elikkäs 2002 vuosimallin e46 sedan 316 ei käynnisty, 1 ja 3 syl. puristukset 10-11bar, 2 ja 4 syl. 4-5bar ja antaa vikakoodia imunokan asento tunnistimelta. onkohan menny jako sekaisin vai jotain valvetronicciin liittyvää:think
n42b18a ei käynnisty
Collapse
X
-
Mulla vähän samaa vikaa mut puristukset huonoja vaan 4.syl ja auto kyllä käynnistyy aina. kun kierrokset laskee alle 1000 niin käy huonosti. Vikoina misfireä ja juurikin tuo imunokka-akselin anturi joka vaihdettu uuteen ja vikakoodi siitä tulee silti uudestaan....318iA Touring -02
ex 316 2.5l -87
ex 525tdsA Touring -95
-
itsekkin vaihdoin anturin ensimmäisenä mutta vika tulee aina uudestaan, eikä tosiaan käynnisty, täytyy koettaa ohjata komponenttidiagnoosilla valvetronicin servoa ja katsoa että liikkuuko ollenkaan ja vilkasta endoskoopilla sylintereihin että onko venttiilit ottaneet osumaaOriginally posted by apina View PostMulla vähän samaa vikaa mut puristukset huonoja vaan 4.syl ja auto kyllä käynnistyy aina. kun kierrokset laskee alle 1000 niin käy huonosti. Vikoina misfireä ja juurikin tuo imunokka-akselin anturi joka vaihdettu uuteen ja vikakoodi siitä tulee silti uudestaan....
Comment
-
Jako hypännyt tai imupuolen / valvetronicin nokka-akseli poikki.
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
F40 128ti individual storm bay metallic w/ dakota perf. magmarot/akzent
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E90 320i LCI ///M-Sport '09, E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Misfire-vika poistui meillä kun vaihtoi kaikki neljä puolaa uusiin (Bosch, 39EUR, Motonet). Sitä ennen oli vaihdettu jo huohotin letkuineen ja termarikin. Nyt tuntuu auto lämpenevänkin nopeammin aamun työmatkalla ja majoneesiriski saattoi pienentyä. Itselle on jäänyt sellainen kuva, että tuo N42 tuntuu olevan jotenkin yliherkkä pienillekin imuvuodoille.Originally posted by apina View PostMulla vähän samaa vikaa mut puristukset huonoja vaan 4.syl ja auto kyllä käynnistyy aina. kun kierrokset laskee alle 1000 niin käy huonosti. Vikoina misfireä ja juurikin tuo imunokka-akselin anturi joka vaihdettu uuteen ja vikakoodi siitä tulee silti uudestaan....
Pieni riski silti edelleen, että moottori vain nyt sietää uusiilla puolilla paremmin valvetronicin mahdollista mekaanista kulumaa. Eikös se tasapainoakseli oli sen 400-500 euroa? Puolavikojahan näissä on kyllä ollut.
Koodit olivat
DME - 2744 Misfire detection, cylinder 4 - Misfire with cylinder cutout - Fault currently present.
DME - 274E Misfire detection, sumcheck error - Signal or value above threshold - Fault currently presentLast edited by Patriot; 03-04-2016, 08:48.E39 540iA M62TUB44
Comment
Comment