Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autoa ostamassa: 330i vai 330d?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wespa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2016
    • 1832
    • Karjaa

    #16
    Bensa tietenkin, eikös nafta ole lähinnä traktoreiden ja muiden työkoneiden voimanlähde, kuka sitä hyrskytystä jaksaa autoissa kuunnella? Talvellakin pääsee helpommalla bensakoneen kanssa kun huohotin ei jäädy ihan yhtä herkästi, ja muutoinkin kun näin uusiin koneisiin ei saa enää kunnollista lohkolämmitintä (no Webaston toki saa).
    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
    Porsche 944 -86 (DE)
    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9139
      • Oulu

      #17
      Originally posted by Wespa View Post
      Talvellakin pääsee helpommalla bensakoneen kanssa kun huohotin ei jäädy ihan yhtä herkästi,
      M54 bensa vs. M57 diesel tämä on kyllä just päinvastoin.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Roito
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2009
        • 3921
        • Tavastila/Kotka

        #18
        Originally posted by Wespa View Post
        Talvellakin pääsee helpommalla bensakoneen kanssa kun huohotin ei jäädy ihan yhtä herkästi
        M57 vortex mallinen huohotin nyt ei ihan vikaherkkä kuitenkaan ole siihen vanhan mallin suodatinpatruunaan verrattuna, 26e maksaa se koko setti tiivisteineen ja hommana helppo, sen kun vaihtelee ennen talvea niin saa mielenrauhan.
        BMW E70 X5 käyttismöhkö
        MB W639 Kummisetä

        Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

        Comment

        • Esal
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1344
          • Lempäälä

          #19
          Originally posted by Wespa View Post
          Bensa tietenkin, eikös nafta ole lähinnä traktoreiden ja muiden työkoneiden voimanlähde, kuka sitä hyrskytystä jaksaa autoissa kuunnella? Talvellakin pääsee helpommalla bensakoneen kanssa kun huohotin ei jäädy ihan yhtä herkästi, ja muutoinkin kun näin uusiin koneisiin ei saa enää kunnollista lohkolämmitintä (no Webaston toki saa).
          Et sitten ole kuullut vielä M57-sarjan konetta? Soundi ei mielestäni tuo kyllä minkään työkoneen ääntä mieleen. Tai siis, molemmat autoni on kyllä pakuiksi rekisteröity.:think

          Mä tykästyin ekana juuri ääniin noissa, joo vähän kyllä lapsellista aikuiselta ihmiseltä

          330xd on vaihdettu vortex-huohotin, mutta sitä huohotinletkun lämmitystä ei ole eikä tule.
          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

          Comment

          • Wespa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2016
            • 1832
            • Karjaa

            #20
            Ok, en ollut tietoinen tuosta M57:n parannellusta huohotuksesta kun diesel ei ole koskaan oikein innostanut. Lähinnä ajatus lähti siitä kun bensakoneisillakin on pätkäajossa vaikeuksia tuottaa riittävästi hukkalämpöä niin miten sitten siinä suhteessa yleensä vielä reilusti vähemmän hukkalämpöä tuottava diesel pärjää.

            Vakavissaan, molemmat ovat mainioita pelejä, ja tosiaan bensaversion kanssa tomaattiaski on mainio kombo.
            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
            Porsche 944 -86 (DE)
            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

            Comment

            • racing02
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 2027
              • Riihimäki

              #21
              Täähän herättää hyvin mielipiteitä joten vielä mahtunee yksi mukaan.
              Itselle ehdottomat vaatimukset oli bensa ja manuaali. Kun juuri äsken kahdeksan vuoden käytön jälkeen luovuin touringistani voin sanoa että olin tyytyväinen yhdistelmään. Kun vitosen heitti sisään ja cruisen päälle ei ikinä vastaan tullut tilannetta että vääntö olisi loppunut. Muutenkin pidän moottoria erinomaisena tuohon koppaan. Laatikon käytin kerran irti kun kepin keskitys jumitteli ja koneesta huohotin jäätyi viimetalvena. Muuta varsinaista vikaa ei moottorissa tai voimansiirrossa noiden vuosien aikana ilmennyt.

              Comment

              • MPV
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 1193
                • Muhos

                #22
                Originally posted by jluoma View Post
                Dieselin vääntö ja polttoainetalous varmasti miellyttää päivittäisessä käytössä. Ainoa syy miksi bensakoneista kannattaa harkita on se, että niistä on helpompi löytää vähän ajettuja, kuin dieseleistä. Vaikkei tekniikka kilometrejä pelkääkään, niin kova käyttö näkyy vähintäänkin sisustan kunnossa.
                Tässä on varmaan tärkein kriteeri. 20tkm vuosittainen ajosuorite ei tee dieselistä montaakaan satasta halvempaa vuositasolla, kun otetaan huomioon "dieselvero", polttoaineen hinta ja -kulutusero, vaikka harvemmin tankatessa halvempi polttoaineen hinta hymyilyttääkin. Nuo kustannukset kääntää kuitenkin äkkiä päälaelleen huonosti valitulla yksilöllä, varsinkin jos korjaukset joutuu vielä teetättämään korjaamolla. Toisaalta sattaa sen huonon yksilön löytää bensakoneisistakin ja paljonkin ajetusta saattaa löytyä hyvin pidetty ja huollettu yksilö, jota ei tuolla 20 tkm/v ajosuoritteeella aja loppuun vielä vuosikausiin.

                Comment

                • janne30
                  BTCF Member
                  • Apr 2011
                  • 2198
                  • Vantaa

                  #23
                  Originally posted by MPV View Post
                  Tässä on varmaan tärkein kriteeri. 20tkm vuosittainen ajosuorite ei tee dieselistä montaakaan satasta halvempaa vuositasolla, kun otetaan huomioon "dieselvero", polttoaineen hinta ja -kulutusero, vaikka harvemmin tankatessa halvempi polttoaineen hinta hymyilyttääkin. Nuo kustannukset kääntää kuitenkin äkkiä päälaelleen huonosti valitulla yksilöllä, varsinkin jos korjaukset joutuu vielä teetättämään korjaamolla. Toisaalta sattaa sen huonon yksilön löytää bensakoneisistakin ja paljonkin ajetusta saattaa löytyä hyvin pidetty ja huollettu yksilö, jota ei tuolla 20 tkm/v ajosuoritteeella aja loppuun vielä vuosikausiin.
                  Jos vertaat esim 320i ja 320d kulutusta, keskikulutuksessa on monta litraa eroa. En nyt esimerkkejä viitsi tähän laittaa kun samantien tulee joku sanomaan että oma menee ainakin pienellä jne... Ei tarvitse montaa tuhatta ajaa kun laskee kulutuseron ja hintaeron. Sama ero myös esimerkiksi 330i ja 330d, isoissa bensakoneissa alkaa ajoneuvovero olemaan sitäluokkaa että huhhu...

                  Remonttirahat on sitten toinen lukunsa...
                  G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                  E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                  1 x F20
                  3 x E30
                  2 x E36
                  5 x E46
                  3 x E9X

                  Comment

                  • jluoma
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2015
                    • 685
                    • Lappeenranta

                    #24
                    Tietysti jokatapauksessa pitää huolella mietiskellä, että mistä ite tykkää. Bensa vastaan Diesel, Manuaali vastaan Automaatti, kaikille löytyy puolustajansa, mutta mieluista autoa jaksaa maksaa ja korjata paremmin, kuin semmosta josta ei tykkää.
                    Käytettyjä autoja ovat kaikki, saattaa käydä hyvä tai huono tuuri, vaikka miten yrittää miettiä järjellä etukäteen.
                    Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                    325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                    Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                    Comment

                    • Roito
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2009
                      • 3921
                      • Tavastila/Kotka

                      #25
                      330i vs 330d karkeesti tonnin kieppeillä olis vuotuinen säästö polttoaineissa tuolla ajosuoritteella


                      Tästä linkistä voit vähän suuntaa-antavaa säästöä laskea diesel vs bensa, dieselveron osuuden saat laskettua erikseen trafin sivuilta..


                      hyvän yksilön löytäminen on sitten vielä se yksi iso osa tätä autorumbaa, päädyit sitten käyttövoimaltaan tai vaihteistoltaan kumpaan tahansa.
                      BMW E70 X5 käyttismöhkö
                      MB W639 Kummisetä

                      Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                      Comment

                      • nixfinity
                        Newbiemmer
                        • Oct 2015
                        • 12
                        • -

                        #26
                        Moikka taas! Kiitoksia jälleen vastauksista. Tosiaan manuaaliaskilla varustetun kiisselin yritän hommata, ensi viikolla olisi tarkoitus mennä katsomaan.

                        Lueskelin iltalukemiseksi kauhutarinoita noista imusarjan läpistä ja niiden aiheuttamasta tuhosta. Jos niitä ei ole vielä poistettu, niin täytyy kyllä poistaa aivan välittömästi, ennen yhtään ajelemista. Minun tuurilla lentävät moottorin sisään autokaupoilta kotiin ajaessani...

                        Onko paha homma tehdä itse? Paljonko kustantaa liikkeessä? Kiitti!

                        Comment

                        • Weuli
                          BTCF Member
                          • Feb 2008
                          • 1169
                          • Turku

                          #27
                          Originally posted by nixfinity View Post
                          Moikka taas! Kiitoksia jälleen vastauksista. Tosiaan manuaaliaskilla varustetun kiisselin yritän hommata, ensi viikolla olisi tarkoitus mennä katsomaan.

                          Lueskelin iltalukemiseksi kauhutarinoita noista imusarjan läpistä ja niiden aiheuttamasta tuhosta. Jos niitä ei ole vielä poistettu, niin täytyy kyllä poistaa aivan välittömästi, ennen yhtään ajelemista. Minun tuurilla lentävät moottorin sisään autokaupoilta kotiin ajaessani...

                          Onko paha homma tehdä itse? Paljonko kustantaa liikkeessä? Kiitti!
                          Onhan siihen hommaan ohjeita täälläkin searchilla löytyy kyllä.
                          100-200€.
                          F10 530da xDrive -14
                          ----------------
                          E92 330d -09
                          E93 325i -08
                          E92 330d -08
                          E61 535d -06
                          E91 320d -08
                          E46 330Ci -01
                          E61 525d -06
                          E90 320i -05
                          E46 325i -01
                          E46 318i -99
                          E36 316i -91

                          Comment

                          • nixfinity
                            Newbiemmer
                            • Oct 2015
                            • 12
                            • -

                            #28
                            Päivitellääs nyt tännekkin, jos jotakuta kiinnostaa

                            Auto tosiaan tuli hommattua, 2004 vm. 330d manuaaliaskilla. Kilometrejä mittarissa reilu 180tkm. Täydellinen huoltokirja löytyy, oli vaihdettu alustan osia jne. Olen auton kolmas omistaja. Virheetömältä vaikuttaa kaikin puolin, tuntuu jopa vähän liian hyvältä ollakseen totta. Toivottavasti tästä nyt on iloa pitkäksi aikaa. Henkisesti varauduttu mahdolliseen turbon- ja suuttimien ja vastaavien leviämiseen.

                            Täytyy sanoa, että on aikamoinen ajokokemus tämä 330d Honda Civicin jälkeen... Nyt tiedän, mitä se "ajamisen iloa" tarkoittaa

                            Laitetaas loppuun vielä pari kuvaa uudesta rakkaasta. Pitää tuolla showroomin puolella vielä kysellä ulkonäöllisiä muutosehdotuksia.

                            Paljon kiitoksia kaikille vastauksista, auttoivat auton valinnassa kummasti.
                            Attached Files

                            Comment

                            • Weuli
                              BTCF Member
                              • Feb 2008
                              • 1169
                              • Turku

                              #29
                              Originally posted by nixfinity View Post
                              Päivitellääs nyt tännekkin, jos jotakuta kiinnostaa

                              Auto tosiaan tuli hommattua, 2004 vm. 330d manuaaliaskilla. Kilometrejä mittarissa reilu 180tkm. Täydellinen huoltokirja löytyy, oli vaihdettu alustan osia jne. Olen auton kolmas omistaja. Virheetömältä vaikuttaa kaikin puolin, tuntuu jopa vähän liian hyvältä ollakseen totta. Toivottavasti tästä nyt on iloa pitkäksi aikaa. Henkisesti varauduttu mahdolliseen turbon- ja suuttimien ja vastaavien leviämiseen.

                              Täytyy sanoa, että on aikamoinen ajokokemus tämä 330d Honda Civicin jälkeen... Nyt tiedän, mitä se "ajamisen iloa" tarkoittaa

                              Laitetaas loppuun vielä pari kuvaa uudesta rakkaasta. Pitää tuolla showroomin puolella vielä kysellä ulkonäöllisiä muutosehdotuksia.

                              Paljon kiitoksia kaikille vastauksista, auttoivat auton valinnassa kummasti.
                              Loppupään e46 on varmasti hyvä valinta. Onnittelut!
                              F10 530da xDrive -14
                              ----------------
                              E92 330d -09
                              E93 325i -08
                              E92 330d -08
                              E61 535d -06
                              E91 320d -08
                              E46 330Ci -01
                              E61 525d -06
                              E90 320i -05
                              E46 325i -01
                              E46 318i -99
                              E36 316i -91

                              Comment

                              • MPV
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2002
                                • 1193
                                • Muhos

                                #30
                                Originally posted by nixfinity View Post
                                Päivitellääs nyt tännekkin, jos jotakuta kiinnostaa

                                Auto tosiaan tuli hommattua, 2004 vm. 330d manuaaliaskilla.
                                Kiinnostaa toki, hieno valinta. Kyllä tuollaisella kelpaa ajella.

                                Miksihän takapuskuri on M-sporttia, kun etupuskin ja helmat vaikuttavat tavallisilta?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎