Originally posted by B-Girl
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Meniköhän kansi?
Collapse
X
-
Originally posted by B-Girl View PostEli mitä sanon sille mekaanikolle? Missä se imuvuoto on ja mitä siitä pitää vaihtaa?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Turha alkaa "viisasteleen" mekaanikolle mitään et "sun on nyt pakko tutkia nää kaikki imuvuodot", kun sellasia ei välttämättä ees oo. Sano et välillä ajaessa nykii ja keltanen moottorin vikavalo on syttyny pariin kertaan et kantsis varmaan lukasta vikakoodit ja ehkä tutkia imuvuodot jos ei selkeetä vikaa saa tietokoneelta. Mitä enemmän käskee mekaanikkoo tutkiin oletettuja juttuja sitä enemmän ne niitä etsii ja laskuttaa ajastaan sua. Jos nyt esim. meet sanomaan et moottori käy vitun kuumana jne. niin se on vähintään 0,5h lisää diagnosointiaikaa sun maksettavaks kun ne käyttää koneen kuumaks ja tarkistelee nesteen pinnan ja tsekkaa aukeeko termostaatti jne. Todennäköisesti maksaisit ihan turhasta, koska kuitenkin lämpötilamittarin neula pysyy sallituissa rajoissa eikä mitään lämpöongelmaa autossa oo ilmenny.
Comment
-
-
Originally posted by B-Girl View PostEli mitä sanon sille mekaanikolle? Missä se imuvuoto on ja mitä siitä pitää vaihtaa?
Ok, sieltä tulee mm.lambdaherjaa, bank1 tai 2, bensanpaineherjaajne, jotka kuitenkin on seurasta imuvuodosta, ei itse syy.
Normaalisti tässä vaihdellaan ENNEN imuvuotojen korjaamista tulpat, koneeseen öljyt, pari puolaa, lambda-anturit ja naisomistajilta helposti vielä lisää jotakin kalliimpaa....jonka jälkeen vaihdetaan se euron kumiletkunpätkä ja todetaan 800€:n laskun jälkeen ”korjauksen onnistuneen”.
Sitten kun menet ja esität että siitä taitaa olla kansipahvikin palanut, niin 100% varmuudella sinun antama diagnoosi saa korjaamolta vanhan ”KYLLÄ” ja remontin todetaan taas 1.2K€:n laskun jälkeen onnistuneen....
ps.jos se kone on käynyt oikeasti kuumana, sekin näkyy vikakoodeista ja syy on 99.99% varmuudella jossakin muualla kuin kannessa.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiis tottakai ne lukee sieltä ihan ensimmäisenä vikakoodit.
Ok, sieltä tulee mm.lambdaherjaa, bank1 tai 2, bensanpaineherjaajne, jotka kuitenkin on seurasta imuvuodosta, ei itse syy.
Normaalisti tässä vaihdellaan ENNEN imuvuotojen korjaamista tulpat, koneeseen öljyt, pari puolaa, lambda-anturit ja naisomistajilta helposti vielä lisää jotakin kalliimpaa....jonka jälkeen vaihdetaan se euron kumiletkunpätkä ja todetaan 800€:n laskun jälkeen ”korjauksen onnistuneen”.
Sitten kun menet ja esität että siitä taitaa olla kansipahvikin palanut, niin 100% varmuudella sinun antama diagnoosi saa korjaamolta vanhan ”KYLLÄ” ja remontin todetaan taas 1.2K€:n laskun jälkeen onnistuneen....
ps.jos se kone on käynyt oikeasti kuumana, sekin näkyy vikakoodeista ja syy on 99.99% varmuudella jossakin muualla kuin kannessa.
Laitan raporttia kun homma etenee.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiis tottakai ne lukee sieltä ihan ensimmäisenä vikakoodit.
Ok, sieltä tulee mm.lambdaherjaa, bank1 tai 2, bensanpaineherjaajne, jotka kuitenkin on seurasta imuvuodosta, ei itse syy.
Normaalisti tässä vaihdellaan ENNEN imuvuotojen korjaamista tulpat, koneeseen öljyt, pari puolaa, lambda-anturit ja naisomistajilta helposti vielä lisää jotakin kalliimpaa....jonka jälkeen vaihdetaan se euron kumiletkunpätkä ja todetaan 800€:n laskun jälkeen ”korjauksen onnistuneen”.
Sitten kun menet ja esität että siitä taitaa olla kansipahvikin palanut, niin 100% varmuudella sinun antama diagnoosi saa korjaamolta vanhan ”KYLLÄ” ja remontin todetaan taas 1.2K€:n laskun jälkeen onnistuneen....
ps.jos se kone on käynyt oikeasti kuumana, sekin näkyy vikakoodeista ja syy on 99.99% varmuudella jossakin muualla kuin kannessa.
Onko muuten 6-sarjalaiset kestävämpiä vai onko niissä samat osat, jotka alkavat leviämään 100 000 km jälkeen? Katselin juuri 635d ja 630 2008-2010 capriota.
Comment
-
-
Originally posted by B-Girl View PostMekaanikko katsoi pikaisesti eilen autoa. Kuulemma neljä jotain osaa pitää vaihtaa moottorista. Vaikuttaa kuulemma juuri siihen nykimiseen. Maanantaina testeriin ja ehkä ne osat sitten vaihtoon. Pyydän/vaadin kyllä, että tutkivat myös tuon imuvuodon, mitä se sitten ikinä onkin
Originally posted by B-Girl View PostOnko muuten 6-sarjalaiset kestävämpiä vai onko niissä samat osat, jotka alkavat leviämään 100 000 km jälkeen? Katselin juuri 635d ja 630 2008-2010 capriota.
Kaikkiin autoihin tulee vikaa/vikoja ja jos tätä ei voi hyväksyä on parempi siirtyä julkisiin.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiis tottakai ne lukee sieltä ihan ensimmäisenä vikakoodit.
Ok, sieltä tulee mm.lambdaherjaa, bank1 tai 2, bensanpaineherjaajne, jotka kuitenkin on seurasta imuvuodosta, ei itse syy.
Normaalisti tässä vaihdellaan ENNEN imuvuotojen korjaamista tulpat, koneeseen öljyt, pari puolaa, lambda-anturit ja naisomistajilta helposti vielä lisää jotakin kalliimpaa....jonka jälkeen vaihdetaan se euron kumiletkunpätkä ja todetaan 800€:n laskun jälkeen ”korjauksen onnistuneen”.
Sitten kun menet ja esität että siitä taitaa olla kansipahvikin palanut, niin 100% varmuudella sinun antama diagnoosi saa korjaamolta vanhan ”KYLLÄ” ja remontin todetaan taas 1.2K€:n laskun jälkeen onnistuneen....
ps.jos se kone on käynyt oikeasti kuumana, sekin näkyy vikakoodeista ja syy on 99.99% varmuudella jossakin muualla kuin kannessa.
Pari kysymystä tuosta.
Mikä on lampada-anturi?
Onko puolia neljä? (Mekaanikko haluaa vaihtaa jotkut 4 kpl jotain..)
Ehkä on parempi, että en sano mitään muutakuin mitä ohjeistit
Comment
-
-
Puolia en lähtis vaihtamaan ennen vikakoodien lukemista, eikä sitä kukaan asiansa osaava korjaaja varmaan lähdekään tekemään, joten odottele nyt eka et ne lukee ne vikakoodit... tai vie oikeesti asiansa osaavalle bmw-pajalle.
Se lambada mittaa pakokaasun arvoja, jotta seoksia osataan säätää. Siitä on tehty ihan biisikin: https://www.youtube.com/watch?v=iyLdoQGBchQ Vai olikohan se sittenkin lambda, eikä lambada? :think
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostJaaha, mitenkähän pitkä projekti tästä on tulossa ... :think Onko auto oikeasti italiassa ?
Jotkut 4 osaa mekaanikko haluaa vaihtaa. Laski määrän sylintereiden mukaan. Sytystystulpat? Käynti on epätasaista, kun ajaa ylämäkeen ja tasaisella ajaessa taas ok.
Comment
-
Comment