Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d, 98vm, sedan, ruitti öljyä, apuja/veikkauksia..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jeippo
    Bimmer Rookie
    • Jul 2016
    • 83
    • Tampere

    #16
    Kiitoksia kaikille avusta! Nyt tuntuu pirssi toimivan ainakin laikoillaab poljettaessa. Ja tuntuu pikkasen ottavan kierroksiakin paremmin.

    Separaattori putsattu (se huoparulla), ja samalla pistin letkut kondikseen turbolta vacuumitötteröön mikä lie mustaballo onkaan ja siittä eteenpäin piuhat kiinni. Jostain syystä tuo oli ohitettu.

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      #17
      Se muovisäiliö on alipainetankki. Maksaa muistaakseni jotain 26,80€ tjsp. Josko siinä on ollut vuoto tai alipaineletku ei ollut pysynyt kiinni siinä? Tuon ikäisessä pirssissä kannattaisi vaihtaa turbolle menevä alipaineletku, se on eniten kulutukselle alttiina.

      Comment

      • Jeippo
        Bimmer Rookie
        • Jul 2016
        • 83
        • Tampere

        #18
        Juu tuo alipaineletku olikin vaihdettu. Mutta taidan vaihtaa ihan varmuuden vuoks vielä kaikki ap.letkut uusiin. Tuosta ap.tankista oli murtunut juurikin toisen puolen nippa..korjasin sen. Tässä romussa kun on ohitettu / jätetty korjaamatta KAIKKI mikä ei maksais välttämättä edes kuin kymppejä, mutta edellinen kersa/amis oli jättänyt kaiken korjaamatta. Kuhan auto oli musta ja tuunattu niin se riitti tuolle lättäjalalle. Jos joskus satun törmäämään häneen, niin keskustelen kyllä hetken kaveruksen kanssa.


        Tämän hetken tilanne: 300km takana ja toimii hienosti! PAITSI että edelleenkään ei kierrä yli 3800rpm ja kaveri kävi näyttämässä omaa samanlaista niin kiersi hienosti punarajalle eli sen noin 4800rpm.
        Testasin ilman keskimmäistä kattia ja loppuvaimenninta, eikä vaikuttanut mitenkään...voihan se toki olla vielä heti tuo turbon jälkeinen kattikin kakkana..sen testaaminen vaan vähän haastavampaa.

        Kaiken tuon jälkeen mitä remppasin niin nyt kuitenki VETÄÄ ihan erilailla. Selkeä parannus tuli. Mutta vielä täytyy saada ne kierrokset tappiin asti eli se puuttuva tonni täytyy jostain löytää. Ehkäpä seuraavaks vois uusia polttoainepumpun..

        Uutena ilmiönä tuli sellanen ku autossa on JOM alustasarja, jonka säädin eilen ylemmäs niin nyt on lähes normi auton maavara mutta rupes täryttään ihan prkleeesti. TUNTUU että tärytys tulee etupäästä..ja mitään tuollasta ei ollut ku auto oli ihan kentässä.

        Tiedä saako täällä ketjussa tällaseen vastausta, mutta JOS haluais uusia turbon, joku vähän pirteämpi plug&play turbo tuon orginaalin tilalle (joka on varmana ajettu jo ihan loppuun vaikkei savutakkaan vielä juuri nimeksikään) niin millastahan kannattais ettiä.. Ei haittaa vaikka olis vähän tosiaan pirteämpi turbo, softanhan saa muokattua uudestaan isommalle/paremmalle turbolle sopivaksi. Eikä nyt puhuta mistään 100hp lisäyksestä, mutta jos nyt edes muutaman konin sais pellin alle ku turbo tuosta kuitenki joskus paukahtaa..

        Comment

        • Jeippo
          Bimmer Rookie
          • Jul 2016
          • 83
          • Tampere

          #19
          Oisko 330mallisarjan turbo hitusen isompi mutta kuitenki tähän 320seen plug&play malli? Sit vaan softaa kävis vähän muokkaamassa..

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎