Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330xd -03 jäähdytysjärjestelmän liiallinen paine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heiska
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 2024
    • Mikkeli

    e46 330xd -03 jäähdytysjärjestelmän liiallinen paine

    elikkäs n.30 min ajon, ei väliä onko sekalaista tai maantietä, rupeaa paisarinkorkki päästämään höyryjä pihalle ja ylävesiletko menee todella kovaksi, sekä joskus ilmoittaa mittaristossa nesteiden vähyydestä, vaikka moottorin jäähdyttyä nesteen pinta on jälleen normaali.
    tuntuu että järjestelmään pääsee jostain ilmaa. järjestelmä ei vuoda ulospäin muualta kun korkista, koska 8h jälkeenkin järjestelmässä on vielä selkeästi painetta.

    vaihdetut osat: Jäähdytin, paisari, paisarin korkki,vesipumppu ja visko

    moottorin lämmot ei nouse yli 92C, sisälle tulee lämmintä. ei ole öljyt ja nesteet sekaisin.
    järjestelmä ilmattu n.20 kertaa, co2 mitattu jäähdytinesteistä korjaamolla kuulemma.
    EGR poistettu jonkun edellisen omistajan toimesta. ilmeisesti myös lastutettu.

    Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU
  • Esal
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1344
    • Lempäälä

    #2
    Originally posted by Heiska View Post
    elikkäs n.30 min ajon, ei väliä onko sekalaista tai maantietä, rupeaa paisarinkorkki päästämään höyryjä pihalle ja ylävesiletko menee todella kovaksi, sekä joskus ilmoittaa mittaristossa nesteiden vähyydestä, vaikka moottorin jäähdyttyä nesteen pinta on jälleen normaali.
    tuntuu että järjestelmään pääsee jostain ilmaa. järjestelmä ei vuoda ulospäin muualta kun korkista, koska 8h jälkeenkin järjestelmässä on vielä selkeästi painetta.

    vaihdetut osat: Jäähdytin, paisari, paisarin korkki,vesipumppu ja visko

    moottorin lämmot ei nouse yli 92C, sisälle tulee lämmintä. ei ole öljyt ja nesteet sekaisin.
    järjestelmä ilmattu n.20 kertaa, co2 mitattu jäähdytinesteistä korjaamolla kuulemma.
    EGR poistettu jonkun edellisen omistajan toimesta. ilmeisesti myös lastutettu.
    Omasta kokemuksesta tuo m57 / m57n ilmaantuu melkein itsestään, mitään temppuja ei tarvi, vähän olen ilmaus ruuveja aukonut. Onko siinä egr jäähdytin ja termostaatti kuitenkin paikoillaan? Eihän tuossa oikein muuta mahdollisuutta ole kun että pakokaasu kuitenkin pääsee jäähdytysjärjestelmään. :think
    Mietin jos egr jäähdytin olisi tulpattu pakosarjan puolelta ja olisi vuoto, silloin voisi päästä pelkkää paineistettua ilmaa imusarjan puolelta, mutta kun paine siellä vaan max 1,4 bar ja sekin hetkellisesti ei oikein tunnu mahdolliselta. Ja jäähdytinnesteen pitäisi varmaan vuotaa myös toiseen suuntaan.
    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

    Comment

    • Heiska
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 2024
      • Mikkeli

      #3
      Originally posted by Esal View Post
      Omasta kokemuksesta tuo m57 / m57n ilmaantuu melkein itsestään, mitään temppuja ei tarvi, vähän olen ilmaus ruuveja aukonut. Onko siinä egr jäähdytin ja termostaatti kuitenkin paikoillaan? Eihän tuossa oikein muuta mahdollisuutta ole kun että pakokaasu kuitenkin pääsee jäähdytysjärjestelmään. :think
      Mietin jos egr jäähdytin olisi tulpattu pakosarjan puolelta ja olisi vuoto, silloin voisi päästä pelkkää paineistettua ilmaa imusarjan puolelta, mutta kun paine siellä vaan max 1,4 bar ja sekin hetkellisesti ei oikein tunnu mahdolliselta. Ja jäähdytinnesteen pitäisi varmaan vuotaa myös toiseen suuntaan.
      enpä ole tarkemmin vielä kerennyt tota egr jäähyä tutkimaan ku auto on ollut korjaamolla lähes koko sen ajan mitä minun omistuksessani ollut.
      ensiviikolla ollaankin sit viisaampia. keskiviikkona (30.3) nousee kansi pöydällä ja tarvittaessa kansi lähetetään tarkempiin tutkimuksiin.
      Last edited by Heiska; 23-03-2016, 18:52.

      Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎