Hallo! M52B25TU koneinen -00 323 cupee kyseesä. Ongelmana tällähetkellä seuraavanlaista; ollessaan pidempää jouten tyhjäkäynnillä, alkaa täristämään ja kierroset n. 400-450rpm, vaikkapa tänään tankatessa. (3min) Tästä seuraa seuraavaa; moottorin keltainen vikavalo syttyy ja kiihdyttäessä veto on vähän heikohkoa, asiaan auttaa virtojen käyttäminen kiinni. Tuolloin valo jää palamaan, vikakoodi siis OBC:n muistissa, mutta ajaminen normalisoituu. Ilmamassamittari sekä muut epäilykset kuten puolat ym on tarkistettu, suodattimet vaihdettu inspectionissa ja kausihuollossa myöskin käyty jumalaton liuta osia, ja missään ei ilmene häiriön häiriötä. Mitä kannattaisi tutkia seuraavaksi? Saako foorumin hevoskuiskaaja MNi asiaan näillä verukkeilla selkoa? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 "moottorihäiriö"
Collapse
X
-
Näillä tiedoilla sopisin kyllä jonkun foorumilaisen kanssa vikakoodien lukemisesta ja live-datan tutkailusta BMW omalla softalla. Ne vikakoodit on siellä syystä Kaikki koodit kun on tarkkaan tiedossa voi niiden avulla rajata jo vikaa kummasti. Bensan paineet kannattaa myös mitata ellei ole mitattu. Lisäksi sitten tietenkin se perinteinen ne imuvuodot. Niitä näistä yleensä löytyy.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNäillä tiedoilla sopisin kyllä jonkun foorumilaisen kanssa vikakoodien lukemisesta ja live-datan tutkailusta BMW omalla softalla. Ne vikakoodit on siellä syystä Kaikki koodit kun on tarkkaan tiedossa voi niiden avulla rajata jo vikaa kummasti. Bensan paineet kannattaa myös mitata ellei ole mitattu. Lisäksi sitten tietenkin se perinteinen ne imuvuodot. Niitä näistä yleensä löytyy.
Kattotaa!
Comment
-
-
Katso nyt ihan ekana ettei ole siellä ilmamassamittarin ja kaasuläpän välisissä putkissa halkeamia. Pura ne putket irti ja pöydälle ja tutki niitä. Lisäksi katso samalla kun ne putket on irti jos näet huohottimen putkia ettei sieltä ole jopa poikki joku putki. Imusarjan takapäästä tulpat tutkintaan, siellä on pari kumitulppaa mitä voi haljeta. #14 & #19
Lisäksi tarkasta DISA ja sen tiiviste #6 & #18
Toki jos löytyy paja läheltä missä on savukone, se maksaa noin 30-50€ se savumittaus sillä näkee hyvin jos siellä imuvuoto on. Lähtisin nyt ensimmäisenä tutkimaan nuo normaalit imuvuotokohdat, jos sieltä ei löydy mitään sen jälkeen yhteyttä paikalliseen foorumilaiseen kellä löytyy oikeat diagnostiikkavehkeet kuten tuossa aiemmin jo ehdotettiin.Last edited by Antti O; 05-02-2016, 08:09.
Comment
-
Comment