miten ihmeessä kyseisellä pelillä voi ajaa vähän reippaammin talvella.tulin tossa äsken kaupasta ihan normi maantietä 100 km..h ja ihan pikkasen tarjosin varpaita suoraksi,niin välittömästi oli lähdössä kunnon sladiin ja luistonesto alkoi vilkuttaan.niin mietin vaan että miten sitä ennen pärjättiin kaiken maailman ritsoilla jotka silloin oli kaikki takavetoisia. vastaus ei ollut tommosta 6 syl d vääntöä joka aika makea ajaa mutta malttia hiukka mukana,tai lähtee lapasesta ennen ku kerkee löysät pökään.entäs ilman luiston estoa meneekö ollenkaan suoraan,,,,,,,.mistä tietäisi että onko jo sorkittu vehjettä vai ihan vakio kauraa........
t.pete
yllättävää voimaa 330da vakio.
Collapse
X
-
Niin onha se BMW vähän erilainen tehokkaalla moottorilla ajaa jonkun toyotan tms. jälkeen (sullahan taisi olla eka BMW?). Itsellä on 540 (4.4l V8) ja sen kanssa sai kyllä olla tarkkana, kun abs anturi hajosi talvella ja autossa ei ollut mitään kuljettaja apuja (ABS ja ajonvakautus eivät toimineet hajonneella anturilla). Nyt kun on liukkaat kelit niin sutii kokoajan, jos ei ihan pintakaasulla aja. Tottuu siihen aika äkkiä ja onhan se mukava joskus vähän perää luistattaa.Originally posted by pete59 View Postmiten ihmeessä kyseisellä pelillä voi ajaa vähän reippaammin talvella.tulin tossa äsken kaupasta ihan normi maantietä 100 km..h ja ihan pikkasen tarjosin varpaita suoraksi,niin välittömästi oli lähdössä kunnon sladiin ja luistonesto alkoi vilkuttaan.niin mietin vaan että miten sitä ennen pärjättiin kaiken maailman ritsoilla jotka silloin oli kaikki takavetoisia. vastaus ei ollut tommosta 6 syl d vääntöä joka aika makea ajaa mutta malttia hiukka mukana,tai lähtee lapasesta ennen ku kerkee löysät pökään.entäs ilman luiston estoa meneekö ollenkaan suoraan,,,,,,,.mistä tietäisi että onko jo sorkittu vehjettä vai ihan vakio kauraa........
t.pete
Ainakin yksi tapa olisi katsoa live-datasta paljonko se ahtaa. Mikäli sitä on enemmän viritetty niin ahdotkin on kovemmat.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
nyt on vanha kyllä tyhmä. mitä meinasit live data.....joo on kyllä eka bmw.myönnetään että nykytekniikka on kyllä pudottanut veneestä.joskus vuonna yksi ja kaksi tuli touhuttua paljonkin autojen kanssa ...ralli...tehoja otettiin erilailla vaakaimut kansityöt vauhtipyörän kev.ja niin tastä tietokone virityksestä olen ulkona kun lumiukko.mutta koitetaan itsekin päivittyä.t pete.
Comment
-
Nimenomaan tietokone laitetaan autoon kiinni ja pystytään vaikka ajon aikana kattomaan ruudulta reaaliaikasesti auton tietokoneen antamaa dataa oman tietokoneen ruudulta. HTK12 tarkotti kommentillaan ahtopainelukeman seuraamista edellä mainitulla tavalla. Uudemmissa autoissa pystyy koneelta lukemaan vaikka mitä tietoa autosta. Porscheista esim näkee kuinka monta kertaa moottori on käynyt rajottimella elämänsä aikanaOriginally posted by pete59 View Postnyt on vanha kyllä tyhmä. mitä meinasit live data.....joo on kyllä eka bmw.myönnetään että nykytekniikka on kyllä pudottanut veneestä.joskus vuonna yksi ja kaksi tuli touhuttua paljonkin autojen kanssa ...ralli...tehoja otettiin erilailla vaakaimut kansityöt vauhtipyörän kev.ja niin tastä tietokone virityksestä olen ulkona kun lumiukko.mutta koitetaan itsekin päivittyä.t pete.
Comment
-
Juuri kuten kyllikki-täti tuossa sanoi, eli tietokone kiinni ja sitten voi katsella miten ahtaa. Voi piirtää vaikka ahto käppyrää jne. Sieltä näkee myös toimiiko ahdin toivotulla tavalla kun katsotaan, paljonko ahtoja moottorinohjaus pyytää ja paljonko toteutuu. Tietokoneella pystyy katsomaan vaikka mitä tietoja autosta, mitä uudempi sen enemmän. Nämä softat nyt löytyy monilta harrastajilta. Itsellänikin moiset on softat ja näitä vikakoodien lukemisia ja live-datan katsomia tuleekin tehtyä Joensuun alueella kun jollakin on moiselle tarvetta. Tänä vuonna on pihassa pyörähtnyt useampikin E60 koodailujen merkeissä. Eri koodattavia asetuksia e46 on muistaakseni yli 500. Valoautomatiikat ja kaikenlaiset muut muistitoiminnot, kielenvaihto englanniksi. Sieltä voidaan koodata esim. että ovet lukittuu nopeuden noustessa yli nopeuden x, varoitus mustasta jäästä lämpötilan laskiessa alle +3C, takalasinlämmitin automaattisesti päälle kun auto käynnistetään jne jne.Originally posted by pete59 View Postnyt on vanha kyllä tyhmä. mitä meinasit live data.....joo on kyllä eka bmw.myönnetään että nykytekniikka on kyllä pudottanut veneestä.joskus vuonna yksi ja kaksi tuli touhuttua paljonkin autojen kanssa ...ralli...tehoja otettiin erilailla vaakaimut kansityöt vauhtipyörän kev.ja niin tastä tietokone virityksestä olen ulkona kun lumiukko.mutta koitetaan itsekin päivittyä.t pete.
Mikäli moiselle on tarvetta niin laita yksityisviestiä, niin sovitaan aika ja katsellaan.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Tehokkaan takavetosen kuskille ilman luistonestoja kehittyy persiiseen anturit vissiin. Itse ajelin vuoskausia tehokkaalla takavetosella Cossusierralla (tosin ei väännä ihan hulluna alhaalta)) talvisin ja ei ollu mitään pelkoja huonollakaan kelillä. Vain ABS oli tossa.
Nyt ton bemarin 335i kanssa en ole uskaltanut ajella ilman mitään luistonestoja ja vakautuksia pahoilla maantiekeleillä. Pelkää just tommosta sladia satasen vauhdissa tai jotain.Last edited by KtKtuned; 12-02-2016, 16:40.BMW 335i E90 -07
Comment
-
530d
Pari kertaa motarilla 120km/h on perä lähtenyt irti!!!
Kyllä herätä!
Ajan aina Luistonesto poissa.
Enemmän tunnetta autossa mun mielestä.
Ja dieseli on mukava talvi.
"kahva edellä koko ajan"...+650nm....diesel....
Ex. E30 318 85'
E30 325 touring 91'
Vw passat v6 2,8 4-motion 00'
husaberg fs 650
Ktm/polaris atv 525
Nyt. E30 325 cab "m3" 87'
E61 530d 05' "voimasavu"
Comment
-
vanhoja ootte. satasessa voi hyvin ajaa pienessä kulmassa ettei ajamiseen turru ja nukahda rattiinLast edited by Tonton; 12-02-2016, 18:58.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Korjaus auto lähtee luisuun...Originally posted by Kylli-Täti View PostEn tienny et se perä repee näinkin pahasti ja nopeesti irti korista :think+650nm....diesel....
Ex. E30 318 85'
E30 325 touring 91'
Vw passat v6 2,8 4-motion 00'
husaberg fs 650
Ktm/polaris atv 525
Nyt. E30 325 cab "m3" 87'
E61 530d 05' "voimasavu"
Comment
-
Turun motari on myös mukava mutkapätkä painaa luisussa.
KIA Optima PHEV
Exät:
520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28
Comment
Comment