Announcement

Collapse
No announcement yet.

Help ! E46 318i 2.L Syö Öljyt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #16
    Kukas se juuri mainitsi että löytyy työkalut venttiilinvarsien kumien vaihtoon ilman isompaa purkamista, mahtoiko olla suppari? Ei nyt äkkiä löytynyt haulla.

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #17
      Originally posted by MNi View Post
      Kukas se juuri mainitsi että löytyy työkalut venttiilinvarsien kumien vaihtoon ilman isompaa purkamista, mahtoiko olla suppari? Ei nyt äkkiä löytynyt haulla.
      Tuossahan tuo edellisellä sivulla oli.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • Juhni
        Bimmer Rookie
        • Aug 2014
        • 53
        • turku

        #18
        Jenkkifoorumilla ne manaa noita öljyrenkaita. Nimim. kassillinen tiivisteitä+huohotin+letkut ja edelleen menee 1L/800km ihan sama minkä merkkiset öljyt tai viskositeetit sinne on laittanu. Nyt valutin sylintereistä läpi n. 3litraa dieseliä, atf ja wd40 3vrk ajan. Taas on bemmi ajossa ja seurataan öljynkulutusta sormet ristissä. jos jotakuta muutakin kiinnostaa niin voin päivittää tänne oliko toimenpiteestä mitään hyötyä

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          #19
          Originally posted by JJT View Post
          Tuossahan tuo edellisellä sivulla oli.
          Duh, huono muisti ja sekin lyhyt.....

          Comment

          • suppari
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4049
            • Turku

            #20
            Originally posted by Juhni View Post
            Jenkkifoorumilla ne manaa noita öljyrenkaita. Nimim. kassillinen tiivisteitä+huohotin+letkut ja edelleen menee 1L/800km ihan sama minkä merkkiset öljyt tai viskositeetit sinne on laittanu. Nyt valutin sylintereistä läpi n. 3litraa dieseliä, atf ja wd40 3vrk ajan. Taas on bemmi ajossa ja seurataan öljynkulutusta sormet ristissä. jos jotakuta muutakin kiinnostaa niin voin päivittää tänne oliko toimenpiteestä mitään hyötyä
            Jos se öljy palaisi palotilassa niin sen näkee kaikkein parhaiten kun nostaa kynttilän ylös. Sen pitäisi olla todella musta/sontainen. Yhtään viallista männänrengasta/renkaita ei ole vielä about kymmenestä n42/46 moottorista joihin olen kumit uusinut niin löytynyt. Kaipa se jossain määrin mahdollista tässäkin moottorityypissä on, mutta venttiilivarren kumit kyllä on ehdottomasti se todennäköisin vaihtoehto on.

            Ja kyllä, mä vaihdan kumit kansi paikallaan
            sigpic
            P:0409699000

            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
            huollot/korjaukset!

            BMW E&F sarjaan.
            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

            Comment

            • Juhni
              Bimmer Rookie
              • Aug 2014
              • 53
              • turku

              #21
              Okeii, seurataan tilannetta. Jos ei tilanne parane niin mihin hintaan suppari vaihtais noi venavarren kumit? Jatketaanko yv?

              Comment

              • zigmund
                Newbiemmer
                • Dec 2015
                • 6
                • Hki

                #22
                Originally posted by zigmund View Post
                Tänään tuli auto takas mulle.
                Oli huohottimen letkut ihan tukossa, ja sen takia puski öljyä pihalle jostain..en nyt muista mistä?
                Mutta oli kuulema selvästi havaittavissa kohta mistä öljyä pihalle tullut ton takia.
                Letkut vaihdettu ja tehty jotain muuta.
                Itsellä oli vähän kiire aikataulu kun autoa hain, niin meni vähän ohi että mistä tarkalleen öljyt tullut pihalle.
                Toivotaan että tällä ratkes.
                Jatketaan..
                Ongelma ei poistunut, auto kävi uudestaan pajalla ja vaihdettiin koko huohotinjärjestelmä.
                Sen jälkeen ajettu n.700km ja taas palaa keltainen öljynmerkkivalo .
                Huomenna soitan taas autoliikkeeseen ja mietitään mitä seuraavaksi??
                Taitaa olla seuraava homma tuo supparin mainitsema venttiilivarsien kumien vaihto ja samalla varmaan venttiilikannentiiviste vaihtoon..?
                Viimeksi kun huohotinjärjestelmä vaihdettiin totesi auton mulle myynyt myyjä että nyt pitää alkaa miettiä miten kulut jaetaan. En ajatellut osallistua kuluihin, kun auto mulle "ehjänä" myyty ja itse annoin ehjän juuri isot huollot tehdyn auton vaihdossa. Olen myös ihan omaan laskuun jo käynyt noita vikoja selvittelemään muilla paikoilla.
                Itse alan olemaan kumminkin kaupan purkamisen kannalla. Saas nähä mitä myyjämies siihen sanoo.

                Comment

                • SammyE46
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2010
                  • 75
                  • Varsinais-Suomi

                  #23
                  Originally posted by zigmund View Post
                  Jatketaan..
                  Ongelma ei poistunut, auto kävi uudestaan pajalla ja vaihdettiin koko huohotinjärjestelmä.
                  Sen jälkeen ajettu n.700km ja taas palaa keltainen öljynmerkkivalo .
                  Huomenna soitan taas autoliikkeeseen ja mietitään mitä seuraavaksi??
                  Taitaa olla seuraava homma tuo supparin mainitsema venttiilivarsien kumien vaihto ja samalla varmaan venttiilikannentiiviste vaihtoon..?
                  Viimeksi kun huohotinjärjestelmä vaihdettiin totesi auton mulle myynyt myyjä että nyt pitää alkaa miettiä miten kulut jaetaan. En ajatellut osallistua kuluihin, kun auto mulle "ehjänä" myyty ja itse annoin ehjän juuri isot huollot tehdyn auton vaihdossa. Olen myös ihan omaan laskuun jo käynyt noita vikoja selvittelemään muilla paikoilla.
                  Itse alan olemaan kumminkin kaupan purkamisen kannalla. Saas nähä mitä myyjämies siihen sanoo.
                  Kyllä se öljy lakkaa maistumasta kun vaihdat männät renkaineen ja honaailet.

                  Sun kirjotus on ihan kun lukisi omiaan... valitettavasti.

                  Comment

                  • zigmund
                    Newbiemmer
                    • Dec 2015
                    • 6
                    • Hki

                    #24
                    Autoliikkeen kanssa juteltu ja myyjän mielestä mun tulisi maksaa toi ventiilivarsien kumien vaihto koska he laittaneet jo 1000e? korjauksiin siis huotinjärjestelmä ja letku.
                    Mun mielestä jos on mulle auton myynyt autoliike, ja siinä on kone paskana niin kyllä ne saa sen fiksata tai ottaa takas. Jatketaan vääntöä..

                    Comment

                    • 0101769
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2004
                      • 68
                      • hyvinkää

                      #25
                      öljyrenkaat+liian pitkät öljynvaihtovälit

                      Terve

                      Katsoppa huoltokirjaa ja tutki sieltä kuinka pitkiä öljynvaihtovälejä tuossa autossa on ollut. itse olen havainnut että on näissä nykyvehkeissä, merkistäkin riippumatta ongelmaa benskoneisissa autoissa öljyrenkaiden karstoittuminen tukkoon. Tämän jälkeen öljyrenkaat eivät enään kykene kaapimaan öljyä sylinterin seinämistä ja öljynkulutus alkaa.

                      Mielestäni näissä pitäisi ajaa 15 000 km öljynvaihtoväleillä niin lisäisi kummasti moottorin järkevää käyttöikää. Eräs tuttavan opelin öljynkulutus korjaantui pikkuhiljaa, kun alettiin vaihtamaan öljyt 10 000km välein. öljyrenkaat ilmeisesti peseytyivät tuoreen öljyn vaikutuksesta pikkuhiljaa ja alkoivat toimimaan, tosin kulutus ei ollut vielä noin rajua kuin tässä tapauksessa. Tulpat jos tuosta ottaa ylös ja mikäli löytyy esim karstaisia tulppia niin silloin tuskin kikkailut auttaa.

                      Comment

                      • apina
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 274
                        • Espoo

                        #26
                        N42 venttiilivarren kumien vaihtaminen kantta irroittamatta:



                        Tuossahan on aika hyvä video, miten homma käytännössä sujuu, mutta kuinka paljon pitää laittaa kompuralla painetta sylinteriin että jousen saa painettua tarpeeksi alas ?

                        Männän asennolla ei varmaan ole väliä kun venttiilit joka tapauksessa täysin kiinni kun nokka-akselit irti ?
                        318iA Touring -02
                        ex 316 2.5l -87
                        ex 525tdsA Touring -95

                        Comment

                        • Kylli-Täti
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2012
                          • 499
                          • Tampere

                          #27
                          Originally posted by Juhni View Post
                          Jenkkifoorumilla ne manaa noita öljyrenkaita. Nimim. kassillinen tiivisteitä+huohotin+letkut ja edelleen menee 1L/800km ihan sama minkä merkkiset öljyt tai viskositeetit sinne on laittanu. Nyt valutin sylintereistä läpi n. 3litraa dieseliä, atf ja wd40 3vrk ajan. Taas on bemmi ajossa ja seurataan öljynkulutusta sormet ristissä. jos jotakuta muutakin kiinnostaa niin voin päivittää tänne oliko toimenpiteestä mitään hyötyä
                          Sulla varmaan 330? Siinä kun on noita ongelmia, nelisylinterisiähän jenkeissä ei edes myyty.

                          Comment

                          • GRIPPEN
                            Newbiemmer
                            • Jun 2016
                            • 7
                            • finland

                            #28
                            Omaani N46B18 koneeseen vaihdettiin n.kk sitten venttiilivarrenkumit ja öljyn syönti sekä savuaminen loppui siihen. Tonnin maksoi paikallisella merkkikorjaamolla kaikkinen osineen, toinen merkkipaja olisi veloittanut 1200e. Työ tehtiin ilman kannen irroitusta.
                            Sanoivat että männänrengasonkelma on lähinnä 6-pyttyisissä.
                            Ennen remonttia öljynsyönti oli 1l/1000km, peräkärryä vetäessä vähän enemmän.
                            Last edited by GRIPPEN; 31-07-2016, 15:09. Reason: tietoa lisää

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎