Announcement

Collapse
No announcement yet.

320 da e46 kitinää konehuoneesta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jusu79
    Bimmer Rookie
    • Mar 2014
    • 43
    • Lappeenranta

    #16
    No joo, varmaan on laatueroja! Mut niinhän se menee että köyhän ei kannata halpaa ostaa
    320Da e46 touring M-sport II vm. 03. 400tkm lähenee hyvää vauhtia!

    Comment

    • inno.o
      BTCF Member
      • Apr 2014
      • 293
      • Salo

      #17
      Tarvitaankos tuon vaihtamiseen mitään erioistyökaluja? Ihan vaan tulevaisuuden varalle, kun ei tietoa koska omasta härvelistä tuo on uusittu:think

      Comment

      • jusu79
        Bimmer Rookie
        • Mar 2014
        • 43
        • Lappeenranta

        #18
        Väliaikatietoa: eivät saa korjaamolla pulttia auki jolla pyörä on kiinni. Ovat koittaneet kaikenlaisia pulttipyssyjä mut ei lähde. Maanantaina jatkuu projekti ja yrittävät startilla kunhan kyhäävät jonkinlaisen jutskan että voivat kokeilla tuota. Toivottavasti eivät katkaise kampiakselia.... eli mun kohdalla mennään nyt vissiin vaikeemman kautta ja eipä ole ehkä montaa kertaa vaihdettu kun on niin tiukassa.
        320Da e46 touring M-sport II vm. 03. 400tkm lähenee hyvää vauhtia!

        Comment

        • mapa
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 518
          • Turku

          #19
          Originally posted by jusu79 View Post
          Väliaikatietoa: eivät saa korjaamolla pulttia auki jolla pyörä on kiinni. Ovat koittaneet kaikenlaisia pulttipyssyjä mut ei lähde. Maanantaina jatkuu projekti ja yrittävät startilla kunhan kyhäävät jonkinlaisen jutskan että voivat kokeilla tuota. Toivottavasti eivät katkaise kampiakselia.... eli mun kohdalla mennään nyt vissiin vaikeemman kautta ja eipä ole ehkä montaa kertaa vaihdettu kun on niin tiukassa.

          Ei sitä nyt kovin usein tarvitse vaihtaa. Kyllä se kuuluukin tiukassa olla, joku hurja nm lukema momentissa on. Pultti on 18mm, pitkä ja tiheäkierteinen. Kannattaa uusia se samalla. Meinas kyllä usko loppua, sen verran tiukassa oli.
          Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
          Tig hitsausta, myös alumiini

          Comment

          • jusu79
            Bimmer Rookie
            • Mar 2014
            • 43
            • Lappeenranta

            #20
            Joku puhui 100 nm:sta jollain palstalla. No jospa ne ma jotain keksisivät tai jos ei niin sit pitää vaihtaa korjaamoa. Suurimman osan remonteista oon tehny kotipihalla laakerinvaihdoista lähtien mut nyt oli kiire saada kuntoon ni aattelin et saisivat päivän aikana tuolla mut eipä onnistunut.
            320Da e46 touring M-sport II vm. 03. 400tkm lähenee hyvää vauhtia!

            Comment

            • janne30
              BTCF Member
              • Apr 2011
              • 2197
              • Vantaa

              #21
              Originally posted by jusu79 View Post
              Joku puhui 100 nm:sta jollain palstalla. No jospa ne ma jotain keksisivät tai jos ei niin sit pitää vaihtaa korjaamoa. Suurimman osan remonteista oon tehny kotipihalla laakerinvaihdoista lähtien mut nyt oli kiire saada kuntoon ni aattelin et saisivat päivän aikana tuolla mut eipä onnistunut.
              Molempiin ex 320d tuo vaihdettiin, toinen irtosi startin yhteydessä ja kolahti konepeltiä vasten.

              Molemmissa meni 230-250tkm tienoilla, osa maksoi 200€ työ 100€

              toivottavasti et vieny mihkää nyrkkipajalle ketkä konetta vasten yrittää vempuloida, tarvii kampiakselin lukitustyökalun.
              Last edited by janne30; 05-02-2016, 20:02.
              G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
              E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


              1 x F20
              3 x E30
              2 x E36
              5 x E46
              3 x E9X

              Comment

              • jusu79
                Bimmer Rookie
                • Mar 2014
                • 43
                • Lappeenranta

                #22
                AD-korjaamo ja kuulosti ainakin siltä että tietävät mitä tekevät ja kun kysyin alkuun kauan menee vaihtoon niin sanoivat että n. tunti. tarkoitus olisi maanantaina mennä seuraamaan mitä touhuavat. Omalla ajettu karvaa vaille 360 tkm.
                320Da e46 touring M-sport II vm. 03. 400tkm lähenee hyvää vauhtia!

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3142
                  • Tampere

                  #23
                  Värinänvaimennin eli hihnapyörä on venypultilla kiinni, huomasit varmaan että se pitää vaihtaa uuteen. Toivotaan että korjaamolla tietävät.

                  Momentti 2AZ:n mukaan: KLIK. Esikiristys 100 Nm ja sitten 60° + 60° + 30°.

                  Jos haeskelet pikkasen foorumilta niin tuon kuningaspultin avaaminen on ihan riittävän työlästä.

                  Comment

                  • jusu79
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2014
                    • 43
                    • Lappeenranta

                    #24
                    Pitää maanantaiaamuna soittaa sinne että vaihtavat sen pultin, mut on jotenkin sellainen tunne että ovat sen tilanneet/tietävät. Sanoivat että osat ovat tulleet niin varmaan siinä on mukana muutakin kun hihnapyörä. Epäilisin että pultti ainakin. Ja juu, on tullut aika selväksi että hommaa riittää ja toivottavasti eivät hajota mitään ylimääräistä sitä availlessa. Kiitos vinkeistä!
                    320Da e46 touring M-sport II vm. 03. 400tkm lähenee hyvää vauhtia!

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10923
                      • Joensuu

                      #25
                      Ei tuollaisen vaihto pitäisi olla mikään ihmeellinen homma korjaamolle, jos tietävät mitä ovat tekemässä. Täällä ainakin on yksi sellainen AD-korjaamo, että en veisi edes mopoa sinne korjattavaksi.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • jusu79
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2014
                        • 43
                        • Lappeenranta

                        #26
                        Vähän olen kyllä epäillyt tietotaitoa mut siellä se nyt on. Kovasti vakuuttelivat että siellä onnistuu ja ei ole iso homma. Jos puoleen päivään mennessä eivät sitä onnistu sitä laittamaan niin haen auton pois. Ja jos rikkovat jotain sen takia etteivät ole osanneet tehdä oikein niin en asiaa siihen jätä. Ja aamusta menen sinne kattelemaan. Laittelen sit lopputuloksen miten kävi.
                        320Da e46 touring M-sport II vm. 03. 400tkm lähenee hyvää vauhtia!

                        Comment

                        • jusu79
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2014
                          • 43
                          • Lappeenranta

                          #27
                          Saivat vaihettua, mut varaosan hinnaksi sanoivatkin että 470€ vaikka alkuun olikin 269... Mistähän ne on oikein pyörän tilanneet... En helvetti suostu maksamaan ja oisin kyllä osan ostanut itse muualta jos noin kalliiksi oisin tienny. Ja tästäkin oisivat voineet ilmoittaa kyllä ni ois voinu vaihtaa halvempaan. eiköhän ne halvemmatkin kestä sen mitä tuolla enää ajan.. noh, vääntö jatkuu.. Onko BMW:n Mertell merkkiliike? Siellä on kyllä M57 koneeseen 469, mut tuo mun on M47N ja siihen siellä 281. M47 koneeseen 355.
                          Last edited by jusu79; 08-02-2016, 15:06.
                          320Da e46 touring M-sport II vm. 03. 400tkm lähenee hyvää vauhtia!

                          Comment

                          • janne30
                            BTCF Member
                            • Apr 2011
                            • 2197
                            • Vantaa

                            #28
                            Mulla oli schmidmannilla 200€ osa ja 100€ työ pari vuotta sitte... Hinnat noussu

                            Edit. Katoin schmiedmannilla OEM dampperi 335€ Ja tarvike 225€
                            Ja se venyvä pultti 13€
                            Last edited by janne30; 08-02-2016, 15:31.
                            G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                            E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                            1 x F20
                            3 x E30
                            2 x E36
                            5 x E46
                            3 x E9X

                            Comment

                            • janne30
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 2197
                              • Vantaa

                              #29
                              Ja profiteile.de orkkislaatuinen febi bilstein dampperi+pultti+prikka 175€
                              G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                              E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                              1 x F20
                              3 x E30
                              2 x E36
                              5 x E46
                              3 x E9X

                              Comment

                              • jusu79
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2014
                                • 43
                                • Lappeenranta

                                #30
                                Joo, ilmeisesti tuo merteil osa kanssa oem kun ei lue että ois tarvike. No, mä en maksa kun sen 269 siitä osasta ja jos ei heille käy niin hommatkoon sitten sen osan mikä maksaa 269. Töistäkin veloittaa 2,5 tuntia kun eivät saaneet auki kun loppujen lopuksi kuumentamalla ja joutuivat kuulemma ostamaan uuden pulttipyssynkin. Joko lähetteessä nyt näppisvirhe tai sit on johonkin toiseen koneeseen mikä nyt sattui sit käymään tohonkin. He kumminkin se hinnan sieltä luettelosta sanoi kun auton sinne vein ja muita vaihtoehtoja ei ollu kun sanoin. Ihmetteli sillo vielä et miten voi olla 90e kalliimpi kun motonetissä :-D
                                Last edited by jusu79; 08-02-2016, 15:40.
                                320Da e46 touring M-sport II vm. 03. 400tkm lähenee hyvää vauhtia!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎