Terve,
Auto on BMW 325i vm. 01, ja ongelma on että rattia on raskas kääntää ja n.90 asteen kohdalla pyörittäessä molempiin suuntiin on kohta johon ratti tarttuu eikä palauta keskelle jos sen jättää tuohon kohtaan.
Raskas kohta on joka kierroksella samassa kohdassa, ennen kohtaa ja sen jälkeen rattia on kevyempi kääntää eikä se tarttuile, mutta se on silti selvästi raskaampi kuin ennen.
Vaihdoin uudet öljyt ohjaustehostimeen ja tarkistin että hihna pyörii. Auto on käynyt nelipyöräsuuntauksessa alle 6kk sitten joten kulmat pitäisi olla kunnossa. Tehostinpumppu toimii (ainakin ääni kuuluu kun kääntää ääriasentoon) ja ratti en tunnu siltä että tehostin olisi kokonaan poissa pelistä.
Lisäksi jos ajan epätasaisella tiellä montuissa kuuluu vikinää jostai ratin takaa, en tiedä liittyykö asiaan mutta tätä en huomannut ennen kuin ratti muuttui raskaaksi kääntää.
Onko kenelläkään ollut vastaavaa vikaa tai onko mitään hajua mistä tälläinen voisi johtua?
Auto on BMW 325i vm. 01, ja ongelma on että rattia on raskas kääntää ja n.90 asteen kohdalla pyörittäessä molempiin suuntiin on kohta johon ratti tarttuu eikä palauta keskelle jos sen jättää tuohon kohtaan.
Raskas kohta on joka kierroksella samassa kohdassa, ennen kohtaa ja sen jälkeen rattia on kevyempi kääntää eikä se tarttuile, mutta se on silti selvästi raskaampi kuin ennen.
Vaihdoin uudet öljyt ohjaustehostimeen ja tarkistin että hihna pyörii. Auto on käynyt nelipyöräsuuntauksessa alle 6kk sitten joten kulmat pitäisi olla kunnossa. Tehostinpumppu toimii (ainakin ääni kuuluu kun kääntää ääriasentoon) ja ratti en tunnu siltä että tehostin olisi kokonaan poissa pelistä.
Lisäksi jos ajan epätasaisella tiellä montuissa kuuluu vikinää jostai ratin takaa, en tiedä liittyykö asiaan mutta tätä en huomannut ennen kuin ratti muuttui raskaaksi kääntää.
Onko kenelläkään ollut vastaavaa vikaa tai onko mitään hajua mistä tälläinen voisi johtua?
Comment