Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330d, kaasupolkimen asentoanturi vika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Takkunen|
    Newbiemmer
    • May 2014
    • 7
    • Raahe

    E46 330d, kaasupolkimen asentoanturi vika

    Eli löytyisikö täältä apuja, kohteena 2001vm 330d m57 moottorilla, tuossa talvilomareissulta palatessa auto hyyty tienposkeen, heitti dde valon päälle ja nosti tyhjäkäyntikierrokset 1500. Kaasu ei reagoi ollenkaan, uusi poljinyksikkö antureineen vaihdettu eikä vaikutusta, autolla pystyi ajamaan vakkari päällä aivan normaalisti kun sai vaan tuolla 1500rpm ensin kiihdytettyä vauhtiin. Vikakoodit luettu bosch testerillä ja sieltä tuli tämmöstä

    4693 esipainetunnistin , toimintajännite alueen ulkopuolella

    7776 tunnistinjännite ohjainlaite 1/2 liian alhainen

    288 kaasupolkimen asentoanturi 1 sisääntulosignaalivirhe

    Eli mistä lähdetään tutkimaan lisää?? Ylläolevat bosch ilmottaa pysyväksi viaksi ei pysty nollaamaan. Pitääkö uusi poljinyksikkö kalibroida koneella asennuksen jälkeen vai pitäisikö auton haistella itse se?
  • Hezman
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2012
    • 708
    • Jyväskylä

    #2
    Onko mitään diagnostiikka laitteistoa käytettävissä?
    Testolla näkis polkimen asentoanturien toiminnan, kaikkine jännitteineen.

    Yleismittarin kans alkaisin ensin tutkimaan DDE:n virran saannin. Toisena polkimen antureille lähtevä jännite.

    Sähkökaaviot löytyy tuolta:

    Comment

    • Takkunen|
      Newbiemmer
      • May 2014
      • 7
      • Raahe

      #3
      Tuo bosch on ainut mikä työpaikalta löytyy. Missä tuo dde boksi sijaitsee? Sen verran tuo bosch osasi näyttää että anturi 1 on mykkä ja anturi 2 reagoi normaalisti kaasuun, taitaa kylläkin nuo molemmat anturit olla siinä samassa paketissa. Pitää yrittää yleismittarin kanssa tutkia,

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎