Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottorin lämpö 318i. Nyt onkin kuuma, ilmaus ongelma?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikasare
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 241
    • Lohja

    #16
    Originally posted by algernon View Post
    Mahtaisiko syylärin kierto olla tukossa.

    Onko jäähdytin lämmin koko alalta, siis ylhäältä alas?
    Saatko kokeiltua vaikka vesiletkulla (normikierron vastasuuntaan) miten vesi liikkuu läpi?
    Syylarin tukkoisuutta mietin myös, tosin pohjalla oli ongelma kylmästä koneesta. Niitä kahta termostaatin paikallaan pitävää katkennutta muovipalaa en ole löytänyt.

    Nyt en haluaisi avata enää järjestelmää ja aloittaa ilmausta alusta...
    Lohja

    Comment

    • mikasare
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2007
      • 241
      • Lohja

      #17
      Ehkä ratkee jo?

      Tänään käytin konetta kun olin ensin kylmänä tarkastanut jäähdytysnesteet. Ei menny lisää.

      Lämpö nousee 114c eikä flekti lähde päälle ellen laita ac päälle ja lämmitys täysille 32c + puhallin täysille ja kaikki suuttimet auki.

      Alavesiletku aivan kylmä, samoin syylarin alareuna, aivan kylmä.

      Huomasin että laittamalla lämmityslaitteen ja ilmastoinnin päälle lämpö pysyy 105-114c välillä. Lähdin siis ajamaan maantietä noin 90km/h lämmöt pysyi 105-111c tietämillä. Ajelin lämmitys täysillä ja nautin kuumasta autosta, pysähdyin välillä ja päästin hieman ilmaa pois. Sitä tuli kait vähän. Mutta ajettuani noin 15km lämmöt meni nopeasti alas noin 88 asteeseen.
      Pysähdyin ja kokeilen alavesiletkua, se oli kuuma! Kotimatkan lämmöt pysyi noin 105-107c. Nyt ajoin auton talliin ja odottelen aamun että meniskö lisää nestettä. Melko varmasti syylarista lähtenyt ilmakupla liikkeelle, koska nyt alavesiletku kuumeni ekan kerran tän session aikana. Unohdin tarkastaa toimiiko nyt flekti ilman että ilmastointi on päällä, huomenna sitten.
      Lohja

      Comment

      • ///Myhä
        Bimmer Rookie
        • Jan 2008
        • 83
        • Kokkola

        #18
        Onko uusi termari orkkis vai tarvike? Tarvikkeilla on ollu tapana olla toimimatta
        E30 320iS Diamantschwarz
        K100RS 16v

        Comment

        • mikasare
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2007
          • 241
          • Lohja

          #19
          Originally posted by ///Myhä View Post
          Onko uusi termari orkkis vai tarvike? Tarvikkeilla on ollu tapana olla toimimatta
          Tarvikehan se, myyjä sanoi että on hyvä... kun kysyin pitäskö ostaa ihan orkkis. Hintaero on aika pieni. Tarvike 65e orkkis 100e. Ärsyttää kun täällä ei ole bemarilla yhtä ainutta varaosaa hyllyssä. Aina kaks päivää vähintään, sitten vielä kieli ja kulttuurierot
          Olen Bemarilta Farossa tilaillut sensoreita ja kaikenlaista, aina toimitusaika. Tuntevat mut jo ulkonäöltä. Kun tulen sisään ni huutavat Hello mr Mika!
          Lohja

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3142
            • Tampere

            #20
            Kyllä se tämä 318i tuntuu olevan näitä postauksia lueskelleena vähän huonolta tuurilta. Ei E46 kuitenkaan huonoimmasta päästä ole.

            Mutta, jos osanumero 11531437085 täsmää niin GP:llä orkkis 56€ + maksutapalisä + postikulut: KLIK.

            Comment

            • mikasare
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2007
              • 241
              • Lohja

              #21
              No nyt olis tietysti kauheen hauska tietää mitlä ovat normaalilukemia moottorin lämpötilalle tässä M43 B19 moottorissa?

              Nyt alavesiletku kuumenee myös, eli vesi on alkanut kiertää.
              Flekti käy myös ilman ilmastointia silloin tällöin. En ole vielä 100 varmaa käykö flekti kuten pitää.

              Nyt moottorini lämpötila on 105-113c kokoajan. Avasin vielä ilmaruuvia ajettuani kumpareeseen jotta nokka on mahdollisimman ylhäällä. Ruuvista tulee tietenkin hieman vaahtoista vihreää, koska neste on yli 100 kuuma...

              Tietääkö joku mikä on flektin suunniteltu käynnistyslämpötila? 108c?
              Mikä on jäähdytysnesteen 'normaali' maksimilämpötila? 115c-120c?


              Onko nyt kaikki ok, kun nesteet pysyy sisällä ja lämpö on 114c kuumimmillaan?

              Nyt kun moottori on edellisellä omistajalla käynyt kylmämä ajan jota en tiedä, niin voin kai olettaa että tämän normaalin (kuuman) lämmön mukana tuoma paine alkaa hajottamaan muovi- ja kumiosia kuten paisuntasäiliö ja letkut
              Lohja

              Comment

              • intfreak
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 2966
                • Uusikaupunni

                #22
                N62 Money Spender Club

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎