sigpic
Originally Posted by jari kihlman "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.
e36:sessa peräkontti ruostuminen johtuu nähdäkseni siitä, että kun auton hytti hengittää ilmansa pihalle kontin kautta. Eli hattuhyllystä konttiin(kun puhallin painaa uutta sisään edestä). Talvella hytissä on ~20astetta ja paljon kosteutta. Kun ilma menee kylmempään konttiin ja varsinkin kohtaa kylmät ulkopellit kontin kannessa, niin ilman kosteus menee kastepisteeseen ja vettä tulee helvetisti. Koko talven kontti on siis melkoisessa kylvyssä.
voi löytyä vettä jopa kontin vararengaskotelosta vettä ihan kunnolla eikä mikään vuoda.
Talvella myös on automalli melko innokas jäädyttämään kontin alareunan jääköntiksi. Itse olen sitä pari kertaa talvessa joutunut sulattamaan, ettei tarvitse hakata reunaa siihen. Vaikka pinta maali ei rikkoutuisi, niin osuminen jäähän murtaa sisältä suojauksia saumasta.
Ihan oma näkemys asiasta...
ei se takaluukun reunojen ruostuminen taida pahemmin kyllä johtua talvikeleistä kun omassa bemarissakin reunat ruostuneet vaikkei auto ole edes talvisin ollut koskaan ajossakaan..
Ei se johdukkaan. Eikä siihen voi juurikaan jälkikäteen tehdyillä suojauksilla vaikuttaa koska vika on "sisäsyntyinen", eli tekovika.
Tuontiautojen luukuista sitä käytännössä löytyy ihan yhtä usein kuin "Suomiautojenkin". Sekin kannattaa muistaa että kyse on yksilöviasta joka ei kosketa läheskään kaikkia e46/e39:jä.
e36:sessa peräkontti ruostuminen johtuu nähdäkseni siitä, että kun auton hytti hengittää ilmansa pihalle kontin kautta. Eli hattuhyllystä konttiin(kun puhallin painaa uutta sisään edestä). Talvella hytissä on ~20astetta ja paljon kosteutta. Kun ilma menee kylmempään konttiin ja varsinkin kohtaa kylmät ulkopellit kontin kannessa, niin ilman kosteus menee kastepisteeseen ja vettä tulee helvetisti. Koko talven kontti on siis melkoisessa kylvyssä.
voi löytyä vettä jopa kontin vararengaskotelosta vettä ihan kunnolla eikä mikään vuoda.
Talvella myös on automalli melko innokas jäädyttämään kontin alareunan jääköntiksi. Itse olen sitä pari kertaa talvessa joutunut sulattamaan, ettei tarvitse hakata reunaa siihen. Vaikka pinta maali ei rikkoutuisi, niin osuminen jäähän murtaa sisältä suojauksia saumasta.
Ihan oma näkemys asiasta...
Tää esittämäsi syy ilmeisesti selittänee oman löydäkseni tänään kontista. Tutkin ja tutkin että mistä vesi tulee, mutta mitään mahdollisuutta/reikää en löytänyt. Ja kuten mainitsit pellit on sisäpuolelta täysin "vedessä"/kosteat.
Tarvinnee aika-ajoin kuivailla. Mystinen homma! Mitään ruosteongelmaa itselläni ei ole, mutta silti alkuun kosteus kontissa säikäytti!
Kävin näyttämässä omaa e46 -01 merkkiliikkeessä. Konepelti on ruostunut saumasta. Siellä liikkeessä sanoivat että tämä on aivan ennenkuulumatonta, ei ole koskaan tullut tällaista.. Sitte se luki takuu ehdot ja sanoi että ei korvata, tämä ruoste on painaumassa!! Noh, aikoi kuitenkin soittaa viellä maahantuojalle. Maahantuoja oli ollut samaa mieltä, ei korvata jos on painaumassa, mutta voihan sen kuvata ja lähettää ne tänne harkittavaksi..
Tänään kuvattiin, luvattiin soittaa perään asiasta..
Mulla hieman vituttaa! Minun käsityksen mukaan painauma on sellainen, jos joku lyö esim. vasaralla konepeltiin. Ei tehtaan tekemä vekki/sauma/syvennys!! Nyt kun konepelti on juuri sellainen kuin se on tehtaalta lähtenyt,siinä ei ole takuun kumoavaa painaumaa. Olenko oikeassa???
Nyt jännässä odotan tuomiota.. Liikkeen työntekijän mukaan ei korvata(käsittämätön apina)..
Siellä vika missä viimeksi korjattu.
525iA -05
Ex 320D -01
Joo se riippuu et missä sitä käy näyttämäs. Omasta katiskasta kävin ensin Porvoossa näyttämässä ja sanoivat et ei korvaa eikä alkaneet millekkää, noh ajoin sit Helsingin Laakkoselle ja ei ollu mitään ongelmia. Vapun jälkeen uus pelti paikalleen!
Comment