Bensa tietenkin, eikös nafta ole lähinnä traktoreiden ja muiden työkoneiden voimanlähde, kuka sitä hyrskytystä jaksaa autoissa kuunnella? Talvellakin pääsee helpommalla bensakoneen kanssa kun huohotin ei jäädy ihan yhtä herkästi, ja muutoinkin kun näin uusiin koneisiin ei saa enää kunnollista lohkolämmitintä (no Webaston toki saa).
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Autoa ostamassa: 330i vai 330d?
Collapse
X
-
Originally posted by Wespa View PostTalvellakin pääsee helpommalla bensakoneen kanssa kun huohotin ei jäädy ihan yhtä herkästi,E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Wespa View PostTalvellakin pääsee helpommalla bensakoneen kanssa kun huohotin ei jäädy ihan yhtä herkästiBMW E70 X5 käyttismöhkö
MB W639 Kummisetä
Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl
Comment
-
-
Originally posted by Wespa View PostBensa tietenkin, eikös nafta ole lähinnä traktoreiden ja muiden työkoneiden voimanlähde, kuka sitä hyrskytystä jaksaa autoissa kuunnella? Talvellakin pääsee helpommalla bensakoneen kanssa kun huohotin ei jäädy ihan yhtä herkästi, ja muutoinkin kun näin uusiin koneisiin ei saa enää kunnollista lohkolämmitintä (no Webaston toki saa).
Mä tykästyin ekana juuri ääniin noissa, joo vähän kyllä lapsellista aikuiselta ihmiseltä
330xd on vaihdettu vortex-huohotin, mutta sitä huohotinletkun lämmitystä ei ole eikä tule.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Ok, en ollut tietoinen tuosta M57:n parannellusta huohotuksesta kun diesel ei ole koskaan oikein innostanut. Lähinnä ajatus lähti siitä kun bensakoneisillakin on pätkäajossa vaikeuksia tuottaa riittävästi hukkalämpöä niin miten sitten siinä suhteessa yleensä vielä reilusti vähemmän hukkalämpöä tuottava diesel pärjää.
Vakavissaan, molemmat ovat mainioita pelejä, ja tosiaan bensaversion kanssa tomaattiaski on mainio kombo.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Täähän herättää hyvin mielipiteitä joten vielä mahtunee yksi mukaan.
Itselle ehdottomat vaatimukset oli bensa ja manuaali. Kun juuri äsken kahdeksan vuoden käytön jälkeen luovuin touringistani voin sanoa että olin tyytyväinen yhdistelmään. Kun vitosen heitti sisään ja cruisen päälle ei ikinä vastaan tullut tilannetta että vääntö olisi loppunut. Muutenkin pidän moottoria erinomaisena tuohon koppaan. Laatikon käytin kerran irti kun kepin keskitys jumitteli ja koneesta huohotin jäätyi viimetalvena. Muuta varsinaista vikaa ei moottorissa tai voimansiirrossa noiden vuosien aikana ilmennyt.
Comment
-
-
Originally posted by jluoma View PostDieselin vääntö ja polttoainetalous varmasti miellyttää päivittäisessä käytössä. Ainoa syy miksi bensakoneista kannattaa harkita on se, että niistä on helpompi löytää vähän ajettuja, kuin dieseleistä. Vaikkei tekniikka kilometrejä pelkääkään, niin kova käyttö näkyy vähintäänkin sisustan kunnossa.
Comment
-
-
Originally posted by MPV View PostTässä on varmaan tärkein kriteeri. 20tkm vuosittainen ajosuorite ei tee dieselistä montaakaan satasta halvempaa vuositasolla, kun otetaan huomioon "dieselvero", polttoaineen hinta ja -kulutusero, vaikka harvemmin tankatessa halvempi polttoaineen hinta hymyilyttääkin. Nuo kustannukset kääntää kuitenkin äkkiä päälaelleen huonosti valitulla yksilöllä, varsinkin jos korjaukset joutuu vielä teetättämään korjaamolla. Toisaalta sattaa sen huonon yksilön löytää bensakoneisistakin ja paljonkin ajetusta saattaa löytyä hyvin pidetty ja huollettu yksilö, jota ei tuolla 20 tkm/v ajosuoritteeella aja loppuun vielä vuosikausiin.
Remonttirahat on sitten toinen lukunsa...G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
Tietysti jokatapauksessa pitää huolella mietiskellä, että mistä ite tykkää. Bensa vastaan Diesel, Manuaali vastaan Automaatti, kaikille löytyy puolustajansa, mutta mieluista autoa jaksaa maksaa ja korjata paremmin, kuin semmosta josta ei tykkää.
Käytettyjä autoja ovat kaikki, saattaa käydä hyvä tai huono tuuri, vaikka miten yrittää miettiä järjellä etukäteen.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
330i vs 330d karkeesti tonnin kieppeillä olis vuotuinen säästö polttoaineissa tuolla ajosuoritteella
Tästä linkistä voit vähän suuntaa-antavaa säästöä laskea diesel vs bensa, dieselveron osuuden saat laskettua erikseen trafin sivuilta..
hyvän yksilön löytäminen on sitten vielä se yksi iso osa tätä autorumbaa, päädyit sitten käyttövoimaltaan tai vaihteistoltaan kumpaan tahansa.BMW E70 X5 käyttismöhkö
MB W639 Kummisetä
Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl
Comment
-
-
Moikka taas! Kiitoksia jälleen vastauksista. Tosiaan manuaaliaskilla varustetun kiisselin yritän hommata, ensi viikolla olisi tarkoitus mennä katsomaan.
Lueskelin iltalukemiseksi kauhutarinoita noista imusarjan läpistä ja niiden aiheuttamasta tuhosta. Jos niitä ei ole vielä poistettu, niin täytyy kyllä poistaa aivan välittömästi, ennen yhtään ajelemista. Minun tuurilla lentävät moottorin sisään autokaupoilta kotiin ajaessani...
Onko paha homma tehdä itse? Paljonko kustantaa liikkeessä? Kiitti!
Comment
-
-
Originally posted by nixfinity View PostMoikka taas! Kiitoksia jälleen vastauksista. Tosiaan manuaaliaskilla varustetun kiisselin yritän hommata, ensi viikolla olisi tarkoitus mennä katsomaan.
Lueskelin iltalukemiseksi kauhutarinoita noista imusarjan läpistä ja niiden aiheuttamasta tuhosta. Jos niitä ei ole vielä poistettu, niin täytyy kyllä poistaa aivan välittömästi, ennen yhtään ajelemista. Minun tuurilla lentävät moottorin sisään autokaupoilta kotiin ajaessani...
Onko paha homma tehdä itse? Paljonko kustantaa liikkeessä? Kiitti!
100-200€.F10 530da xDrive -14
----------------
E92 330d -09
E93 325i -08
E92 330d -08
E61 535d -06
E91 320d -08
E46 330Ci -01
E61 525d -06
E90 320i -05
E46 325i -01
E46 318i -99
E36 316i -91
Comment
-
-
Päivitellääs nyt tännekkin, jos jotakuta kiinnostaa
Auto tosiaan tuli hommattua, 2004 vm. 330d manuaaliaskilla. Kilometrejä mittarissa reilu 180tkm. Täydellinen huoltokirja löytyy, oli vaihdettu alustan osia jne. Olen auton kolmas omistaja. Virheetömältä vaikuttaa kaikin puolin, tuntuu jopa vähän liian hyvältä ollakseen totta. Toivottavasti tästä nyt on iloa pitkäksi aikaa. Henkisesti varauduttu mahdolliseen turbon- ja suuttimien ja vastaavien leviämiseen.
Täytyy sanoa, että on aikamoinen ajokokemus tämä 330d Honda Civicin jälkeen... Nyt tiedän, mitä se "ajamisen iloa" tarkoittaa
Laitetaas loppuun vielä pari kuvaa uudesta rakkaasta. Pitää tuolla showroomin puolella vielä kysellä ulkonäöllisiä muutosehdotuksia.
Paljon kiitoksia kaikille vastauksista, auttoivat auton valinnassa kummasti.
Comment
-
-
Originally posted by nixfinity View PostPäivitellääs nyt tännekkin, jos jotakuta kiinnostaa
Auto tosiaan tuli hommattua, 2004 vm. 330d manuaaliaskilla. Kilometrejä mittarissa reilu 180tkm. Täydellinen huoltokirja löytyy, oli vaihdettu alustan osia jne. Olen auton kolmas omistaja. Virheetömältä vaikuttaa kaikin puolin, tuntuu jopa vähän liian hyvältä ollakseen totta. Toivottavasti tästä nyt on iloa pitkäksi aikaa. Henkisesti varauduttu mahdolliseen turbon- ja suuttimien ja vastaavien leviämiseen.
Täytyy sanoa, että on aikamoinen ajokokemus tämä 330d Honda Civicin jälkeen... Nyt tiedän, mitä se "ajamisen iloa" tarkoittaa
Laitetaas loppuun vielä pari kuvaa uudesta rakkaasta. Pitää tuolla showroomin puolella vielä kysellä ulkonäöllisiä muutosehdotuksia.
Paljon kiitoksia kaikille vastauksista, auttoivat auton valinnassa kummasti.F10 530da xDrive -14
----------------
E92 330d -09
E93 325i -08
E92 330d -08
E61 535d -06
E91 320d -08
E46 330Ci -01
E61 525d -06
E90 320i -05
E46 325i -01
E46 318i -99
E36 316i -91
Comment
-
-
Originally posted by nixfinity View PostPäivitellääs nyt tännekkin, jos jotakuta kiinnostaa
Auto tosiaan tuli hommattua, 2004 vm. 330d manuaaliaskilla.
Miksihän takapuskuri on M-sporttia, kun etupuskin ja helmat vaikuttavat tavallisilta?
Comment
-
Comment