Announcement

Collapse
No announcement yet.

Väsynyt turborempan jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • petete
    replied
    Originally posted by petete View Post
    Testailen tänään tota PC:n ohittamista. Tarttisko kuitenkin pitää pc:ssä sähköt?
    Testattu paineet turbon kellolle pc:n ohi ja ei vaikutusta.

    Jotenkin kalvaa mielessä, että jos onkin imuvuoto juuri ennen turboa siinä putkessa mikä laskeutuu koneen alle maffin jälkeen. :think Ellei sitten se aktuaattori.



    Tuossa kun seuraa ahdon pyyntiä ja toteumaa, niin aika kauan saa odotella. Talla lattiassa.

    Leave a comment:


  • petete
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Joo, kunhan alipaine tulisi suoraan, eli letku 9 alipainekellolle jos ylettyy, ihan sama kuinka. Imun pitäisi olla aika reilu jos sormen laitaa letkunpäähän. Voihan se vika olla siinä säädössäkin, mutta saisi poissuljettua noita vikakohteita.
    Testailen tänään tota PC:n ohittamista. Tarttisko kuitenkin pitää pc:ssä sähköt?

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by petete View Post
    Tarkoitatko tästä letkua nro 10 ja magneettiventtiilillä PC:tä nro 1? http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3331

    Jos näin, niin mistä asti tuo letku tulisi vetää sinne turbolla ja pitäiskö egr huomioida siinä?

    Jos olettaa vuotoja ei ole, mutta meno piristyisi, niin voisiko olettaa vian olevan PC:ssä?
    Joo, kunhan alipaine tulisi suoraan, eli letku 9 alipainekellolle jos ylettyy, ihan sama kuinka. Imun pitäisi olla aika reilu jos sormen laitaa letkunpäähän. Voihan se vika olla siinä säädössäkin, mutta saisi poissuljettua noita vikakohteita.

    Leave a comment:


  • jones\\
    replied
    Itsellä oli samanmoinen ongelma,ei riittänyt säätövara jostain syystä.Rälläkällä kun leikkas siitä neliökantaisesta mutterista 2-3 milliä pois niin alako ahtamaan kunnolla n.1600rpm ylöspäin.Aikaisemmin ei alle 2000 ei juurikaan eloa moottorissa vaikka säätö tapissa.

    Tämä tosin e91 sähkösäätimellä.
    Last edited by jones\\; 02-06-2016, 16:11.

    Leave a comment:


  • petete
    replied
    Tarkoitatko tästä letkua nro 10 ja magneettiventtiilillä PC:tä nro 1? http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3331

    Jos näin, niin mistä asti tuo letku tulisi vetää sinne turbolla ja pitäiskö egr huomioida siinä?

    Jos olettaa vuotoja ei ole, mutta meno piristyisi, niin voisiko olettaa vian olevan PC:ssä?

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by petete View Post
    Turbokauppias kyllä vakuutteli, että aktuaattorin pitäisi olla oikeissa säädöissään, kun tätä tiedustelin josko vika olis siinä :think
    Eihän sitä tietenkään varmaksi pysty sanomaan, josko siivet jäävätkin hieman auki, mutta kun nämä laitteet on testipenkitettyjä kuitenkin, niin haluan sulkea pois muut mahdollisuudet ennen kuin kyseenalaistan uuden turbon

    Sen verran vielä, että kylmänä lähtee vetämään paremmin alhaalta ja reagoi hieman nopeammin.
    Sitä säätimen liikkuvuutta kannattaisi testailla, ja että meneekö se säätö "kiinni". Omassa painelin joskus puukepillä vipua. Omassa 330d ollut samaa vikaa ja aina alipaineletkun vuoto aiheuttajana, säädin toimii mutta ei jaksa vetää kiinni asti. Pistää vaikka alipaineletkun suoraan ohi magneettiventtiilin ja kokeilee miten alakierroksilla lähtee (alipaineellahan säädin?). Ei tietenkään saa nostaa kierroksia yli sen n. 2500 ettei mene hirveesti yliahdoiksi, vikatilaanhan se menee. Tämä vähän omalla vastuulla kokeiluja...

    Leave a comment:


  • petete
    replied
    Turbokauppias kyllä vakuutteli, että aktuaattorin pitäisi olla oikeissa säädöissään, kun tätä tiedustelin josko vika olis siinä :think
    Eihän sitä tietenkään varmaksi pysty sanomaan, josko siivet jäävätkin hieman auki, mutta kun nämä laitteet on testipenkitettyjä kuitenkin, niin haluan sulkea pois muut mahdollisuudet ennen kuin kyseenalaistan uuden turbon

    Sen verran vielä, että kylmänä lähtee vetämään paremmin alhaalta ja reagoi hieman nopeammin.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Säädä sitä tankoa. Perusjuttu. Kierros kerrallaan ja testilenkkiä kunnes on hyvä.

    Leave a comment:


  • petete
    replied
    Vanha maffi antoi vikakoodin, jonka jälkeen testannut kahta uutta, joista kummastain tulee vikakoodi jossain vaiheessa, mikä saattaa kestää tuhannen kilsaa. Menemiseen ei minkäänlaista vaikutusta.
    MAF on numero0 928 400 527 ja pitäs olla sama kuin tehtaalla laitettu ohjelmointia ajatellen.
    Reagointi polkasuun on todella hidasta, mutta kun jossain vaiheessa alkaa vetää, niin vetää melkein kuin ennen.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    MAF:sta tulee vikakoodia. Onko koodit nollattu MAF:in vaihdon jälkeen? Katsoitko mitkä noista koodeista on nyt päällä?

    Leave a comment:


  • petete
    replied
    Ja auto siis 10/2003 320D.

    Leave a comment:


  • petete
    started a topic Väsynyt turborempan jälkeen

    Väsynyt turborempan jälkeen

    Elikkä turbo kosahti jossain vaiheessa ja uutta laitettiin tilalle. Kuitenkaan auton vedot eivät palanneet ennalleen vaan turbolagi on päätä huimaava. Inpan livedataa seuraamalla näkee kuinka pyynti pomppaa tappiin ja toteutus raahautuu joskus perästä ja kunnolla ahdot alkavat olla perillä 2400-2500rpm kohdilla.
    Ahtovuotoja ei löydy, MAF on uusittu, turbo on uusi. Voiko olla mahdollista, että MAP tai PC (ahtopaineensäädin) olisivat saaneet siipeensä hajoamisen yhteydessä tai että vika muuten löytyisi niistä. Kun alhaalta lähtee kiihdyttämään, niin todennäköisesti kiihtyy paremmin jos painaa pikkuhiljaa tallaa pohjaan, kuin että kerralla polkasee lattiaan, jolloin turboviive on tolkuton?



    Tuommoisia vikakoodeja ista-D:llä, jos joku osaa tulkata. Hehkut on kyllä selkeet.
Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎