Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 "moottorihäiriö"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aleksey
    Bimmer Rookie
    • Jan 2014
    • 38
    • Helsinki

    E46 "moottorihäiriö"

    Hallo! M52B25TU koneinen -00 323 cupee kyseesä. Ongelmana tällähetkellä seuraavanlaista; ollessaan pidempää jouten tyhjäkäynnillä, alkaa täristämään ja kierroset n. 400-450rpm, vaikkapa tänään tankatessa. (3min) Tästä seuraa seuraavaa; moottorin keltainen vikavalo syttyy ja kiihdyttäessä veto on vähän heikohkoa, asiaan auttaa virtojen käyttäminen kiinni. Tuolloin valo jää palamaan, vikakoodi siis OBC:n muistissa, mutta ajaminen normalisoituu. Ilmamassamittari sekä muut epäilykset kuten puolat ym on tarkistettu, suodattimet vaihdettu inspectionissa ja kausihuollossa myöskin käyty jumalaton liuta osia, ja missään ei ilmene häiriön häiriötä. Mitä kannattaisi tutkia seuraavaksi? Saako foorumin hevoskuiskaaja MNi asiaan näillä verukkeilla selkoa? :think
  • AEP
    BTCF Member
    • Jul 2013
    • 216
    • Hämeenlinna

    #2
    Ei muuta kuin vikakoodit lukuun ja sitten arvailemaan.
    L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
    E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau

    E39 B10 -02 Touring Titansilber
    E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
    E46 318i -98 Sedan Farngrün
    E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
    E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II

    Comment

    • Aleksey
      Bimmer Rookie
      • Jan 2014
      • 38
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by AEP View Post
      Ei muuta kuin vikakoodit lukuun ja sitten arvailemaan.
      Nämä nimenomaan on luettu, vieläpä liikkeessä.

      EDIT: Niin ja ilmoittaa jos jonkinmoista, mm. sytytyshäiriötä 5 ja 6 pystissä, mutta mekaanikon mukaan kaikki ok. Vikakoodit ovat siis MEM-tilassa.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #4
        Näillä tiedoilla sopisin kyllä jonkun foorumilaisen kanssa vikakoodien lukemisesta ja live-datan tutkailusta BMW omalla softalla. Ne vikakoodit on siellä syystä Kaikki koodit kun on tarkkaan tiedossa voi niiden avulla rajata jo vikaa kummasti. Bensan paineet kannattaa myös mitata ellei ole mitattu. Lisäksi sitten tietenkin se perinteinen ne imuvuodot. Niitä näistä yleensä löytyy.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Aleksey
          Bimmer Rookie
          • Jan 2014
          • 38
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by HTK12 View Post
          Näillä tiedoilla sopisin kyllä jonkun foorumilaisen kanssa vikakoodien lukemisesta ja live-datan tutkailusta BMW omalla softalla. Ne vikakoodit on siellä syystä Kaikki koodit kun on tarkkaan tiedossa voi niiden avulla rajata jo vikaa kummasti. Bensan paineet kannattaa myös mitata ellei ole mitattu. Lisäksi sitten tietenkin se perinteinen ne imuvuodot. Niitä näistä yleensä löytyy.
          Niinhän niitä löytyy. Oireet passaavat muitakin threadeja selatessani juurikin imuvuotoon, joten sen paikantaminen sitten seuraavaksi ohjelmassa. Alan kallistua siihen suuntaan jotta vika onkin tämä tavallinen klassikko.

          Kattotaa!

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6935
            • N/A

            #6
            Katso nyt ihan ekana ettei ole siellä ilmamassamittarin ja kaasuläpän välisissä putkissa halkeamia. Pura ne putket irti ja pöydälle ja tutki niitä. Lisäksi katso samalla kun ne putket on irti jos näet huohottimen putkia ettei sieltä ole jopa poikki joku putki. Imusarjan takapäästä tulpat tutkintaan, siellä on pari kumitulppaa mitä voi haljeta. #14 & #19
            Lisäksi tarkasta DISA ja sen tiiviste #6 & #18



            Toki jos löytyy paja läheltä missä on savukone, se maksaa noin 30-50€ se savumittaus sillä näkee hyvin jos siellä imuvuoto on. Lähtisin nyt ensimmäisenä tutkimaan nuo normaalit imuvuotokohdat, jos sieltä ei löydy mitään sen jälkeen yhteyttä paikalliseen foorumilaiseen kellä löytyy oikeat diagnostiikkavehkeet kuten tuossa aiemmin jo ehdotettiin.
            Last edited by Antti O; 05-02-2016, 08:09.

            Comment

            • Aleksey
              Bimmer Rookie
              • Jan 2014
              • 38
              • Helsinki

              #7
              Jo vain, rakas rahareikä on taas tikissä. Ilmavuotoja eli perinteisiä hapristumakohtia haitarikumeissa löytyi ja moiset hoidettiin ensitilassa kuntoon. Nyt ei vikavalosta ole kuin muisto vain, (toivottavasti) ja tyhjäkäynti on kuten pitää, veto terveen tuntoinen. homma bueno

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎