Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tuli vaihdettua hieman uudempaan, pari vikakoodia...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expertti
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 866
    • Kainuu

    Tuli vaihdettua hieman uudempaan, pari vikakoodia...

    Ensinnäkin mikä valinta pitää ko autolle INPA:ssa ottaa, auto on E46 330d 150/kw/204hv versio. Ilmeisesti M57n(M57TU)- moottori?

    Kokeilin INPA:ssa M57 new version- optiota. Alussa antoi jotain herjoja, mutta luki kyllä sitten vikakoodit...

    Liitteessä ne näkyy kokonaisuutena!!
    Vikakoodit:

    410C 410C swirl flap actuator

    4152 4152 (1427) swirl flap actuator, Ansteuerung =lontooksi= swirl flap actuator, control....
    P1427 Swirl Flap Circuit Open=Lontooksi= P1427 Swirl Flap Circuit Open.....

    Ja sitten kaikille kuudelle hehkulle(1-6) tämä:

    4212 4212 Glow plug zylinder 1, Ansteuerung = lontooksi =4212 4212 Glow plug cylinder 1, control...

    .........Ehkä hehkujen rele oireilee, tuskin kaikki hehkut yhtä aikaa rikki...?

    Läpät pitäisi olla poistettu, mutta en ole ehtinyt tarkistaa/tarkistuttaa.


    Vikakoodi: https://mega.nz/#!sxklhAJB!AbM3m2TmD...5vdJm0AJeYJMOQ

    EDIT: Tuolla joku emulaattori jolla estää vikakoodi joka autossanikin on....

    MEGA provides free cloud storage with convenient and powerful always-on privacy. Claim your free 20GB now



    Olisi äkkiä kuvitellut että tällaiselle AUTO -foorumille voisi liittää muitakin kuin pelkästään kuvia, esim .doc .txt .pdf, mutta saahan sitä ajatella ja toivoa :(
    Last edited by expertti; 24-04-2016, 14:38.
  • expertti
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 866
    • Kainuu

    #2
    Ja tuostakin versiosta ilmeisesti kannattaisi poistaa EGR -venttiili ja putki tilalle?
    Ja muokata softaa ettei vikalamppua ala polttamaan ed syystä?

    Comment

    • expertti
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 866
      • Kainuu

      #3
      Jos ja kun hehkut ja releen joutuu vaihtamaan ja imusarjaa käyttämään irti, niin mitä muuta mahdollisesti kannattaisi samalla tarkistaa ja mahdollisesti vaihtaa?

      Ko mallissa on joku actuator- osa, mikä sen rooli on. Saako sen poistaa läppien yhteydessä, vai pitääkö se ehdottomasti säilyttää? ... jos sen poisto(oletus että läpät olisi jo poistettu) aiheuttaa yhden noista virheistäni?

      Jos jollain on aikaa kommentoida, niin kaikki vinkit ja neuvot otetaan hartaudella vastaan. Ja oluetkin tarjotaan jos vaan mahdollista.

      Comment

      • expertti
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 866
        • Kainuu

        #4
        Originally posted by expertti View Post
        Ja tuostakin versiosta ilmeisesti kannattaisi poistaa EGR -venttiili ja putki tilalle?
        Ja muokata softaa ettei vikalamppua ala polttamaan ed syystä?
        Damn, ei meinaa löytyä valmista "putkea" ko moottoriin, vanhempaan ainoastaan.

        Comment

        • Wespa
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2016
          • 1831
          • Karjaa

          #5
          Jos imusarja käy irti niin ehdottomasti samalla kaikki huohotinosat uusiksi. Vai olikos näissä traktorikoneissa jotenkin oleellisesti erilainen huohotus kuin bensaversioissa?
          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
          Porsche 944 -86 (DE)
          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

          Comment

          • Esal
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2009
            • 1344
            • Lempäälä

            #6
            Originally posted by expertti View Post
            Damn, ei meinaa löytyä valmista "putkea" ko moottoriin, vanhempaan ainoastaan.
            Miksi se egr pitäisi poistaa? Jos sille nyt välttämättä pitää jotain tehdä, niin voi sitä pyyntöä pienentää, jotta lämmöt talvella jotenkin edes nousee.
            *** E53 X5 3.0d 2005 ***

            Comment

            • expertti
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2005
              • 866
              • Kainuu

              #7
              Originally posted by Esal View Post
              Miksi se egr pitäisi poistaa? Jos sille nyt välttämättä pitää jotain tehdä, niin voi sitä pyyntöä pienentää, jotta lämmöt talvella jotenkin edes nousee.
              No siksi kun sen kautta pakokaasut nokeaa imusarjan. Ainakaan M57 -moottorissa sen poistolla ei ollut mitään vaikutusta lämpöihin. -20 asteen pakkasissakin oli lämmöt normaalissa.

              Comment

              • Arnolds
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3311
                • Kajjjaani

                #8
                Tulppaa se egr ja poista ohjelmallisesti käytöstä.
                F26 xDrive20d TwinPower

                EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                Comment

                • expertti
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 866
                  • Kainuu

                  #9
                  Originally posted by Arnolds View Post
                  Tulppaa se egr ja poista ohjelmallisesti käytöstä.


                  Tuo tietty olisi yksi vaihtoehto. Se itse venttiilirakenne toki on siellä putkessa ilman kulkua rajoittamassa, mutta onhan se rööri puoliksi auki..

                  Eli kolikko sinne putkeen? Oliko se 2 euron kolikko, vai onko joku muu mikä menis heittämällä...

                  Comment

                  • expertti
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2005
                    • 866
                    • Kainuu

                    #10
                    Jos ko moottorista poistaa läpät, pitääkö kaikki muu jättää paikoilleen imusarjaan? Läppiä ohjataan joko alipaineella tai sähköisesti ja lähinnä tuo jälkimmäinen jos on, niin mitä pitäisi osata huomioida, ettei tule vikakoodia ja tai mene limp- modeen moottori?

                    EGR lienee selvempi, joko tukkia tai poistaa ja sitten ohjelmallisesti "hävittää" se kartalta.

                    Ja jos läpät poistaa ja tulppaa erillisillä tulpilla, onko tuossa 22mm vaiko 33mm reiät? Real Oem:stä koitin katsella, mutta eipä ko tietoa ole, kun läpät tulee imusarjan mukana.
                    Monet kyllä ilmeisesti käyttää läppien runkoa ko reikiin. Liimalla ja ruuvilla vaan kiinni?

                    Comment

                    • expertti
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2005
                      • 866
                      • Kainuu

                      #11
                      Originally posted by Wespa View Post
                      Jos imusarja käy irti niin ehdottomasti samalla kaikki huohotinosat uusiksi. Vai olikos näissä traktorikoneissa jotenkin oleellisesti erilainen huohotus kuin bensaversioissa?
                      Hmmm, mitä huohotuksia imusarjan alla mahtaa olla, itsellä ei tule mitään tuohon liittyvää mieleen...?

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3143
                        • Tampere

                        #12
                        Pöllö-öljyn huohotus on erilainen, venttiilikoppaan integroitu, osa 11: KLIK. Kun on M57N, pitäisi olla jo vortex-versio, eli ei enää vaihdettavaa huoparullaa. Vortexiin ei tarvitse koskea.

                        Kun vaihdat hehkut, vaihda myös hehkuohjain. Hehkut ja ohjain vain Beru tai OEM (=Beru). Vaihda samalla myös laturilta hehkuille menevä kaapeli, osa 1 täältä: KLIK. Vanhemmiten liittinen jousivoima löystyy --> antaa heikommin virtaa --> särkee helpommin ohjaimen. Kun otat irti, katso onko vanhan liittimen pinnit mustuneet. Jos on, on kipinöinyt.

                        Jos otat imusarjan irti, suositellaan vaihdettavaksi myös imusarjan tiivisteet eli osat 2, 3 ja 4 täältä: KLIK.

                        Mikäli polttoaineen suotimen ja moottorin ilmansuotimen vaihtoa ei ole tiedossa, harkitse niiden vaihtamista kättelyssä. Sama koskee myös moniurahihnoja.

                        Ensi talvella tarkkaile moottorin lämpötilaa, lämpömittarin tulee nousta max. 15 minuutissa klo 12 positioon ja pysyä siinä. Klo 12 position on buffer zone, takaa että lämpö on 75...105 asteen haarukassa. Lämpöjen pitäisi olla yli 80 astetta, salavalikosta näkee sitten todellisen lämmön. Jos viisari nitkahtaa edes mittarin tai parin leveyden puhumattakaan klo 11 positiosta --> termarit vaihtoon.

                        Edit: tyyppivikoina takapään johdotusviat:

                        a) (sedan) kontin kahvan sisäinen "johdotus" paljaita kupariliuskoja --> hapettuvat tiehensä. Ensin lakkaa avausnappi toimimasta, avaimen kakesta toimii silti. Sitten sammuu takakilven valot yksi kerrallaan. Kahva vaihtoon. Pari vuotta sitten tuli päivitys, sisäiset liuskat niklattuja/kromattuja.

                        b) takavalon polttimolevyn miinuskarva alimitoitettu, kannattaa tehdä ohitus jos liittimessä lämpömuutoksia. Etsi bmw e46 tail light problem

                        c) kontin kumisukan sisältä johtimet kuorivat ja/tai katkeavat --> tilalle uudet silikoni/polyuretaanipintaiset tai SenCom kabeltechnikin korjaussarja.
                        Last edited by MNi; 25-04-2016, 04:31.

                        Comment

                        • Esal
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1344
                          • Lempäälä

                          #13
                          Originally posted by expertti View Post
                          Jos ko moottorista poistaa läpät, pitääkö kaikki muu jättää paikoilleen imusarjaan? Läppiä ohjataan joko alipaineella tai sähköisesti ja lähinnä tuo jälkimmäinen jos on, niin mitä pitäisi osata huomioida, ettei tule vikakoodia ja tai mene limp- modeen moottori?

                          EGR lienee selvempi, joko tukkia tai poistaa ja sitten ohjelmallisesti "hävittää" se kartalta.

                          Ja jos läpät poistaa ja tulppaa erillisillä tulpilla, onko tuossa 22mm vaiko 33mm reiät? Real Oem:stä koitin katsella, mutta eipä ko tietoa ole, kun läpät tulee imusarjan mukana.
                          Monet kyllä ilmeisesti käyttää läppien runkoa ko reikiin. Liimalla ja ruuvilla vaan kiinni?
                          Ainakin se sähköinen alipaineventtiili täytyy jättää paikoilleen ja letku jostain tulpata. Siitähän siinä onkin jo vikakoodi, eli joko laite rikki tai puuttuu kokonaan tai johto poikki/ liitin irti. Muutenhan läpillä ei vaikutusta moottorin toimintaan, jotkut päästöt ilmeisesti lisääntyy.
                          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                          Comment

                          • expertti
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2005
                            • 866
                            • Kainuu

                            #14
                            Kiitos taas vastanneille, sain vinkkejä joita ottaa huomioon. Olen tilannut osia, mm tulpat läppien tilalle. Tilasin myös tuon emulaattorin, jonka avulla vikakoodit tulisi kuittaantua ja auto ei mene enää limp- modeen. Limp-modea ei kuulemma edes huomaa, varoitusvaloa tms ei aiheuta. Noh, nähtäväksi jää oliko vaan myyjän myyntipuhetta.

                            Auton moottorissa on kuulemma pontentiaalia viritykseen. Saa 280hv ulos...

                            Kytkin varmaan jo tuossa vaiheessa viimeistään antautuu. Ei ole kyllä tarkoitus aivan tuollaisiin tehoihin mennä.

                            EGR, millä tuo olisi kätevin tulpata? Ilmeisesti ko moottorille ei ole maailmassa sitä korvaavaa putkea, samoilla kiinnityksillä? Ainakaan en ole itse osannut löytää.

                            Comment

                            • Pekumie
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2010
                              • 243
                              • -

                              #15
                              Originally posted by expertti View Post
                              EGR, millä tuo olisi kätevin tulpata? Ilmeisesti ko moottorille ei ole maailmassa sitä korvaavaa putkea, samoilla kiinnityksillä? Ainakaan en ole itse osannut löytää.
                              Tuosta? Tuo taitais olla M57N koneiseen.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎