Announcement

Collapse
No announcement yet.

n42b18a ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Salonen_
    Bimmer Rookie
    • Jan 2014
    • 60
    • Janakkala

    n42b18a ei käynnisty

    elikkäs 2002 vuosimallin e46 sedan 316 ei käynnisty, 1 ja 3 syl. puristukset 10-11bar, 2 ja 4 syl. 4-5bar ja antaa vikakoodia imunokan asento tunnistimelta. onkohan menny jako sekaisin vai jotain valvetronicciin liittyvää:think
  • apina
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 274
    • Espoo

    #2
    Mulla vähän samaa vikaa mut puristukset huonoja vaan 4.syl ja auto kyllä käynnistyy aina. kun kierrokset laskee alle 1000 niin käy huonosti. Vikoina misfireä ja juurikin tuo imunokka-akselin anturi joka vaihdettu uuteen ja vikakoodi siitä tulee silti uudestaan....
    318iA Touring -02
    ex 316 2.5l -87
    ex 525tdsA Touring -95

    Comment

    • _Salonen_
      Bimmer Rookie
      • Jan 2014
      • 60
      • Janakkala

      #3
      Originally posted by apina View Post
      Mulla vähän samaa vikaa mut puristukset huonoja vaan 4.syl ja auto kyllä käynnistyy aina. kun kierrokset laskee alle 1000 niin käy huonosti. Vikoina misfireä ja juurikin tuo imunokka-akselin anturi joka vaihdettu uuteen ja vikakoodi siitä tulee silti uudestaan....
      itsekkin vaihdoin anturin ensimmäisenä mutta vika tulee aina uudestaan, eikä tosiaan käynnisty, täytyy koettaa ohjata komponenttidiagnoosilla valvetronicin servoa ja katsoa että liikkuuko ollenkaan ja vilkasta endoskoopilla sylintereihin että onko venttiilit ottaneet osumaa

      Comment

      • mynni
        Bimmer Rookie
        • Jan 2006
        • 159

        #4
        toen näkösesti jako hypänny
        ex: e61 525da -07 lci "m-sport"
        ex: e46 316 touring -02
        ex: e39 523i -96
        ex: e36 325i coupe avus edition -94
        ex. e28 520i -85
        ex. e21 316/2.0 -77

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17837
          • PKS

          #5
          Jako hypännyt tai imupuolen / valvetronicin nokka-akseli poikki.
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

          E28 ///M535i '87 zinnoberrot

          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36
          ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
          Muut talouden vehkeet:
          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          • Patriot
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2007
            • 274

            #6
            Originally posted by apina View Post
            Mulla vähän samaa vikaa mut puristukset huonoja vaan 4.syl ja auto kyllä käynnistyy aina. kun kierrokset laskee alle 1000 niin käy huonosti. Vikoina misfireä ja juurikin tuo imunokka-akselin anturi joka vaihdettu uuteen ja vikakoodi siitä tulee silti uudestaan....
            Misfire-vika poistui meillä kun vaihtoi kaikki neljä puolaa uusiin (Bosch, 39EUR, Motonet). Sitä ennen oli vaihdettu jo huohotin letkuineen ja termarikin. Nyt tuntuu auto lämpenevänkin nopeammin aamun työmatkalla ja majoneesiriski saattoi pienentyä. Itselle on jäänyt sellainen kuva, että tuo N42 tuntuu olevan jotenkin yliherkkä pienillekin imuvuodoille.

            Pieni riski silti edelleen, että moottori vain nyt sietää uusiilla puolilla paremmin valvetronicin mahdollista mekaanista kulumaa. Eikös se tasapainoakseli oli sen 400-500 euroa? Puolavikojahan näissä on kyllä ollut.

            Koodit olivat
            DME - 2744 Misfire detection, cylinder 4 - Misfire with cylinder cutout - Fault currently present.
            DME - 274E Misfire detection, sumcheck error - Signal or value above threshold - Fault currently present
            Last edited by Patriot; 03-04-2016, 08:48.
            E39 540iA M62TUB44

            Comment

            • _Salonen_
              Bimmer Rookie
              • Jan 2014
              • 60
              • Janakkala

              #7
              Täytyy availla venttiilikoppaa ja tutkia tarkemmin, kiitokset vastauksista

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎