Moikka!
Bemari reistaillut jo pidemmän aikaa, joten nyt ajattelin tulla kyselemään, onko muilla ollut vastaavia ongelmia.
Eli ensimmäinen ongelma: Auto tekee välillä pitkän startin, eikä meinaa käynnistyä, kunnes päästää avaimen pois starttiasennosta ja auto käynnistyy viimeisellä pyörähdyksillä. Tällöin ajaminen alle 3000 kierroksilla on pätkivää ja auto ei vastaa kaasuun. Pintakaasulla saa kierroksia nostettua.
Testeri antoi molempien nokka-akselin tunnistimien vikakoodit ja molemmat vaihdettiin. Vika kuitenkin pysyi, mutta nyt antaa vain Nokka-akselin tulosignaalin vikakoodin. Anturin johtoja alettiin jo mittailemaan, mutta kaikki näytti olevan kunnossa. Ainoastaan jäi mietityttämään, että pitäisikö jännitejohdon olla kokoajan virrassa, vai ainoastaan kun kone on käynnissä. Kellään mitään ideaa mahdollisista vikapaikoista?
Sitten toinen vika: Auton ollessa paikallaan, käynnistyksen yhteydessä sytyttää sillon tällön ABS, luistonesto- ja käsijarrunvalon. Voi lähteä normaalisti ajamaan, mutta luistonesto ja luultavasti absit ei toimi. Muutaman käynnistyskerran saattaa valot taulussa pysyä, mutta sitten ei enää käynnistyksen yhteydessä sytytä käsijarrunvaloa ja n. 50 metrin ajon jälkeen sammuttaa ABS ja luistonestovalonkin. Testeri antoi viaksi oikean taka ABS-anturin milä vaihdettiin, mutta vika pysyy ja sama koodi myös. Tänään olisi tarkoitus mennä mittailemaan näitäkin johtoja, joten kaikki tiedossa olevat vikapaikat olisi tarpeen!
Vikojen välillä en ole huomannut riippuvuutta, yleensä tulevat eri aikaan päälle.
Kiitos avusta jo etukäteen!
Bemari reistaillut jo pidemmän aikaa, joten nyt ajattelin tulla kyselemään, onko muilla ollut vastaavia ongelmia.
Eli ensimmäinen ongelma: Auto tekee välillä pitkän startin, eikä meinaa käynnistyä, kunnes päästää avaimen pois starttiasennosta ja auto käynnistyy viimeisellä pyörähdyksillä. Tällöin ajaminen alle 3000 kierroksilla on pätkivää ja auto ei vastaa kaasuun. Pintakaasulla saa kierroksia nostettua.
Testeri antoi molempien nokka-akselin tunnistimien vikakoodit ja molemmat vaihdettiin. Vika kuitenkin pysyi, mutta nyt antaa vain Nokka-akselin tulosignaalin vikakoodin. Anturin johtoja alettiin jo mittailemaan, mutta kaikki näytti olevan kunnossa. Ainoastaan jäi mietityttämään, että pitäisikö jännitejohdon olla kokoajan virrassa, vai ainoastaan kun kone on käynnissä. Kellään mitään ideaa mahdollisista vikapaikoista?
Sitten toinen vika: Auton ollessa paikallaan, käynnistyksen yhteydessä sytyttää sillon tällön ABS, luistonesto- ja käsijarrunvalon. Voi lähteä normaalisti ajamaan, mutta luistonesto ja luultavasti absit ei toimi. Muutaman käynnistyskerran saattaa valot taulussa pysyä, mutta sitten ei enää käynnistyksen yhteydessä sytytä käsijarrunvaloa ja n. 50 metrin ajon jälkeen sammuttaa ABS ja luistonestovalonkin. Testeri antoi viaksi oikean taka ABS-anturin milä vaihdettiin, mutta vika pysyy ja sama koodi myös. Tänään olisi tarkoitus mennä mittailemaan näitäkin johtoja, joten kaikki tiedossa olevat vikapaikat olisi tarpeen!
Vikojen välillä en ole huomannut riippuvuutta, yleensä tulevat eri aikaan päälle.
Kiitos avusta jo etukäteen!
Comment