Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tuli vaihdettua hieman uudempaan, pari vikakoodia...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expertti
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 866
    • Kainuu

    #16
    Originally posted by Pekumie View Post
    Tuosta? Tuo taitais olla M57N koneiseen.
    Jep, tuohan se on. Tilasinkin sen jo. Aiemmin kun tuon löysin niin jotenkin katsoin soveltuus -taulukkoa niin väärin ettei tuo soveltunut. Mutta oikea se on tarkoitukseeni on.

    Comment

    • expertti
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 866
      • Kainuu

      #17
      En tiedä miten muut ovat läppänsä ko moottorista poistaneet ja onko jäänyt mitä(än) vikakoodeja jäljiltä. Omassani kuitenkin vikakoodeja on ja tarkoitus on selvittää onko läpät poistettu ja jos on niin miten. Emulaattori joka eka viestissäni sen tekijän mukaan poistaa nuo läpistä tulleet vikakoodit. Joten tilaukseen laitettu myös se.

      Ilmeisesti muiden ei ole moista tarvinnut käyttää, koska siitä mitään keskustelua Suomeksi ainakaan ole löytänyt.
      Miten tuo läppien puukotus sitten oikeaoppisesti pitäisi tehdä ettei poisto jätä mitään vikakoodia, olisin kiinnostunut kuulemaan.

      Comment

      • Esal
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1344
        • Lempäälä

        #18
        Originally posted by expertti View Post
        En tiedä miten muut ovat läppänsä ko moottorista poistaneet ja onko jäänyt mitä(än) vikakoodeja jäljiltä. Omassani kuitenkin vikakoodeja on ja tarkoitus on selvittää onko läpät poistettu ja jos on niin miten. Emulaattori joka eka viestissäni sen tekijän mukaan poistaa nuo läpistä tulleet vikakoodit. Joten tilaukseen laitettu myös se.

        Ilmeisesti muiden ei ole moista tarvinnut käyttää, koska siitä mitään keskustelua Suomeksi ainakaan ole löytänyt.
        Miten tuo läppien puukotus sitten oikeaoppisesti pitäisi tehdä ettei poisto jätä mitään vikakoodia, olisin kiinnostunut kuulemaan.
        Meinaatko tosiaan että siinä m57n on sähköiset imusarjan läpät? Katsoin bmwfans, niin kyllähän niitä on niissä, mutta ainakaan täällä en ole koskaan huomannut kenenkään niistä kirjoittaneen, tuskin ainakaan suomi-malleissa. :think Alipaineohjattujen läppien poistoon on kyllä selkeät ohjeet.
        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          #19
          Originally posted by Esal View Post
          Meinaatko tosiaan että siinä m57n on sähköiset imusarjan läpät? Katsoin bmwfans, niin kyllähän niitä on niissä, mutta ainakaan täällä en ole koskaan huomannut kenenkään niistä kirjoittaneen, tuskin ainakaan suomi-malleissa. :think Alipaineohjattujen läppien poistoon on kyllä selkeät ohjeet.
          Omassa loppuvuoden -04 M57N:ssä alipaineohjatut läpät. Poisto on helppoa, jätetään vaan alipaineventtiili (vacuum control) paikalleen niin eipä tule valituksia DDE:ltä. Ei tarvita kikka kolmosia.

          Prkl, piti laittaa lainaus WDS:stä mutta http://bmw-planet.com on näemmä poistunut toiminnasta. Läppien poisto hiukan lisää päästöjä, ei muuta vaikutusta.

          Comment

          • expertti
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2005
            • 866
            • Kainuu

            #20
            Originally posted by MNi View Post
            Omassa loppuvuoden -04 M57N:ssä alipaineohjatut läpät. Poisto on helppoa, jätetään vaan alipaineventtiili (vacuum control) paikalleen niin eipä tule valituksia DDE:ltä. Ei tarvita kikka kolmosia.

            Prkl, piti laittaa lainaus WDS:stä mutta http://bmw-planet.com on näemmä poistunut toiminnasta. Läppien poisto hiukan lisää päästöjä, ei muuta vaikutusta.
            Jos lähdetään tuosta olettamuksesta että omassanikin olisi alipaineella ohjatut läpät, niin mistä voisi sitten johtua tai mikä aiheuttaa nuo vikakoodit? Tietäisi sitten tutkia enemmän kun imusarja käsillä.

            Comment

            • Esal
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1344
              • Lempäälä

              #21
              Originally posted by Esal View Post
              Ainakin se sähköinen alipaineventtiili täytyy jättää paikoilleen ja letku jostain tulpata. Siitähän siinä onkin jo vikakoodi, eli joko laite rikki tai puuttuu kokonaan tai johto poikki/ liitin irti. Muutenhan läpillä ei vaikutusta moottorin toimintaan, jotkut päästöt ilmeisesti lisääntyy.
              Pakko lainata tätä aiempaa vastausta. Ekassa viestissäsi on vikakoodina "circuit open" ...
              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

              Comment

              • expertti
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 866
                • Kainuu

                #22
                Originally posted by Esal View Post
                Ainakin se sähköinen alipaineventtiili täytyy jättää paikoilleen ja letku jostain tulpata. Siitähän siinä onkin jo vikakoodi, eli joko laite rikki tai puuttuu kokonaan tai johto poikki/ liitin irti. Muutenhan läpillä ei vaikutusta moottorin toimintaan, jotkut päästöt ilmeisesti lisääntyy.


                Originally posted by Esal View Post
                Pakko lainata tätä aiempaa vastausta. Ekassa viestissäsi on vikakoodina "circuit open" ...
                Vikakoodina:

                410C 410C swirl flap actuator

                4152 4152 (1427) swirl flap actuator, Ansteuerung
                P1427 Swirl Flap Circuit Open

                Tuo "....circuit open" vikakoodi siis on normaalia jos läpät puukotettu. Entäs nuo jälkimmäiset? Tuo emulaattori myyjän mukaan auttaa poistamaan ko vikakoodit. Mutta jos ei olisikaan sähköinen ohjaus, niin tuolle emulaattorille ei ole paikkaa mihin kytkeä.


                Ja tarkennettakoon, että jos olisikin sähköinen ohjaus, niin silti itse läpät liikkuu vivun välityksellä. http://www.bmw-driver.net/forum/showthread.php?p=501080
                Tuota ei pääse kai näkemään ilman että olisi imusarja sylissä.

                Omani on EU4 -mitoitettu moottori, mutta lieneekö tuolla mitään merkitystä asian kanssa.

                Löyty jo pikkasen aikaisempaa keskustelua, mielenkiintoinen vika.. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=220160
                Last edited by expertti; 03-05-2016, 11:25.

                Comment

                • Esal
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1344
                  • Lempäälä

                  #23
                  Originally posted by expertti View Post
                  Vikakoodina:

                  410C 410C swirl flap actuator

                  4152 4152 (1427) swirl flap actuator, Ansteuerung
                  P1427 Swirl Flap Circuit Open

                  Tuo "....circuit open" vikakoodi siis on normaalia jos läpät puukotettu. Entäs nuo jälkimmäiset? Tuo emulaattori myyjän mukaan auttaa poistamaan ko vikakoodit. Mutta jos ei olisikaan sähköinen ohjaus, niin tuolle emulaattorille ei ole paikkaa mihin kytkeä.


                  Ja tarkennettakoon, että jos olisikin sähköinen ohjaus, niin silti itse läpät liikkuu vivun välityksellä. http://www.bmw-driver.net/forum/showthread.php?p=501080
                  Tuota ei pääse kai näkemään ilman että olisi imusarja sylissä.

                  Omani on EU4 -mitoitettu moottori, mutta lieneekö tuolla mitään merkitystä asian kanssa.

                  Löyty jo pikkasen aikaisempaa keskustelua, mielenkiintoinen vika.. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=220160


                  Käsikopelolla voisi tunnustella onko alipainekello, alipaineletku, alipaineventtiili ja sen sähköjohto. Linkissä koko imusarjan remppajuttu http://5series.net/forums/diy-do-you...-engine-53457/
                  *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                  Comment

                  • Korppine
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2010
                    • 263
                    • Mikkeli Village

                    #24
                    Originally posted by expertti View Post
                    Damn, ei meinaa löytyä valmista "putkea" ko moottoriin, vanhempaan ainoastaan.


                    Itse laitoin tuollaisen ja tulppasin pakosarjan puoleisen lähdön ja vesikierron.
                    Eikös se ole samanlainen kuin M47N moottorissa?
                    St. Michel Ghetto
                    E46 320dA -02
                    Ex: 528iA Goes Stonegrün

                    Comment

                    • expertti
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2005
                      • 866
                      • Kainuu

                      #25
                      Originally posted by Korppine View Post
                      http://www.ebay.co.uk/itm/EGR-REMOVA...EAAOSwHPlWgcHQ

                      Itse laitoin tuollaisen ja tulppasin pakosarjan puoleisen lähdön ja vesikierron.
                      Eikös se ole samanlainen kuin M47N moottorissa?
                      Joo, liki samanlaisen tilasin itse. Tuossa kaikki tulpat integroituna....

                      Comment

                      • expertti
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2005
                        • 866
                        • Kainuu

                        #26
                        Ihan siltä varalta että jos läpät poistettu eikä sattuisi olemaan myöskään ne läpän ruuvit enää paikoillaan, niin mitä kokoa tai millaiset ruuvit käy kiinnitykseen? Mulla siis varulta ostettuna sellaiset tulpat jotka kiinnittyy ruuveilla ja tarkoitus laitattaa ne jos läpät jotenkin huonosti poistettu tms. Noihin kai voisi käyttää läppien omia ruuveja, jos käytettävissä.....

                        Uudet ruuvit vaan ihan siltä varalta jos tarvii, että saa auton kasaan.

                        Comment

                        • expertti
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2005
                          • 866
                          • Kainuu

                          #27
                          Originally posted by expertti View Post
                          Ihan siltä varalta että jos läpät poistettu eikä sattuisi olemaan myöskään ne läpän ruuvit enää paikoillaan, niin mitä kokoa tai millaiset ruuvit käy kiinnitykseen? Mulla siis varulta ostettuna sellaiset tulpat jotka kiinnittyy ruuveilla ja tarkoitus laitattaa ne jos läpät jotenkin huonosti poistettu tms. Noihin kai voisi käyttää läppien omia ruuveja, jos käytettävissä.....

                          Uudet ruuvit vaan ihan siltä varalta jos tarvii, että saa auton kasaan.
                          Löysin tiedon että M5 10mm ruuvi kävisi. Muita kokemuksia?

                          Comment

                          • expertti
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2005
                            • 866
                            • Kainuu

                            #28
                            Originally posted by Esal View Post
                            Meinaatko tosiaan että siinä m57n on sähköiset imusarjan läpät? Katsoin bmwfans, niin kyllähän niitä on niissä, mutta ainakaan täällä en ole koskaan huomannut kenenkään niistä kirjoittaneen, tuskin ainakaan suomi-malleissa. :think Alipaineohjattujen läppien poistoon on kyllä selkeät ohjeet.
                            Tänään imusarja käytetty pöydällä. Ja kyllä, sähköinen ohjaus läpille oli ja läpät paikoillaan. Mittarissa 320tkm.

                            Eipä läppien osalta taida poiketa paljoakaan tuo purku. En vaan ymmärrä että piti ottaa jopa vinkkarit pois ja purkaa rintapellistä kaikki siitä alaspäin että saa imusarjan päältä suojuksen pois, jonka alla sitten muutamat imusarjan ruuvit.

                            Huomiona oli että imusarjan pari tiivistettä oli vuotanut ajan saatossa, öljyä oli samalla kohden pitkin moottorin kylkeä.

                            Aikaa meni 4 tuntia kaikkinensa.

                            Hehkut, kaikki mustana noesta. Ilmeisesti ohjain oli rikki ja siitä syystä yksikään hehku ei lämmennyt. Viat nyt hehkuilta poissa.

                            Läpistä ei myöskään enää vikakoodeja, emulaattori toimii mainiosti. Ihmettelemään jäin että miksi antoi vikakoodeja läppien ollessa paikoillaan. Noh, ehkä tuo läppien servo oli rikki....

                            EGR- venttiili poistettu ja kierto tulpattu. Nyt sitten enää yksi vikakoodi P0401, johtunee tuosta kun ilmaa ei kulje riittävästi venttiilille.

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3143
                              • Tampere

                              #29
                              Originally posted by expertti View Post
                              Tänään imusarja käytetty pöydällä. Ja kyllä, sähköinen ohjaus läpille oli ja läpät paikoillaan. Mittarissa 320tkm.

                              Eipä läppien osalta taida poiketa paljoakaan tuo purku. En vaan ymmärrä että piti ottaa jopa vinkkarit pois ja purkaa rintapellistä kaikki siitä alaspäin että saa imusarjan päältä suojuksen pois, jonka alla sitten muutamat imusarjan ruuvit.
                              <clip>
                              Hämmentävää jos on EU3 päästöillä ja sähköohjaus läpille.

                              Ei pyyhkimiä tartte ottaa irti. Se taaempi akustinen suoja lähtee kun koko mikrofiltterin rungon irroittaa. Ensin neljä torx 30:stä, sitten lähtee mikrofiltterin runko, sen jälkeen kaksi torx 30:stä ja tulipellin palanen lähtee irti. Sitten mahtuu jo turaamaan.

                              Comment

                              • expertti
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2005
                                • 866
                                • Kainuu

                                #30
                                Originally posted by MNi View Post
                                Hämmentävää jos on EU3 päästöillä ja sähköohjaus läpille.

                                Ei pyyhkimiä tartte ottaa irti. Se taaempi akustinen suoja lähtee kun koko mikrofiltterin rungon irroittaa. Ensin neljä torx 30:stä, sitten lähtee mikrofiltterin runko, sen jälkeen kaksi torx 30:stä ja tulipellin palanen lähtee irti. Sitten mahtuu jo turaamaan.
                                EU 4 norminen mulla. Eipä vaan mahtunut suojus lähtemään, asentaja ähersi vartin sen palasen kanssa. Ja imusarjan takana, rintapeltiä vasten olevat ruuvit kyllä olisi ollut niin suojassa ettei sinne olisi mikään avain muutoin taittunut..

                                Joo, tuo tulipellin palanen ei mahtunut nousemaan imusarjan ollessa paikoillaan, siksi piti irroittaa pyyhkimet ja se tuulilasin alareuna.

                                Noh, asentaja ja itse ensi kertaa moista purkamassa, selittänee...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎