Välillä niinku kiihtyis pelkästään väännöllä eli ei tuu mitään piikkiä vaan koko kierros alueella yhtä huonosti. Onko vika jossakin anturoissa ilmamäärä antura tai jossakin muussa ? autolla ajettu 130tuhatta vm:98
Ei auta edellisiä kirjoittajia tippaakaan mutta omassa 316 -99 samoja ongelmia. Etenkin kylmänä vääntö ja kiihtyvyys täysin hukassa... Ok, 316iissä se on lähinnä ominaisuus, ei vika, mutta nyt on jotain pielessä. Koneen lämmetessä tilanne vähän paranee.
Minäkin olen nyt huomannut pariin otteeseen aivan samaa vikaa omassa 320d:ssä: Tilanne on päällä vain 100+ nopeuksissa eli moottoritielläkin kulkee välillä vain 130 km/h kaasu pohjassa, sen mitä pistin merkille on että kulutusmittari näyttää silloin kulutusta karvan verran alle 8 l/100 km -> ihan kuin elektroniikka estäisi konetta saamasta löpöä. Ongelma saattaa kestää minuutin pari ja häviää aivan yhtä äkkiä kuin ilmestyikin, sitten auto kulkee taas aivan normaalisti ja naftakin kelpaa. Sama tapahtuu myös vakionopeussäätimen ollessa kytkettynä, jos asetan vauhdin esim. 130 niin kone saa ruokaa niin vähän että nopeus laskee hitaasti. No ei muuta kuin vakkari pois päältä ja nilkka suoraksi niin vauhti nousee taas t o d e l l a hitaasti.
Perjantaina ois öljynvaihtohuolto, täytyy mainita asiasta...
Etenkin kylmänä vääntö ja kiihtyvyys täysin hukassa... Ok, 316iissä se on lähinnä ominaisuus, ei vika, mutta nyt on jotain pielessä. Koneen lämmetessä tilanne vähän paranee.
Ei varmaan kylmä kone toimikaan samalla tavalla kuin lämmin! Ei se moottori ole tarkotettu toimimaan kylmänä, eiköhän sen toiminta ole optimoitu sinne käyntilämpötilan paikkeille eli about lämpömittarin keskivaiheille.
Mutta jos haluat konerempan nopeemmin, niin käy ihmeessä vielä pari kertaa kokeilemassa sillä kylmällä koneella että kuinka huonosti se auto lähtee sillon täyskiihdytyksessä. Kylmällä koneella pitäs ajella aika rauhallisesti ennenkun se on normaali lämmöissä.
Täälläpäin joskus tuntuu kans tuollasta ongelmaa olevan. Olettakos huomanneet onko bensalla eroja? eri huoltoasemien kohdalla? Tai sitten jos auto on tankatta pari viikkoa sitten ja pensa on päässyt "väljehtymään" tai vasta tankattu auto. Ainakin ite huomaan eron että jos on just tankattu tai ajaa ns vanhalla bensalla. Niin ja kumpaa bensaa käytättä?
Ei varmaan kylmä kone toimikaan samalla tavalla kuin lämmin! Ei se moottori ole tarkotettu toimimaan kylmänä, eiköhän sen toiminta ole optimoitu sinne käyntilämpötilan paikkeille eli about lämpömittarin keskivaiheille.
Mutta jos haluat konerempan nopeemmin, niin käy ihmeessä vielä pari kertaa kokeilemassa sillä kylmällä koneella että kuinka huonosti se auto lähtee sillon täyskiihdytyksessä. Kylmällä koneella pitäs ajella aika rauhallisesti ennenkun se on normaali lämmöissä.
SQXO:han on hyvinkin oikeassa
Sen verran on kilometrejä ynnä vuosia kertynyt ja jokunen bemarikin tallissa ollut, että basicit on tiedossa...
Aiemmin sanmassa autossa ja myös jokunen vuosi sitten olleessa 525:ssa nykiminen ja tehottomuus (+se tavallinen tyhjäkäynnin pumppaus) johtui imupuolen vuodoista. Nykyiseen autoon vaihdettiin imuventtiili pari kk sitten. Hetken oli kuin silloin joskus uutena, nyt vaivaa tuplasti pahemmin. Aiheuttajaa vaan ei ole syynäyksestä huolimatta löytynyt.
Eri huoltamoiden bensoissa en ole havainnut merkittäviä eroja. Ei ainakaan selitä tätä ongelmaa... valitettavasti.
Mut jos ei muu auta niin käydään sitten koittaan pari kertaa kylymänä ja vaihdetaan vaikka koko pahka... sekin onnistuu
Tommosta tehon kuristumista tulee ainakin sillon kone ei pääse puhaltaan ilmoja pihalle kunnolla. Vois olla jotain häikkää esim. äänenvaimentimissa.. sisuskalut irti tai jotain jotka estää ilman vapaan virtaamisen...
Comment