Originally posted by Pekumie
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Tuli vaihdettua hieman uudempaan, pari vikakoodia...
Collapse
X
-
En tiedä miten muut ovat läppänsä ko moottorista poistaneet ja onko jäänyt mitä(än) vikakoodeja jäljiltä. Omassani kuitenkin vikakoodeja on ja tarkoitus on selvittää onko läpät poistettu ja jos on niin miten. Emulaattori joka eka viestissäni sen tekijän mukaan poistaa nuo läpistä tulleet vikakoodit. Joten tilaukseen laitettu myös se.
Ilmeisesti muiden ei ole moista tarvinnut käyttää, koska siitä mitään keskustelua Suomeksi ainakaan ole löytänyt.
Miten tuo läppien puukotus sitten oikeaoppisesti pitäisi tehdä ettei poisto jätä mitään vikakoodia, olisin kiinnostunut kuulemaan.
Comment
-
-
Originally posted by expertti View PostEn tiedä miten muut ovat läppänsä ko moottorista poistaneet ja onko jäänyt mitä(än) vikakoodeja jäljiltä. Omassani kuitenkin vikakoodeja on ja tarkoitus on selvittää onko läpät poistettu ja jos on niin miten. Emulaattori joka eka viestissäni sen tekijän mukaan poistaa nuo läpistä tulleet vikakoodit. Joten tilaukseen laitettu myös se.
Ilmeisesti muiden ei ole moista tarvinnut käyttää, koska siitä mitään keskustelua Suomeksi ainakaan ole löytänyt.
Miten tuo läppien puukotus sitten oikeaoppisesti pitäisi tehdä ettei poisto jätä mitään vikakoodia, olisin kiinnostunut kuulemaan.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostMeinaatko tosiaan että siinä m57n on sähköiset imusarjan läpät? Katsoin bmwfans, niin kyllähän niitä on niissä, mutta ainakaan täällä en ole koskaan huomannut kenenkään niistä kirjoittaneen, tuskin ainakaan suomi-malleissa. :think Alipaineohjattujen läppien poistoon on kyllä selkeät ohjeet.
Prkl, piti laittaa lainaus WDS:stä mutta http://bmw-planet.com on näemmä poistunut toiminnasta. Läppien poisto hiukan lisää päästöjä, ei muuta vaikutusta.
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostOmassa loppuvuoden -04 M57N:ssä alipaineohjatut läpät. Poisto on helppoa, jätetään vaan alipaineventtiili (vacuum control) paikalleen niin eipä tule valituksia DDE:ltä. Ei tarvita kikka kolmosia.
Prkl, piti laittaa lainaus WDS:stä mutta http://bmw-planet.com on näemmä poistunut toiminnasta. Läppien poisto hiukan lisää päästöjä, ei muuta vaikutusta.
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostAinakin se sähköinen alipaineventtiili täytyy jättää paikoilleen ja letku jostain tulpata. Siitähän siinä onkin jo vikakoodi, eli joko laite rikki tai puuttuu kokonaan tai johto poikki/ liitin irti. Muutenhan läpillä ei vaikutusta moottorin toimintaan, jotkut päästöt ilmeisesti lisääntyy.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostAinakin se sähköinen alipaineventtiili täytyy jättää paikoilleen ja letku jostain tulpata. Siitähän siinä onkin jo vikakoodi, eli joko laite rikki tai puuttuu kokonaan tai johto poikki/ liitin irti. Muutenhan läpillä ei vaikutusta moottorin toimintaan, jotkut päästöt ilmeisesti lisääntyy.
Originally posted by Esal View PostPakko lainata tätä aiempaa vastausta. Ekassa viestissäsi on vikakoodina "circuit open" ...
410C 410C swirl flap actuator
4152 4152 (1427) swirl flap actuator, Ansteuerung
P1427 Swirl Flap Circuit Open
Tuo "....circuit open" vikakoodi siis on normaalia jos läpät puukotettu. Entäs nuo jälkimmäiset? Tuo emulaattori myyjän mukaan auttaa poistamaan ko vikakoodit. Mutta jos ei olisikaan sähköinen ohjaus, niin tuolle emulaattorille ei ole paikkaa mihin kytkeä.
Ja tarkennettakoon, että jos olisikin sähköinen ohjaus, niin silti itse läpät liikkuu vivun välityksellä. http://www.bmw-driver.net/forum/showthread.php?p=501080
Tuota ei pääse kai näkemään ilman että olisi imusarja sylissä.
Omani on EU4 -mitoitettu moottori, mutta lieneekö tuolla mitään merkitystä asian kanssa.
Löyty jo pikkasen aikaisempaa keskustelua, mielenkiintoinen vika.. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=220160Last edited by expertti; 03-05-2016, 11:25.
Comment
-
-
Originally posted by expertti View PostVikakoodina:
410C 410C swirl flap actuator
4152 4152 (1427) swirl flap actuator, Ansteuerung
P1427 Swirl Flap Circuit Open
Tuo "....circuit open" vikakoodi siis on normaalia jos läpät puukotettu. Entäs nuo jälkimmäiset? Tuo emulaattori myyjän mukaan auttaa poistamaan ko vikakoodit. Mutta jos ei olisikaan sähköinen ohjaus, niin tuolle emulaattorille ei ole paikkaa mihin kytkeä.
Ja tarkennettakoon, että jos olisikin sähköinen ohjaus, niin silti itse läpät liikkuu vivun välityksellä. http://www.bmw-driver.net/forum/showthread.php?p=501080
Tuota ei pääse kai näkemään ilman että olisi imusarja sylissä.
Omani on EU4 -mitoitettu moottori, mutta lieneekö tuolla mitään merkitystä asian kanssa.
Löyty jo pikkasen aikaisempaa keskustelua, mielenkiintoinen vika.. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=220160
Käsikopelolla voisi tunnustella onko alipainekello, alipaineletku, alipaineventtiili ja sen sähköjohto. Linkissä koko imusarjan remppajuttu http://5series.net/forums/diy-do-you...-engine-53457/*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by expertti View PostDamn, ei meinaa löytyä valmista "putkea" ko moottoriin, vanhempaan ainoastaan.
Itse laitoin tuollaisen ja tulppasin pakosarjan puoleisen lähdön ja vesikierron.
Eikös se ole samanlainen kuin M47N moottorissa?
Comment
-
-
Originally posted by Korppine View Posthttp://www.ebay.co.uk/itm/EGR-REMOVA...EAAOSwHPlWgcHQ
Itse laitoin tuollaisen ja tulppasin pakosarjan puoleisen lähdön ja vesikierron.
Eikös se ole samanlainen kuin M47N moottorissa?
Comment
-
-
Ihan siltä varalta että jos läpät poistettu eikä sattuisi olemaan myöskään ne läpän ruuvit enää paikoillaan, niin mitä kokoa tai millaiset ruuvit käy kiinnitykseen? Mulla siis varulta ostettuna sellaiset tulpat jotka kiinnittyy ruuveilla ja tarkoitus laitattaa ne jos läpät jotenkin huonosti poistettu tms. Noihin kai voisi käyttää läppien omia ruuveja, jos käytettävissä.....
Uudet ruuvit vaan ihan siltä varalta jos tarvii, että saa auton kasaan.
Comment
-
-
Originally posted by expertti View PostIhan siltä varalta että jos läpät poistettu eikä sattuisi olemaan myöskään ne läpän ruuvit enää paikoillaan, niin mitä kokoa tai millaiset ruuvit käy kiinnitykseen? Mulla siis varulta ostettuna sellaiset tulpat jotka kiinnittyy ruuveilla ja tarkoitus laitattaa ne jos läpät jotenkin huonosti poistettu tms. Noihin kai voisi käyttää läppien omia ruuveja, jos käytettävissä.....
Uudet ruuvit vaan ihan siltä varalta jos tarvii, että saa auton kasaan.
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostMeinaatko tosiaan että siinä m57n on sähköiset imusarjan läpät? Katsoin bmwfans, niin kyllähän niitä on niissä, mutta ainakaan täällä en ole koskaan huomannut kenenkään niistä kirjoittaneen, tuskin ainakaan suomi-malleissa. :think Alipaineohjattujen läppien poistoon on kyllä selkeät ohjeet.
Eipä läppien osalta taida poiketa paljoakaan tuo purku. En vaan ymmärrä että piti ottaa jopa vinkkarit pois ja purkaa rintapellistä kaikki siitä alaspäin että saa imusarjan päältä suojuksen pois, jonka alla sitten muutamat imusarjan ruuvit.
Huomiona oli että imusarjan pari tiivistettä oli vuotanut ajan saatossa, öljyä oli samalla kohden pitkin moottorin kylkeä.
Aikaa meni 4 tuntia kaikkinensa.
Hehkut, kaikki mustana noesta. Ilmeisesti ohjain oli rikki ja siitä syystä yksikään hehku ei lämmennyt. Viat nyt hehkuilta poissa.
Läpistä ei myöskään enää vikakoodeja, emulaattori toimii mainiosti. Ihmettelemään jäin että miksi antoi vikakoodeja läppien ollessa paikoillaan. Noh, ehkä tuo läppien servo oli rikki....
EGR- venttiili poistettu ja kierto tulpattu. Nyt sitten enää yksi vikakoodi P0401, johtunee tuosta kun ilmaa ei kulje riittävästi venttiilille.
Comment
-
-
Originally posted by expertti View PostTänään imusarja käytetty pöydällä. Ja kyllä, sähköinen ohjaus läpille oli ja läpät paikoillaan. Mittarissa 320tkm.
Eipä läppien osalta taida poiketa paljoakaan tuo purku. En vaan ymmärrä että piti ottaa jopa vinkkarit pois ja purkaa rintapellistä kaikki siitä alaspäin että saa imusarjan päältä suojuksen pois, jonka alla sitten muutamat imusarjan ruuvit.
<clip>
Ei pyyhkimiä tartte ottaa irti. Se taaempi akustinen suoja lähtee kun koko mikrofiltterin rungon irroittaa. Ensin neljä torx 30:stä, sitten lähtee mikrofiltterin runko, sen jälkeen kaksi torx 30:stä ja tulipellin palanen lähtee irti. Sitten mahtuu jo turaamaan.
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostHämmentävää jos on EU3 päästöillä ja sähköohjaus läpille.
Ei pyyhkimiä tartte ottaa irti. Se taaempi akustinen suoja lähtee kun koko mikrofiltterin rungon irroittaa. Ensin neljä torx 30:stä, sitten lähtee mikrofiltterin runko, sen jälkeen kaksi torx 30:stä ja tulipellin palanen lähtee irti. Sitten mahtuu jo turaamaan.
Joo, tuo tulipellin palanen ei mahtunut nousemaan imusarjan ollessa paikoillaan, siksi piti irroittaa pyyhkimet ja se tuulilasin alareuna.
Noh, asentaja ja itse ensi kertaa moista purkamassa, selittänee...
Comment
-
Comment