Announcement

Collapse
No announcement yet.

yllättävää voimaa 330da vakio.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pete59
    Bimmer Rookie
    • Jan 2016
    • 47
    • ilomantsi

    yllättävää voimaa 330da vakio.

    miten ihmeessä kyseisellä pelillä voi ajaa vähän reippaammin talvella.tulin tossa äsken kaupasta ihan normi maantietä 100 km..h ja ihan pikkasen tarjosin varpaita suoraksi,niin välittömästi oli lähdössä kunnon sladiin ja luistonesto alkoi vilkuttaan.niin mietin vaan että miten sitä ennen pärjättiin kaiken maailman ritsoilla jotka silloin oli kaikki takavetoisia. vastaus ei ollut tommosta 6 syl d vääntöä joka aika makea ajaa mutta malttia hiukka mukana,tai lähtee lapasesta ennen ku kerkee löysät pökään.entäs ilman luiston estoa meneekö ollenkaan suoraan,,,,,,,.mistä tietäisi että onko jo sorkittu vehjettä vai ihan vakio kauraa........t.pete
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #2
    Originally posted by pete59 View Post
    miten ihmeessä kyseisellä pelillä voi ajaa vähän reippaammin talvella.tulin tossa äsken kaupasta ihan normi maantietä 100 km..h ja ihan pikkasen tarjosin varpaita suoraksi,niin välittömästi oli lähdössä kunnon sladiin ja luistonesto alkoi vilkuttaan.niin mietin vaan että miten sitä ennen pärjättiin kaiken maailman ritsoilla jotka silloin oli kaikki takavetoisia. vastaus ei ollut tommosta 6 syl d vääntöä joka aika makea ajaa mutta malttia hiukka mukana,tai lähtee lapasesta ennen ku kerkee löysät pökään.entäs ilman luiston estoa meneekö ollenkaan suoraan,,,,,,,.mistä tietäisi että onko jo sorkittu vehjettä vai ihan vakio kauraa........t.pete
    Niin onha se BMW vähän erilainen tehokkaalla moottorilla ajaa jonkun toyotan tms. jälkeen (sullahan taisi olla eka BMW?). Itsellä on 540 (4.4l V8) ja sen kanssa sai kyllä olla tarkkana, kun abs anturi hajosi talvella ja autossa ei ollut mitään kuljettaja apuja (ABS ja ajonvakautus eivät toimineet hajonneella anturilla). Nyt kun on liukkaat kelit niin sutii kokoajan, jos ei ihan pintakaasulla aja. Tottuu siihen aika äkkiä ja onhan se mukava joskus vähän perää luistattaa.

    Ainakin yksi tapa olisi katsoa live-datasta paljonko se ahtaa. Mikäli sitä on enemmän viritetty niin ahdotkin on kovemmat.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • pete59
      Bimmer Rookie
      • Jan 2016
      • 47
      • ilomantsi

      #3
      nyt on vanha kyllä tyhmä. mitä meinasit live data.....joo on kyllä eka bmw.myönnetään että nykytekniikka on kyllä pudottanut veneestä.joskus vuonna yksi ja kaksi tuli touhuttua paljonkin autojen kanssa ...ralli...tehoja otettiin erilailla vaakaimut kansityöt vauhtipyörän kev.ja niin tastä tietokone virityksestä olen ulkona kun lumiukko.mutta koitetaan itsekin päivittyä.t pete.

      Comment

      • Kylli-Täti
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2012
        • 499
        • Tampere

        #4
        Originally posted by pete59 View Post
        nyt on vanha kyllä tyhmä. mitä meinasit live data.....joo on kyllä eka bmw.myönnetään että nykytekniikka on kyllä pudottanut veneestä.joskus vuonna yksi ja kaksi tuli touhuttua paljonkin autojen kanssa ...ralli...tehoja otettiin erilailla vaakaimut kansityöt vauhtipyörän kev.ja niin tastä tietokone virityksestä olen ulkona kun lumiukko.mutta koitetaan itsekin päivittyä.t pete.
        Nimenomaan tietokone laitetaan autoon kiinni ja pystytään vaikka ajon aikana kattomaan ruudulta reaaliaikasesti auton tietokoneen antamaa dataa oman tietokoneen ruudulta. HTK12 tarkotti kommentillaan ahtopainelukeman seuraamista edellä mainitulla tavalla. Uudemmissa autoissa pystyy koneelta lukemaan vaikka mitä tietoa autosta. Porscheista esim näkee kuinka monta kertaa moottori on käynyt rajottimella elämänsä aikana

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by pete59 View Post
          nyt on vanha kyllä tyhmä. mitä meinasit live data.....joo on kyllä eka bmw.myönnetään että nykytekniikka on kyllä pudottanut veneestä.joskus vuonna yksi ja kaksi tuli touhuttua paljonkin autojen kanssa ...ralli...tehoja otettiin erilailla vaakaimut kansityöt vauhtipyörän kev.ja niin tastä tietokone virityksestä olen ulkona kun lumiukko.mutta koitetaan itsekin päivittyä.t pete.
          Juuri kuten kyllikki-täti tuossa sanoi, eli tietokone kiinni ja sitten voi katsella miten ahtaa. Voi piirtää vaikka ahto käppyrää jne. Sieltä näkee myös toimiiko ahdin toivotulla tavalla kun katsotaan, paljonko ahtoja moottorinohjaus pyytää ja paljonko toteutuu. Tietokoneella pystyy katsomaan vaikka mitä tietoja autosta, mitä uudempi sen enemmän. Nämä softat nyt löytyy monilta harrastajilta. Itsellänikin moiset on softat ja näitä vikakoodien lukemisia ja live-datan katsomia tuleekin tehtyä Joensuun alueella kun jollakin on moiselle tarvetta. Tänä vuonna on pihassa pyörähtnyt useampikin E60 koodailujen merkeissä. Eri koodattavia asetuksia e46 on muistaakseni yli 500. Valoautomatiikat ja kaikenlaiset muut muistitoiminnot, kielenvaihto englanniksi. Sieltä voidaan koodata esim. että ovet lukittuu nopeuden noustessa yli nopeuden x, varoitus mustasta jäästä lämpötilan laskiessa alle +3C, takalasinlämmitin automaattisesti päälle kun auto käynnistetään jne jne.

          Mikäli moiselle on tarvetta niin laita yksityisviestiä, niin sovitaan aika ja katsellaan.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • pete59
            Bimmer Rookie
            • Jan 2016
            • 47
            • ilomantsi

            #6
            joo kyllä varmaan näin tehdään etsin sopivan ajan ja pistän viestiä niin lähtee asia etenemään.t.pete kiitti.

            Comment

            • KtKtuned
              Bimmer Rookie
              • Dec 2013
              • 127
              • Finland

              #7
              Tehokkaan takavetosen kuskille ilman luistonestoja kehittyy persiiseen anturit vissiin. Itse ajelin vuoskausia tehokkaalla takavetosella Cossusierralla (tosin ei väännä ihan hulluna alhaalta)) talvisin ja ei ollu mitään pelkoja huonollakaan kelillä. Vain ABS oli tossa.
              Nyt ton bemarin 335i kanssa en ole uskaltanut ajella ilman mitään luistonestoja ja vakautuksia pahoilla maantiekeleillä. Pelkää just tommosta sladia satasen vauhdissa tai jotain.
              Last edited by KtKtuned; 12-02-2016, 16:40.
              BMW 335i E90 -07

              Comment

              • basti83
                Bimmer Rookie
                • Aug 2011
                • 148
                • pikkala

                #8
                530d

                Pari kertaa motarilla 120km/h on perä lähtenyt irti!!!
                Kyllä herätä!
                Ajan aina Luistonesto poissa.
                Enemmän tunnetta autossa mun mielestä.
                Ja dieseli on mukava talvi.
                "kahva edellä koko ajan"...
                +650nm....diesel....

                Ex. E30 318 85'
                E30 325 touring 91'
                Vw passat v6 2,8 4-motion 00'
                husaberg fs 650
                Ktm/polaris atv 525

                Nyt. E30 325 cab "m3" 87'
                E61 530d 05' "voimasavu"

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16422
                  • Asikkala

                  #9
                  Jos perä lähtee irti täytyy ohjata luiston suuntaan.

                  Comment

                  • Tonton
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 9101
                    • Raisio

                    #10
                    vanhoja ootte. satasessa voi hyvin ajaa pienessä kulmassa ettei ajamiseen turru ja nukahda rattiin
                    Last edited by Tonton; 12-02-2016, 18:58.
                    sigpic
                    M-B Vito -22
                    Transit Custom -18
                    Yamaha vx ho cruiser -22
                    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                    [email protected]

                    Comment

                    • Kylli-Täti
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2012
                      • 499
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by basti83 View Post
                      Pari kertaa motarilla 120km/h on perä lähtenyt irti!!!
                      Kyllä herätä!
                      Originally posted by jr66 View Post
                      Jos perä lähtee irti täytyy ohjata luiston suuntaan.
                      En tienny et se perä repee näinkin pahasti ja nopeesti irti korista :think

                      Comment

                      • basti83
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2011
                        • 148
                        • pikkala

                        #12
                        Originally posted by Kylli-Täti View Post
                        En tienny et se perä repee näinkin pahasti ja nopeesti irti korista :think
                        Korjaus auto lähtee luisuun...
                        +650nm....diesel....

                        Ex. E30 318 85'
                        E30 325 touring 91'
                        Vw passat v6 2,8 4-motion 00'
                        husaberg fs 650
                        Ktm/polaris atv 525

                        Nyt. E30 325 cab "m3" 87'
                        E61 530d 05' "voimasavu"

                        Comment

                        • KtKtuned
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2013
                          • 127
                          • Finland

                          #13
                          Suomi on näköjään rallikansaa edelleen Rekkojen ohittaminenkin on pienessä sladissa tosi mukavaa ,näkee sivuikkunasta paremmin ulos ,jos tulee lunta kovasti.
                          BMW 335i E90 -07

                          Comment

                          • Skunkki^
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 688
                            • Espoo

                            #14
                            Turun motari on myös mukava mutkapätkä painaa luisussa.








                            KIA Optima PHEV

                            Exät:
                            520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎