Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ketjujako hypännyt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lapin katjuska
    Newbiemmer
    • Aug 2015
    • 16
    • k-pohjanmaa

    Ketjujako hypännyt

    Auto BMW 318ti E46. Auto näytti aikaisemmin vikakoodia P0171 seos liian laiha.
    Tuli kovat pakkaset niin loppui meno ja auto kävi tosi heikosti. Vietiin korjaamolle ja tuumasivat että puola hajalla. Lisäksi vaihdettiin bensansuodatin. Vikakoodit poistuivat mutta auto ei käy kunnolla. Veikkasivat että ketjujako hypännyt. Soitin Erikoisliikkeeseen niin tuumasivat että hinnaksi tulee 2000 EUROA!!!!! VITTU!!!!! Onkos kenelläkään vinkkejä ym...
  • Bullitt
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 2786
    • Turku

    #2
    Jos jakoketju on oikein kunnolla löysä, niin senhän näkee jo öljykorkin reiästä, kun siitä jollain koittaa sitä ketjua.

    Noin tonnilla me noita ketjuja on vaihdettu, mutta pitää varmaan nostaa hintoja.


    Comment

    • lapin katjuska
      Newbiemmer
      • Aug 2015
      • 16
      • k-pohjanmaa

      #3
      Ketjujako hypännyt

      Joo eli kokeilemalla ja miten sen voi tietää et vikaa on???
      Ja sen verran lisää et kesällä vaihdettiin öljysuodatin ja öljyt niin suodattimesta löytyi "metallihilua".

      Comment

      • lapin katjuska
        Newbiemmer
        • Aug 2015
        • 16
        • k-pohjanmaa

        #4
        Originally posted by lapin katjuska View Post
        Joo eli kokeilemalla ja miten sen voi tietää et vikaa on???
        Ja sen verran lisää et kesällä vaihdettiin öljysuodatin ja öljyt niin suodattimesta löytyi "metallihilua".
        2013 vuonna edellisellä omistajalla valvetronic täyhuolto n. 2500 euroa.
        Nyt ei saatavilla kuitteja mut eikös tohon kuulu ketjun vaihto ym.
        Et miten taas vikaa siinä????

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16421
          • Asikkala

          #5
          Onko ketju tosiaan vaihdettu ja onko se nyt oikeasti hypännyt :think

          Comment

          • suppari
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4049
            • Turku

            #6
            Originally posted by lapin katjuska View Post
            2013 vuonna edellisellä omistajalla valvetronic täyhuolto n. 2500 euroa.
            Nyt ei saatavilla kuitteja mut eikös tohon kuulu ketjun vaihto ym.
            Et miten taas vikaa siinä????
            Ei siihen välttämättä ketjun vaihto kuulu, tosin aika hölmön hommaa olla samalla vaihtamatta jos ei ole vielä vaihdettu.
            sigpic
            P:0409699000

            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
            huollot/korjaukset!

            BMW E&F sarjaan.
            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by lapin katjuska View Post
              Auto BMW 318ti E46. Auto näytti aikaisemmin vikakoodia P0171 seos liian laiha.
              Tuli kovat pakkaset niin loppui meno ja auto kävi tosi heikosti. Vietiin korjaamolle ja tuumasivat että puola hajalla. Lisäksi vaihdettiin bensansuodatin. Vikakoodit poistuivat mutta auto ei käy kunnolla. Veikkasivat että ketjujako hypännyt. Soitin Erikoisliikkeeseen niin tuumasivat että hinnaksi tulee 2000 EUROA!!!!! VITTU!!!!! Onkos kenelläkään vinkkejä ym...
              Se ei anna laihan seoksen koodia, tai ainakaan pelkästään sitä mikäli ketju hyppää. Se puolan vaihto joka tapauksessa ihan huuhaata.
              Uskaltaako nykyään BTCF:llä sanoakkaan, mutta onko imuvuodot varmasti suljettu pois?

              Comment

              • Bullitt
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 2786
                • Turku

                #8
                Metallihilut öljyn joukossa ei varmaan selity imuvuodolla. Yleisin vika näissä koneissa on varmaan juurikin jakopää.

                Tuohon 2500 euroon saa kyllä mahtumaan valvetronicin, vanoksen ja jakopään kaikki liikkuvat ja kuluvat osat ja työnkin vielä, mutta pelkän hinnan perusteella on ihan mahdoton sanoa, mitä on oikeasti tehty. Voihan siinä laskussa olla 2000 euroa pelkkää korjaamopäällikön etelänmatkaa.


                Comment

                • lapin katjuska
                  Newbiemmer
                  • Aug 2015
                  • 16
                  • k-pohjanmaa

                  #9
                  Originally posted by Bullitt View Post
                  Metallihilut öljyn joukossa ei varmaan selity imuvuodolla. Yleisin vika näissä koneissa on varmaan juurikin jakopää.

                  Tuohon 2500 euroon saa kyllä mahtumaan valvetronicin, vanoksen ja jakopään kaikki liikkuvat ja kuluvat osat ja työnkin vielä, mutta pelkän hinnan perusteella on ihan mahdoton sanoa, mitä on oikeasti tehty. Voihan siinä laskussa olla 2000 euroa pelkkää korjaamopäällikön etelänmatkaa.

                  Eli vuonna 2012 lopulla lukee korjaamon selonteossa että ei käy, jako sekaisin ja valvetronic koneisto kulunut---> uusittu jakopää ja valvetronic.
                  autolla oli ajettu 160000km

                  -vikatesti
                  -tiivisteet
                  -pultti nokka
                  -laahainkisko paketti
                  -ketjunkiristin
                  -ylä lahain kisko
                  -jakoketju
                  -alaratas
                  -säätö jousi
                  -säätö nokka-akseli
                  -laakerit
                  -säätö vipu 3
                  -kampiakselin pultit

                  Ja noitten jälkeen vielä kampiakselin asentotunnistimen vaihto
                  Kun auto alkuviikosta laitettiin testeriin niin se näytti kolmea vikakoodia ja yksi niistä oli toi P0171 ja eilen tuumasivat että ei pitäisi olla imuvuotoja
                  Last edited by lapin katjuska; 10-01-2016, 09:39.

                  Comment

                  • Lundersson
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2009
                    • 245
                    • Kerava

                    #10
                    Onko bensanpaineet mitattu? Omalla vikalaitoksella oli ruiskupumppu ehtoopuolella (~150tkm) joka antoi P0171 koodia. Ihan lopuksi jätti välillä starttaamasta kun ei pumppu lähtenyt pyörimään. Hieno OBD järjestelmä joka ei ymmärrä ettei pumppu pyöri...

                    Sen verran ketjun hyppäämisestä, eli omalle vaihdettiin ketju, vermeet ja vanospyörät -> 8kk myöhemmin hyppäsi hampaan verran... Muuta selitystä ei löydetty kuin että oli jäänyt pakin varaan pieneen alamäkeen nokka alaspäin. Jaon tarkstus ja paikalleenlaitto (Filemon klaukkala uusimaa) 240€, eli kahteen tonniin erikoisliike tekee jotain erikoista.
                    Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
                    ex 325 e30, 316ti e46

                    Comment

                    • lapin katjuska
                      Newbiemmer
                      • Aug 2015
                      • 16
                      • k-pohjanmaa

                      #11
                      Noi kaksi muuta vikakoodia oli 1343 ja 0347....

                      Comment

                      • VeeCasi
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2013
                        • 327
                        • Paska kaupunni

                        #12
                        1343: Misfire cylinder 1 with fuel cut-off ..sytytyshäiriöitä 1 pytyssä
                        0347: Camshaft position sensor .. nokka-akselin asentotunnistin


                        Korjatkaa joku ,jos piä paikkansa noi suomennokset
                        Last edited by VeeCasi; 10-01-2016, 18:56.

                        Comment

                        • Lundersson
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2009
                          • 245
                          • Kerava

                          #13
                          Originally posted by lapin katjuska View Post
                          Noi kaksi muuta vikakoodia oli 1343 ja 0347....
                          1343 -> Eli onko 1-pytyn puola vaihdettu ja/tai tulppa tarkastettu?
                          0347 -> Onko anturia vaihdettu? Jos on niin johtosarjan / ECU tarkistus?

                          Jos oheiset on kunnossa kannattaa mitata puristukset.. Metallihileet suodattimessa voi olla siinä tapauksessa 1-pytyltä -> paineet hävinnyt = ei sytytä kunnolla
                          Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
                          ex 325 e30, 316ti e46

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by Lundersson View Post
                            Jos oheiset on kunnossa kannattaa mitata puristukset.. Metallihileet suodattimessa voi olla siinä tapauksessa 1-pytyltä -> paineet hävinnyt = ei sytytä kunnolla
                            Siinä tapauksessa pitäisi jo savuttaa ja öljyä kulua melkoisen reippaasti?

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎