rengas tai pari on rentoutunut. Toivottavasti on vain tuosta kyse niin pääsee helpolla ja halvalla.
                        Lämmönvaihtimen rakenne on sellainen että nestekiertojen ei ole mahdollista sekoittua vaikka kaikki o-renkaat olisivat rikki.

                        Jos itse vaihdin on rikki, sitten kyllä sekoittuu vedet ja laatikkoöljyt.

                        Jäähdytysnesteen o-renkaat kuvassa alla.

                        E61 525i, Suzuki VS1400
                        Exät: Jaana, Susanna, Maija

                        Comment

                        • St0be
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2019
                          • 34
                          • Suomi

                          #27
                          Nonii, nesteet vaihdettu ja 120km ajoa. Nesteet edelleen kirkkaan vihreät, eikä merkkejä öljystä :think

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16419
                            • Asikkala

                            #28
                            Originally posted by St0be View Post
                            Nonii, nesteet vaihdettu ja 120km ajoa. Nesteet edelleen kirkkaan vihreät, eikä merkkejä öljystä :think
                            Koska neste oli viimeksi kirkasta ennen tätä casea ? Meinaan että koska on taas, tuskin vika (?) itsekseen on korjaantunut :think

                            Comment

                            • Wespa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2016
                              • 1832
                              • Karjaa

                              #29
                              Originally posted by kalevik View Post
                              Lämmönvaihtimen rakenne on sellainen että nestekiertojen ei ole mahdollista sekoittua vaikka kaikki o-renkaat olisivat rikki.
                              Totta, nyt kun tarkemmin muistelen niin se olikin nelikuution sijaan sigun erimerkkinen jossa käy niin. Tosin siinä on vastaavanlainen vesi-öljy-lämmönvaihdin moottoriöljylle laatikkoöljyn sijaan.
                              E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                              Porsche 944 -86 (DE)
                              Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                              Comment

                              • St0be
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2019
                                • 34
                                • Suomi

                                #30
                                Originally posted by jr66 View Post
                                Koska neste oli viimeksi kirkasta ennen tätä casea ? Meinaan että koska on taas, tuskin vika (?) itsekseen on korjaantunut :think
                                Noin 3tkm sitten tarkistin viimeksi nesteet ja oli silloin ok. Nyt seurailtava tilannetta enemmän.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎