Announcement

Collapse
No announcement yet.

6-Sylinteristen moottoreiden ilmanoton parantaminen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vilppi132
    Bimmer Rookie
    • Jun 2016
    • 156
    • finland

    6-Sylinteristen moottoreiden ilmanoton parantaminen.

    Olen tässä miettinyt, että olisikohan aiheellista laittaa vähän edistyksekkäämpi ilmanottosysteemi M54B22 moottorille.

    Löytyykö kokemuksia noista kalliimmista vaihtoehdoista, kun perus käytettynä ostettu amis sienisuodatin ilmastointi teipillä kiinni ?

    Esim. http://www.completos.fi/fi/tuote/moo...325i-328i-0598

    Kyseisessä sanotaan että vaatisi jonkun uudelleen ohjelmoinnin, voiko sen teetättää muuaalla kuin esim. merkkiliike ?
  • magilainen
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1023
    • Iisalmi

    #2
    Originally posted by Vilppi132 View Post
    Olen tässä miettinyt, että olisikohan aiheellista laittaa vähän edistyksekkäämpi ilmanottosysteemi M54B22 moottorille.

    Löytyykö kokemuksia noista kalliimmista vaihtoehdoista, kun perus käytettynä ostettu amis sienisuodatin ilmastointi teipillä kiinni ?
    Itsellä samassa moottorissa pipercrossin pestävä paneeli vakio pöntössä.
    Jos ei halua kovia imuääniä niin suotta sinne ihmeempää suodatusta laittamaan. Vakio on toimiva ja hiljainen, kuka siitä sitten tykkää on erijuttu

    Tee ennemmin imupöntölle joku modaus jos ääni on se juttu mitä haetaan takaa, tehoja siitä ei saa
    Bmw e91 330xd -06 msport
    Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
    Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


    Freude am Fahren

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      #3
      Kyllä se toimivin ratkaisu on kunnollinen paperisuodatin, akselilla Hengst/Mahle/Mann/Knecht/Bosch tai orkkis. Öljysuodin päästää turhaan moskaa läpi.

      Comment

      • jluoma
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2015
        • 685
        • Lappeenranta

        #4
        Mullon kans pipercross paneeli alkuperäisessä kotelossa, joskin kevään pölyisimpänä aikana käytin normi paperisuodatinta kuitenkin.
        Ei sieltä imupuolelta juurikaan tehoa ole tehtävissä, jos ei asenna puhallinta. Ihan halvallahan näissä autoissa ei saa mitään muutenkaan.
        Last edited by jluoma; 07-07-2016, 14:15.
        Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

        325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

        Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6935
          • N/A

          #5
          Vakioilmanotto riittää esimerkiksi 325i mallissa yli ilmoitetun tehdastehon joten turhaa rahanhaaskausta sellaiset tötterösuodattimet. Sijoita vaikka kevyempiin vanteisiin, varmasti antaa enempi kulkua.

          Comment

          • Wespa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2016
            • 1832
            • Karjaa

            #6
            Kevyemmät vanteet, paremmin virtaava putkisto, automaattimalleissa kahden flektin tilalle manuaalivaihteisten tyyliin yksi sähköinen, siinäpä ne kustannustehokkaimmat tehonlisäykset.
            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
            Porsche 944 -86 (DE)
            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by Vilppi132 View Post
              Olen tässä miettinyt, että olisikohan aiheellista laittaa vähän edistyksekkäämpi ilmanottosysteemi M54B22 moottorille.

              Löytyykö kokemuksia noista kalliimmista vaihtoehdoista, kun perus käytettynä ostettu amis sienisuodatin ilmastointi teipillä kiinni ?

              Esim. http://www.completos.fi/fi/tuote/moo...325i-328i-0598

              Kyseisessä sanotaan että vaatisi jonkun uudelleen ohjelmoinnin, voiko sen teetättää muuaalla kuin esim. merkkiliike ?
              Pidät huolen siitä että se orggis suodatin on puhdas, niin ne ”edistyksellisemmät” suodatinratkaisut ovat sitä vain siltäosin että saat pienen tehonlaskun ja huonomman suodatustehon.
              Renkaiden ilmanpainemuutoksella saat suuremman suorituskykyloikan kuin yhdelläkään ”viriviri” suodattimella M54 moottoriin.

              Comment

              • 205/65-15H
                BTCF Member
                • Mar 2008
                • 1422

                #8
                Mikäs on M54-moottorin ilmanputsarin suositeltu vaihtoväli?
                e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                Ioniq5 AWD -22
                Leaf 40kwh -18

                Comment

                • Wespa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2016
                  • 1832
                  • Karjaa

                  #9
                  Jos vähääkään ajelee hiekkateitä niin kerran vuodessa on ihan aiheellista, vaikka kyllä se varmaan pidempäänkin kestäisi. Eipä tuo nyt iso lisäkustannus ole vuosittaisen öljynvaihdon yhteyteen kun itse tekee (ja mikseipä tekisi kun molemmat ovat niin helppoja hommia).
                  E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                  Porsche 944 -86 (DE)
                  Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6935
                    • N/A

                    #10
                    Minä olen joka kevät vaihtanut sen jälkeen kun hiekkapölyt on hävinnyt, eli vaihtoväli noin 12-15tkm. Maksaa sen 15-25eur riippuu mistä ostaa.

                    Comment

                    • Vilppi132
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2016
                      • 156
                      • finland

                      #11
                      Selvä, jätetään suosiolla normaaliin malliseen suodattimeen
                      Kiitos vastauksista !

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #12
                        Varaosafilmin mukaan ilmansuodatinpanos on sama kuin M3 CSL- mallissa, joten on oletettavaa ettei se ahdista kansalaismoottorissakaan.
                        Last edited by petrolhead; 08-07-2016, 23:12.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • e36coupe
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2004
                          • 719
                          • Nokia

                          #13
                          Bmw performance -mallinen ilmansuodatus pömpeli lienee hyväksytty "viritys", jos ilmanottoa tarvii parantaa. Siinä suodatin tulee pystyyn kaarelle, eikä vaakaan. Muovipönttö haukkoo ilmaa extrana myös nokkapellin ja lukkopellin välistä.

                          Kaiken kruunaa hiilikuitusomiste ja BMW performance teksti pöntön päällä. Jo ulkonäöllä lisää vauhtia.
                          Last edited by e36coupe; 09-07-2016, 09:27.
                          Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

                          Työn alla: E21 320/6
                          Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            #14
                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Varaosafilmin mukaan ilmansuodatinpanos on sama kuin M3 CSL- mallissa, joten on oletettavaa ettei se ahdista kansalaismoottorissakaan.

                            Ei ihan sama taida olla kuitenkaan:

                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3143
                              • Tampere

                              #15
                              Lievä OT, ei ole tuo CSL:n suodatinpanos 13727838625 hinnan kiroissa, 86€ GP:llä: KLIK.

                              Ei ole siis sama kuin vakio M3:ssa oleva 13721730449, joka taas sopii kaikkiin bensakoneisiin alkaen M43:sta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎