Announcement

Collapse
No announcement yet.

Meniköhän kansi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • B-Girl
    Bimmer Rookie
    • May 2016
    • 171
    • Italy

    #16
    Originally posted by B-Girl View Post
    Hei kiitos ihana! <3
    Eli mitä sanon sille mekaanikolle? Missä se imuvuoto on ja mitä siitä pitää vaihtaa?

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #17
      Originally posted by B-Girl View Post
      Eli mitä sanon sille mekaanikolle? Missä se imuvuoto on ja mitä siitä pitää vaihtaa?
      Sanot, että etsii kaikki imuvuodot _HUOLELLISESTI_ konehuoneesta. Niitä voi tämän ikäisissä olla useita. Imuvuoto on se kun moottoriin pääsee ilmaa ilmanmassamittarin ohi. Eli kaikki osat/putket, joissa moottorissa on alipaine kannattaa tarkistaa. Helpoiten tämä onnistuu tähän käyttöön tehdyllä savukoneella.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Lundersson
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2009
        • 246
        • Kerava

        #18
        Ennen mitään syvällistä tutkintaa kannattaa katsoa vikakoodit. Jos Keltainen moottorivalo on syttynyt on joku vikakoodi mennyt muistiin joka voi (yleensä aina) kertoa syyn/seurauksen vialle.
        Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
        ex 325 e30, 316ti e46

        Comment

        • Kylli-Täti
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2012
          • 499
          • Tampere

          #19
          Turha alkaa "viisasteleen" mekaanikolle mitään et "sun on nyt pakko tutkia nää kaikki imuvuodot", kun sellasia ei välttämättä ees oo. Sano et välillä ajaessa nykii ja keltanen moottorin vikavalo on syttyny pariin kertaan et kantsis varmaan lukasta vikakoodit ja ehkä tutkia imuvuodot jos ei selkeetä vikaa saa tietokoneelta. Mitä enemmän käskee mekaanikkoo tutkiin oletettuja juttuja sitä enemmän ne niitä etsii ja laskuttaa ajastaan sua. Jos nyt esim. meet sanomaan et moottori käy vitun kuumana jne. niin se on vähintään 0,5h lisää diagnosointiaikaa sun maksettavaks kun ne käyttää koneen kuumaks ja tarkistelee nesteen pinnan ja tsekkaa aukeeko termostaatti jne. Todennäköisesti maksaisit ihan turhasta, koska kuitenkin lämpötilamittarin neula pysyy sallituissa rajoissa eikä mitään lämpöongelmaa autossa oo ilmenny.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Originally posted by B-Girl View Post
            Eli mitä sanon sille mekaanikolle? Missä se imuvuoto on ja mitä siitä pitää vaihtaa?
            Siis tottakai ne lukee sieltä ihan ensimmäisenä vikakoodit.
            Ok, sieltä tulee mm.lambdaherjaa, bank1 tai 2, bensanpaineherjaajne, jotka kuitenkin on seurasta imuvuodosta, ei itse syy.
            Normaalisti tässä vaihdellaan ENNEN imuvuotojen korjaamista tulpat, koneeseen öljyt, pari puolaa, lambda-anturit ja naisomistajilta helposti vielä lisää jotakin kalliimpaa....jonka jälkeen vaihdetaan se euron kumiletkunpätkä ja todetaan 800€:n laskun jälkeen ”korjauksen onnistuneen”.
            Sitten kun menet ja esität että siitä taitaa olla kansipahvikin palanut, niin 100% varmuudella sinun antama diagnoosi saa korjaamolta vanhan ”KYLLÄ” ja remontin todetaan taas 1.2K€:n laskun jälkeen onnistuneen....

            ps.jos se kone on käynyt oikeasti kuumana, sekin näkyy vikakoodeista ja syy on 99.99% varmuudella jossakin muualla kuin kannessa.

            Comment

            • B-Girl
              Bimmer Rookie
              • May 2016
              • 171
              • Italy

              #21
              Originally posted by Hemi View Post
              Siis tottakai ne lukee sieltä ihan ensimmäisenä vikakoodit.
              Ok, sieltä tulee mm.lambdaherjaa, bank1 tai 2, bensanpaineherjaajne, jotka kuitenkin on seurasta imuvuodosta, ei itse syy.
              Normaalisti tässä vaihdellaan ENNEN imuvuotojen korjaamista tulpat, koneeseen öljyt, pari puolaa, lambda-anturit ja naisomistajilta helposti vielä lisää jotakin kalliimpaa....jonka jälkeen vaihdetaan se euron kumiletkunpätkä ja todetaan 800€:n laskun jälkeen ”korjauksen onnistuneen”.
              Sitten kun menet ja esität että siitä taitaa olla kansipahvikin palanut, niin 100% varmuudella sinun antama diagnoosi saa korjaamolta vanhan ”KYLLÄ” ja remontin todetaan taas 1.2K€:n laskun jälkeen onnistuneen....

              ps.jos se kone on käynyt oikeasti kuumana, sekin näkyy vikakoodeista ja syy on 99.99% varmuudella jossakin muualla kuin kannessa.
              Kiitos!
              Laitan raporttia kun homma etenee.

              Comment

              • B-Girl
                Bimmer Rookie
                • May 2016
                • 171
                • Italy

                #22
                Originally posted by Hemi View Post
                Siis tottakai ne lukee sieltä ihan ensimmäisenä vikakoodit.
                Ok, sieltä tulee mm.lambdaherjaa, bank1 tai 2, bensanpaineherjaajne, jotka kuitenkin on seurasta imuvuodosta, ei itse syy.
                Normaalisti tässä vaihdellaan ENNEN imuvuotojen korjaamista tulpat, koneeseen öljyt, pari puolaa, lambda-anturit ja naisomistajilta helposti vielä lisää jotakin kalliimpaa....jonka jälkeen vaihdetaan se euron kumiletkunpätkä ja todetaan 800€:n laskun jälkeen ”korjauksen onnistuneen”.
                Sitten kun menet ja esität että siitä taitaa olla kansipahvikin palanut, niin 100% varmuudella sinun antama diagnoosi saa korjaamolta vanhan ”KYLLÄ” ja remontin todetaan taas 1.2K€:n laskun jälkeen onnistuneen....

                ps.jos se kone on käynyt oikeasti kuumana, sekin näkyy vikakoodeista ja syy on 99.99% varmuudella jossakin muualla kuin kannessa.
                Mekaanikko katsoi pikaisesti eilen autoa. Kuulemma neljä jotain osaa pitää vaihtaa moottorista. Vaikuttaa kuulemma juuri siihen nykimiseen. Maanantaina testeriin ja ehkä ne osat sitten vaihtoon. Pyydän/vaadin kyllä, että tutkivat myös tuon imuvuodon, mitä se sitten ikinä onkin

                Onko muuten 6-sarjalaiset kestävämpiä vai onko niissä samat osat, jotka alkavat leviämään 100 000 km jälkeen? Katselin juuri 635d ja 630 2008-2010 capriota.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Originally posted by B-Girl View Post
                  Mekaanikko katsoi pikaisesti eilen autoa. Kuulemma neljä jotain osaa pitää vaihtaa moottorista. Vaikuttaa kuulemma juuri siihen nykimiseen. Maanantaina testeriin ja ehkä ne osat sitten vaihtoon. Pyydän/vaadin kyllä, että tutkivat myös tuon imuvuodon, mitä se sitten ikinä onkin
                  Niin, eli ennustamani skenaario kulkee eteenpäin...vaihdellaan ”osia”?

                  Originally posted by B-Girl View Post
                  Onko muuten 6-sarjalaiset kestävämpiä vai onko niissä samat osat, jotka alkavat leviämään 100 000 km jälkeen? Katselin juuri 635d ja 630 2008-2010 capriota.
                  Tuplamäärä komponentteja ja toimintoja, eli eiköhän se vikatiheys auton kokoa kasvattaessa perinteisesti pikemminkin nouse kuin laske.
                  Kaikkiin autoihin tulee vikaa/vikoja ja jos tätä ei voi hyväksyä on parempi siirtyä julkisiin.

                  Comment

                  • B-Girl
                    Bimmer Rookie
                    • May 2016
                    • 171
                    • Italy

                    #24
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Siis tottakai ne lukee sieltä ihan ensimmäisenä vikakoodit.
                    Ok, sieltä tulee mm.lambdaherjaa, bank1 tai 2, bensanpaineherjaajne, jotka kuitenkin on seurasta imuvuodosta, ei itse syy.
                    Normaalisti tässä vaihdellaan ENNEN imuvuotojen korjaamista tulpat, koneeseen öljyt, pari puolaa, lambda-anturit ja naisomistajilta helposti vielä lisää jotakin kalliimpaa....jonka jälkeen vaihdetaan se euron kumiletkunpätkä ja todetaan 800€:n laskun jälkeen ”korjauksen onnistuneen”.
                    Sitten kun menet ja esität että siitä taitaa olla kansipahvikin palanut, niin 100% varmuudella sinun antama diagnoosi saa korjaamolta vanhan ”KYLLÄ” ja remontin todetaan taas 1.2K€:n laskun jälkeen onnistuneen....

                    ps.jos se kone on käynyt oikeasti kuumana, sekin näkyy vikakoodeista ja syy on 99.99% varmuudella jossakin muualla kuin kannessa.
                    Okey
                    Pari kysymystä tuosta.
                    Mikä on lampada-anturi?
                    Onko puolia neljä? (Mekaanikko haluaa vaihtaa jotkut 4 kpl jotain..)

                    Ehkä on parempi, että en sano mitään muutakuin mitä ohjeistit

                    Comment

                    • QUASIMODO
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 2542
                      • Pirkkala

                      #25
                      Eisstna
                      sigpic

                      Comment

                      • Kylli-Täti
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2012
                        • 499
                        • Tampere

                        #26
                        Puolia en lähtis vaihtamaan ennen vikakoodien lukemista, eikä sitä kukaan asiansa osaava korjaaja varmaan lähdekään tekemään, joten odottele nyt eka et ne lukee ne vikakoodit... tai vie oikeesti asiansa osaavalle bmw-pajalle.

                        Se lambada mittaa pakokaasun arvoja, jotta seoksia osataan säätää. Siitä on tehty ihan biisikin: https://www.youtube.com/watch?v=iyLdoQGBchQ Vai olikohan se sittenkin lambda, eikä lambada? :think

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16464
                          • Asikkala

                          #27
                          Jaaha, mitenkähän pitkä projekti tästä on tulossa ... :think Onko auto oikeasti italiassa ?

                          Comment

                          • MikeDry
                            BTCF Member
                            • May 2006
                            • 6204
                            • Helsinki

                            #28
                            älä ny, katotaan mitä tule maksaa ja mikä oli vikana
                            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                            Comment

                            • B-Girl
                              Bimmer Rookie
                              • May 2016
                              • 171
                              • Italy

                              #29
                              Originally posted by jr66 View Post
                              Jaaha, mitenkähän pitkä projekti tästä on tulossa ... :think Onko auto oikeasti italiassa ?
                              Joo on Italiassa ja lähin "BMW" huolto taitaa olla 250km päässä.

                              Jotkut 4 osaa mekaanikko haluaa vaihtaa. Laski määrän sylintereiden mukaan. Sytystystulpat? Käynti on epätasaista, kun ajaa ylämäkeen ja tasaisella ajaessa taas ok.

                              Comment

                              • B-Girl
                                Bimmer Rookie
                                • May 2016
                                • 171
                                • Italy

                                #30
                                Laadin juuri itselleni listaa "kuinka ostaa auto" eli "car buyer list for dummie girls".

                                Kutossarja näyttää vahvemmalta suorittajalta ja 645d ihanat 580nm vääntölukemat houkuttelevat.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎