Viisaampien apua nyt kaipaisi kun itse olen jo raapinut pään puhki asian kanssa!
Eli auto on 2002 320d m47n koneella ja EGR-vikaa rupesi pukkaamaan. Nyt heti ensi alkuun sanotaan, että auto on ohjelmoitu ja EGR on myös samalla otettu ohjelmalla pois pelistä. Samalla tulppasin venttiilille menevän putken sekä EGR-venttiilille menevän alipaineletkun. EGR-venttiilin olen myös tarkistanut, että on kiinni -asennossa.
Vika ilmeni remontin jälkeen, kun vein auton pajalle hehkujen vaihtoon ja samalla otettiin imusarjasta läpät pois. Remontin yhteydessä kävi ilmi, että pakosarjalta EGR:lle menevä putki oli halki ja niinpä putkeen hitsattiin umpilaippa.
Vikakoodia P0401 - Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected pukkaa.
Kun vian nollaa testerillä, se pysyy vähän aikaa poissa, muttaa pomppaa kuitenkin aina takaisin.
Remontin yhteydessä autoon tuli myös vaihdettua Pierpurgin ilmamassamittari 7.22684.09.0. Mittari pitäisi ilmeisesti olla Plug and play -mallinen, eli käy vanhaan runkoon ja ei vaadi sen kummempaa ohjelmointia?
Voiko vika olla siinä, että uusi ilmamassamittari ei jotenkin älyä, että EGR on ohjelmoitu pois vai mistä vikaa voisi seuraavaksi lähteä etsimään? Alipaineletku EGR:n paineensäätimelle on jo vaihdettu. Ja paineensäätimeltä EGR:lle menevä letku tosiaan tulpattu..
Vinkkejä kaivataan, kiitokset jo etukäteen!
Eli auto on 2002 320d m47n koneella ja EGR-vikaa rupesi pukkaamaan. Nyt heti ensi alkuun sanotaan, että auto on ohjelmoitu ja EGR on myös samalla otettu ohjelmalla pois pelistä. Samalla tulppasin venttiilille menevän putken sekä EGR-venttiilille menevän alipaineletkun. EGR-venttiilin olen myös tarkistanut, että on kiinni -asennossa.
Vika ilmeni remontin jälkeen, kun vein auton pajalle hehkujen vaihtoon ja samalla otettiin imusarjasta läpät pois. Remontin yhteydessä kävi ilmi, että pakosarjalta EGR:lle menevä putki oli halki ja niinpä putkeen hitsattiin umpilaippa.
Vikakoodia P0401 - Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected pukkaa.
Kun vian nollaa testerillä, se pysyy vähän aikaa poissa, muttaa pomppaa kuitenkin aina takaisin.
Remontin yhteydessä autoon tuli myös vaihdettua Pierpurgin ilmamassamittari 7.22684.09.0. Mittari pitäisi ilmeisesti olla Plug and play -mallinen, eli käy vanhaan runkoon ja ei vaadi sen kummempaa ohjelmointia?
Voiko vika olla siinä, että uusi ilmamassamittari ei jotenkin älyä, että EGR on ohjelmoitu pois vai mistä vikaa voisi seuraavaksi lähteä etsimään? Alipaineletku EGR:n paineensäätimelle on jo vaihdettu. Ja paineensäätimeltä EGR:lle menevä letku tosiaan tulpattu..
Vinkkejä kaivataan, kiitokset jo etukäteen!
Comment