Välillä niinku kiihtyis pelkästään väännöllä eli ei tuu mitään piikkiä vaan koko kierros alueella yhtä huonosti. Onko vika jossakin anturoissa ilmamäärä antura tai jossakin muussa ? autolla ajettu 130tuhatta vm:98
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46/318i kiihtyy välillä huonosti
Collapse
X
-
Minäkin olen nyt huomannut pariin otteeseen aivan samaa vikaa omassa 320d:ssä: Tilanne on päällä vain 100+ nopeuksissa eli moottoritielläkin kulkee välillä vain 130 km/h kaasu pohjassa, sen mitä pistin merkille on että kulutusmittari näyttää silloin kulutusta karvan verran alle 8 l/100 km -> ihan kuin elektroniikka estäisi konetta saamasta löpöä. Ongelma saattaa kestää minuutin pari ja häviää aivan yhtä äkkiä kuin ilmestyikin, sitten auto kulkee taas aivan normaalisti ja naftakin kelpaa. Sama tapahtuu myös vakionopeussäätimen ollessa kytkettynä, jos asetan vauhdin esim. 130 niin kone saa ruokaa niin vähän että nopeus laskee hitaasti. No ei muuta kuin vakkari pois päältä ja nilkka suoraksi niin vauhti nousee taas t o d e l l a hitaasti.
Perjantaina ois öljynvaihtohuolto, täytyy mainita asiasta...
Comment
-
-
Originally posted by CdMEtenkin kylmänä vääntö ja kiihtyvyys täysin hukassa... Ok, 316iissä se on lähinnä ominaisuus, ei vika, mutta nyt on jotain pielessä. Koneen lämmetessä tilanne vähän paranee.
Mutta jos haluat konerempan nopeemmin, niin käy ihmeessä vielä pari kertaa kokeilemassa sillä kylmällä koneella että kuinka huonosti se auto lähtee sillon täyskiihdytyksessä. Kylmällä koneella pitäs ajella aika rauhallisesti ennenkun se on normaali lämmöissä.
Comment
-
-
Täälläpäin joskus tuntuu kans tuollasta ongelmaa olevan. Olettakos huomanneet onko bensalla eroja? eri huoltoasemien kohdalla? Tai sitten jos auto on tankatta pari viikkoa sitten ja pensa on päässyt "väljehtymään" tai vasta tankattu auto. Ainakin ite huomaan eron että jos on just tankattu tai ajaa ns vanhalla bensalla. Niin ja kumpaa bensaa käytättä?Audi A4 Avant 1.8T
BMW e46 -02
Comment
-
-
Originally posted by sqxoEi varmaan kylmä kone toimikaan samalla tavalla kuin lämmin! Ei se moottori ole tarkotettu toimimaan kylmänä, eiköhän sen toiminta ole optimoitu sinne käyntilämpötilan paikkeille eli about lämpömittarin keskivaiheille.
Mutta jos haluat konerempan nopeemmin, niin käy ihmeessä vielä pari kertaa kokeilemassa sillä kylmällä koneella että kuinka huonosti se auto lähtee sillon täyskiihdytyksessä. Kylmällä koneella pitäs ajella aika rauhallisesti ennenkun se on normaali lämmöissä.
Sen verran on kilometrejä ynnä vuosia kertynyt ja jokunen bemarikin tallissa ollut, että basicit on tiedossa...
Aiemmin sanmassa autossa ja myös jokunen vuosi sitten olleessa 525:ssa nykiminen ja tehottomuus (+se tavallinen tyhjäkäynnin pumppaus) johtui imupuolen vuodoista. Nykyiseen autoon vaihdettiin imuventtiili pari kk sitten. Hetken oli kuin silloin joskus uutena, nyt vaivaa tuplasti pahemmin. Aiheuttajaa vaan ei ole syynäyksestä huolimatta löytynyt.
Eri huoltamoiden bensoissa en ole havainnut merkittäviä eroja. Ei ainakaan selitä tätä ongelmaa... valitettavasti.
Mut jos ei muu auta niin käydään sitten koittaan pari kertaa kylymänä ja vaihdetaan vaikka koko pahka... sekin onnistuuLast edited by CdM; 14-04-2005, 19:56.
Comment
-
-
Originally posted by KeDa21Minulla taas kiihtyy kylmänä paljon paljon paremmin kuin lämpimänä ja autoni siis e36 325i..missä voisi olla jotain vialla?
mulla kans sama homma ja auto e46 316i -03 ja sama homma oli myös e30 320i:ssäOlleita ja menneitä
1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)
Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla
Comment
-
-
Mulla olisi uusi käyttämätön orkkis ilmamäärämittari e46 316 / 318
ylimääräsenä...
[email protected]
Comment
-
Comment