Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d kolahtaa vaihdetta vaihtaessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemupoika
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 215
    • finland

    330d kolahtaa vaihdetta vaihtaessa

    Eli kun tekee täyskaasu kiihdytyksen 1 ja 2 vaihteilla ja vaihtaa vaihdetta isompaan niin on alkanut kuulumaan voimansiirrosta semmoinen pieni kilahdus/kolahdus. Isommilla vaihteilla ääntä ei kuuluu vaikka kiihdyttää voimakkaasti. Onkohan jossain väljää vai mistäköhän voisi johtua?
  • mikkis-92
    Bimmer Rookie
    • Sep 2012
    • 86
    • Taivalkoski

    #2
    Kardaanin tukikumi, kannatinlaakeri sekä nivelet tulee ensin mieleen. Mahdollista myös että kuuluu perästä, moottorin tukikumit on myös hyvä tarkastaa.

    Itsellä kolahduksia aiheutti väljäksi päässyt ristikko juurikin vaihdetta vaihtaessa.
    Last edited by mikkis-92; 19-04-2016, 14:34.
    e39 M5 ahdettuna

    Comment

    • Juhni
      Bimmer Rookie
      • Aug 2014
      • 53
      • turku

      #3
      Pistetääs tähä sitte samantien oma kysymys. 318i ja kun paikallaan laittaa ykkösen silmään niin perä päästä kuuluu välillä semmonen tumahdus/kolahdus, sellanen matala ääni.. Ongelmana myös se, että varsinkin kylmällä kelillä ei tuppaa saamaan vaihdetta silmään kun lähtee liikkelle, kolmosen kautta yleensä saa ykköselle, sillon varsinki kuuluu se tömäys?:think Nyt kun kelit vähän lämmenny ni taas menee ykkönen suht ookoo silmään lähtiessä.

      Comment

      • amisqo
        BTCF Member
        • Apr 2011
        • 1612
        • Vantaa

        #4
        Mistää en mitää tiiä mut mites puslat/perän kannatinkumit? :think
        G30 530e iPerfomance M-sport -18
        Ex: F30 330D M-sport -15
        Ex: E90 330D M-sport -06
        Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
        Ex: e30 320i -89
        Ex: e30 318iS -90

        Comment

        • poteroa
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 311
          • Tuusula

          #5
          Originally posted by amisqo View Post
          Mistää en mitää tiiä mut mites puslat/perän kannatinkumit? :think
          +1 ääni kans tuolle perän puslalle.
          E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
          E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

          Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
          Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
          Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
          Ex: E34 520i "winter wagen"
          Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
          Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
          Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

          Comment

          • Juhnukka
            BTCF Member
            • Mar 2014
            • 604
            • Lohja

            #6
            Itsellä loppui tuo kolahdus

            Kun lisäsin rasvaa vetoniveliin, en tiiä auttoko oikeasti vai luulinko vaan mutta tuntui auttavan,

            mutta toki selittää jos nivelet hieman kuivat ja välystä löytyy ja saa rasvaa taas väliin niin toki voi hiljetä
            Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

            Comment

            • Juhni
              Bimmer Rookie
              • Aug 2014
              • 53
              • turku

              #7
              Kiitos vastauksista, perän puslat varmaan kannattaa tarkastaa vaikka rautakankea apuna käyttäen, mut mites noi vetarit voi helpoiten tarkistaa?:think Vai pitääkö nypätä vetarit pois?
              Kellään mitään ideoita tohon vaihde ongelmaan? Kytkin toimii normaalisti.

              Comment

              • Juhnukka
                BTCF Member
                • Mar 2014
                • 604
                • Lohja

                #8
                Ite hain apteekista ison lääkeruiskun

                Ruuvarilla tulitikun kokoinen reikä kumiin ja vetarirasvaa sisään ja sikamassalla pyyhkäsin reiän päälle.

                Älä koita neulan kanssa laittaa, rasva niin paksua ettei pala kuin hermot
                Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  #9
                  Originally posted by Juhnukka View Post
                  Ruuvarilla tulitikun kokoinen reikä kumiin ja vetarirasvaa sisään ja sikamassalla pyyhkäsin reiän päälle.

                  Älä koita neulan kanssa laittaa, rasva niin paksua ettei pala kuin hermot
                  Onko kukaan koittanut lämmittää rasvaa esim +50C lämpöiseksi ja sitten ruiskulla sisään ?

                  Comment

                  • DropIt
                    BTCF Member
                    • Feb 2004
                    • 1081
                    • Ylivieska

                    #10
                    Originally posted by bemupoika View Post
                    Eli kun tekee täyskaasu kiihdytyksen 1 ja 2 vaihteilla ja vaihtaa vaihdetta isompaan niin on alkanut kuulumaan voimansiirrosta semmoinen pieni kilahdus/kolahdus. Isommilla vaihteilla ääntä ei kuuluu vaikka kiihdyttää voimakkaasti. Onkohan jossain väljää vai mistäköhän voisi johtua?
                    Moro,

                    Kävin juuri tutkimassa omasta 320d:stä juuri vastaavaa vikaa.

                    Ongelmaksi paljastui kardaanin väljä ristinivel. (Se mikä yhdistää kardaanin perämurikkaan).
                    Kyseisen vian pitäisi aiheuttaa tärinää, mutta ainakin itselläni se oli niin pientä etten osannut huolestua.
                    Väljää oli kuitenkin jo todella paljon.

                    Alla random kuva netistä millaisesta osasta on kyse.



                    Ei varmaan aivan halvasta remontista ole nyt kyse. Voin kirjoitella tarkemmin, kunhan saan selvitettyä miten saan omani kuntoon.
                    Last edited by DropIt; 21-04-2016, 20:49.
                    [Youtubessa]
                    e70 X5 3.0sd
                    e87 116i
                    e36 328i cab :think
                    -
                    Ex e46 320d
                    Ex e30 325i
                    Ex e30 318i

                    Comment

                    • inno.o
                      BTCF Member
                      • Apr 2014
                      • 293
                      • Salo

                      #11
                      Oma tuli juuri kyseisestä rempasta, itse ristinivel on vain kolmenkympin osa, mutta työ ja kardaanin tasapainotus saavat koneistamon osuudeksi noin 200€, sit tähän vielä uusi rättinivel ja keskitukilaakeri niin ollaan noin kolmessa sataa, itse irrottaen ja asentaen.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎