Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apua! e46 316 1999

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lairoo
    BTCF Member
    • Jun 2016
    • 13
    • Turku

    Apua! e46 316 1999

    Tarve kiireesti avulle!
    Autosta hävisi kesken ajon tehot, keltainen huomiovalo syttyi ja lämpömittari hyppäsi tappiin.. Ei toiminut kun kevyellä tasakaasulla jotenkin, ei tyhjäkäyntiä ja jos painaa enemmän kaasua hyytyy ja paukkuu..
    Nyt seissyt päivän ja lämpömittari hyppää heti kaakkoon kun kääntää virrat päälle, ja huomiovalo palaa edelleen.. Käynnistyminen heikkoa, välillä lähtee kun antaa kaasua, mutta käy päin persettä..
    Vikakoodit luettu, koodeja tulee: ilmamassamittarista, jäähdyttimen lämpötila-anturista, kaasuläpän asentotunnistimesta sekä imuilman lämpötilasta..
    Kuitenkin ennen koodien lukua irroitettu maffin johto käydessä, jolla ei mitään vaikutusta käyntiin.. Myös tuo kaasuläpän piuha ollut irti, joten siitä ehkä koodit(?)
    E30 Touring M50B25 Turbiina -89
    E39 525D -02
    ————————————————————————————
    ex. e28 ”M535i” -87
    ex. e46 330i cäbi -02
    ex. f30 320d -13
    ex. e92 330d -08
    ex. e92 320d -07
    ex. e46 316i -01
  • Lundersson
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2009
    • 246
    • Kerava

    #2
    Noiden oireiden perusteella kyseessä on jäähdytysnesteen lämpöanturi tai sen johdotus. Jos kerta mittari pomppaa täysille ja sen viallisen anturin takia ecu saa väärää tietoa menee seokset sekaisin. Massamittarin ja imuilman koodit varmaan myös tulleet kun johto on irti. Jos lähtee käyntiin niin nollaa koodit ja varmista vielä tuleeko sieltä pelkästään jäähdyttimen lämpöanturi.
    Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
    ex 325 e30, 316ti e46

    Comment

    • lairoo
      BTCF Member
      • Jun 2016
      • 13
      • Turku

      #3
      Originally posted by Lundersson View Post
      Noiden oireiden perusteella kyseessä on jäähdytysnesteen lämpöanturi tai sen johdotus. Jos kerta mittari pomppaa täysille ja sen viallisen anturin takia ecu saa väärää tietoa menee seokset sekaisin. Massamittarin ja imuilman koodit varmaan myös tulleet kun johto on irti. Jos lähtee käyntiin niin nollaa koodit ja varmista vielä tuleeko sieltä pelkästään jäähdyttimen lämpöanturi.

      Tämä itselläkin tuli mieleen, mutta mikä antureista mahtaa olla kyseessä, kun alaletkussa yksi (flektin anturi(?)), alavesiletkun koneen päässä yksi anturi, ja koneen takaosassa imusarjan alla yksi anturi.. Muita en ainakaan löytänyt.. Ja jokaisesta on liitintä yritetty irrottaa, mutta mittari ei laske nollaan..?
      E30 Touring M50B25 Turbiina -89
      E39 525D -02
      ————————————————————————————
      ex. e28 ”M535i” -87
      ex. e46 330i cäbi -02
      ex. f30 320d -13
      ex. e92 330d -08
      ex. e92 320d -07
      ex. e46 316i -01

      Comment

      • William
        Bimmer Rookie
        • Aug 2015
        • 44
        • Lohja

        #4
        Originally posted by lairoo View Post
        Tämä itselläkin tuli mieleen, mutta mikä antureista mahtaa olla kyseessä, kun alaletkussa yksi (flektin anturi(?)), alavesiletkun koneen päässä yksi anturi, ja koneen takaosassa imusarjan alla yksi anturi.. Muita en ainakaan löytänyt.. Ja jokaisesta on liitintä yritetty irrottaa, mutta mittari ei laske nollaan..?
        Koneen päässä, juurikin kaiketi se imusarjan alla oleva.
        Oireet viittaa vahvasti siihen.

        Alavesiletkussa olevalla ei ole säädöllistä merkitystä muutakuin sähköflektille tieto?
        -93 E36 325i Stocker coupe ”ihana”
        -10 BMW X5 e70 35d
        -89 BMW E30 340i M60B40 2D malachite green
        -01 BMW E46 touring M50B30 turbo projekti oxford GR
        -89 BMW E34 sedan 535i diamond black
        -12 VW Scirocco TSI
        -00 Audi A6 2.7 RSX bi-turbo tornado red
        -93 VW Caravelle retkipötkö
        -EX E46 "332i" coupe Imolarot II S54B32

        Comment

        • lairoo
          BTCF Member
          • Jun 2016
          • 13
          • Turku

          #5
          Originally posted by William View Post
          Koneen päässä, juurikin kaiketi se imusarjan alla oleva.
          Oireet viittaa vahvasti siihen.

          Alavesiletkussa olevalla ei ole säädöllistä merkitystä muutakuin sähköflektille tieto?
          Näin itsekkin käsittänyt että alavesiletkussa oleva on vain flektiä varten.. Näillä mennään, käyn hakemassa uuden anturin ja katsotaan miten käy..
          E30 Touring M50B25 Turbiina -89
          E39 525D -02
          ————————————————————————————
          ex. e28 ”M535i” -87
          ex. e46 330i cäbi -02
          ex. f30 320d -13
          ex. e92 330d -08
          ex. e92 320d -07
          ex. e46 316i -01

          Comment

          • lairoo
            BTCF Member
            • Jun 2016
            • 13
            • Turku

            #6
            Noniin.. Vika ei siis lämpöanturissa, nyt ollaan hukassa !
            Testerillä tsekattu että sekä imuilman lämpötila että jäähdytysnesteen lämpötila -41 astetta.. Ja toinen jäähd.neste anturi näyttää joko 0 tai +48 astetta.. Eli jossain vikaa mutta missä?
            Tuli myös huomattua että taaemman lambdan johdot ottaneet kiinni johonkin ja menneet poikki.. Tiedä sitten liittyvätkö toisiinsa vai miten.. Mutta ainakin hanskalokeron ja ohjainboksin sulakkeet ovat kaikki ehjiä..

            Alkaa loppua ideat??
            E30 Touring M50B25 Turbiina -89
            E39 525D -02
            ————————————————————————————
            ex. e28 ”M535i” -87
            ex. e46 330i cäbi -02
            ex. f30 320d -13
            ex. e92 330d -08
            ex. e92 320d -07
            ex. e46 316i -01

            Comment

            • Hustlerhoff
              Newbiemmer
              • Jul 2013
              • 25
              • JKL

              #7
              Moro,

              Herätellääs tätä ketjua:
              Eli täällä tuntuisi olevan tismalleen sama vika 318i:n kanssa kuin tämän ketjun aloittajalla. Mikähän mahtaa olla vikana? Tarkemmin kuvailtu ongelmaa omassa ketjussani:
              Nykyinen Mersumees.
              Ex: E60 530iA LCI ///M-Sport Spacegrau Metallic
              Ex: E46 320i Cabriolet Black Sapphire Metallic
              Hankasalmi connection, vajailla pytyillä vuodesta 2005.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎